Nintendo sänker Wii U-förväntningar

Robot
Nintendo sänker Wii U-förväntningar

Konsoljätten från Japan skruvar ned förväntningarna för antalet sålda Wii U- och 3DS-enheter. Men trots detta går företaget med vinst.

#nintendo, #new-super-mario-bros-u-1, #nintendo-land


Medlem
Nintendo sänker Wii U-förväntningar

Min hjärna uppfattade det som att dom skulle sänka priser när jag läste rubriken. Damnit

ZF
Medlem

den kommer aldrig komma loss innan priset är under 2000kr, och då menar jag premiumversionen.

alla med nån form av koll fattar ju att PR-snacket om sälja till förlust är rent nonsens och vill man inte känna sig sodomiserad av Bowser om ett halvår så gör man också bäst i att vänta till Nintendo sänkt sina förväntningar på guldmyntsinflationen i motsats till vad den ger sken av i Marios värld på senare.

Medlem

efter semestern i sommar tror jag nog att de kommer sälja en hel del i Europe i alla fall, priset har droppat och folk har kommit tillbaka till arbetet, inge mer sol och bada.

Medlem

Ordentlig upplevelse? Skaffa dig än bra pc om du vill ha en "ordentlig upplevelse", Wii U är mer av en party maskin även med de nyare AAA släppen. Kör en Wii U nu, och om det nu visarsig att det inte kommer något som gör det värt att behålla din Wii U kan du ju sälja den då och köpa din ps4/xbox.

Att klaga på nintendo och deras konsoller kalla det att stödja dem i en bakåtsträvande utveckling och sedan säga att ps4/xbox inte skulle vara det är ju ganska dumt sagt för vem som helst som följer tekniken.

Dessutom så visar ju nintendo mer innovation än de andra som mer eller mindre kommer ut med samma sak som nintendo visar upp före de andra två.

ZF
Medlem
Skrivet av Winzi:

Dessutom så visar ju nintendo mer innovation än de andra som mer eller mindre kommer ut med samma sak som nintendo visar upp före de andra två.

med WiiU visar de iof inte upp så värst mycket mer än vad som redan fanns på annat håll redan när Wii var nytt, och då menar jag inte i processorväg.

en WiiU-kontrollprototyp från 2007?

i vilket fall spelar det ju ingen roll, vill man spela Zelda så är det bara att gilla läget, för hur mycket bättre en annan maskin än är så går det inte att spela Zelda på den ändå. en PC har ju inga vettiga spel alls i den genren så det alternativet är ju helt tappat även vid argumentet att andra plattformar kan ersätta, men visst nån gång år 2020 så kan säkert en hyfsad PC ersätta även WiiU med lite sedvanligt krångel och då köra Zelda WW HD i extra hög HD med kantslipning eller nått.

Medlem
Skrivet av ZF:

i vilket fall spelar det ju ingen roll, vill man spela Zelda så är det bara att gilla läget, för hur mycket bättre en annan maskin än är så går det inte att spela Zelda på den ändå. en PC har ju inga vettiga spel alls i den genren så det alternativet är ju helt tappat även vid argumentet att andra plattformar kan ersätta, men visst nån gång år 2020 så kan säkert en hyfsad PC ersätta även WiiU med lite sedvanligt krångel och då köra Zelda WW HD i extra hög HD med kantslipning eller nått.

Wii Emulator funkar ordentligt bra på PC dock Wii U kommer nog funka bra den med om 4-5 år.

http://dolphin-emulator.com/

blip blop

O sen har vi..

http://www.wiiuemulator.com/

ZF
Medlem
Skrivet av Ztreek:

Wii Emulator funkar ordentligt bra på PC dock Wii U kommer nog funka bra den med om 4-5 år.

med krångel menade jag främst kontrollen här, det kommer vara en rätt rejält mycket krångligare historia att få fungerande eller ersätta både för utvecklare och att få funktionell för användare.

och sen vad som är ordentligt bra kan alltid diskuteras, men eftersom den graden snarare tagit 10 år i min mening så tror jag även min höftade 2020 är lite väl optimistisk.

Medlem

Exakt. vill man spela Nintendos spel (vilket många vill) så måste man köpa Wii U.

Försäljningen kommer ta fart ordentligt när det börjar släppas lite fler spel till den. Rayman släpps i slutet på februari och sen kommer det rulla på fram till sommaren med Lego Undercover, Pikmin 3 osv. Jag räknar med att den kommer ha sålt 12-14 miljoner konsoller innan året är slut. Wind Waker kommer bli en stor konsollsäljare i höst.

1
Skriv svar