Koppla stereo till dator

Medlem
Koppla stereo till dator

Hej på er!

Gymmet jag tränar på spelar just nu upp musik från en radiokanal, men vill egentligen använda Spotify från datorn. Därför måste stereon kopplas till datorn. Har ni bättre förslag så dela med er! Kolla på bilderna nedan och se om ni kan hitta någon lösning. I värsta fall kanske det inte ens går att göra något förutom att köpa en ny stereo/dator.

Här är baksidan av stereon och där ljudanläggningen är kopplad:

Här är baksidan av datorn:

Tack på förhand!
Walter


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

3.5mm kontakt från grön kontakt på datorn till aux in på stereon?

Medlem

Om det är en 3.5mm Aux in på stereon (lite svårt o se på bilden då den är tagen från sidan) så är det bara skaffa en 3.5 hane ->hane sladd och dra mellan det gröna uttaget på ljudkortet till Aux in på stereon.

EDIT: Ninjad av Zlampan


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Tidigare inlägg från Zlampan och Zymac är korrekt.

En vanlig 3.5mm Aux i datorns gröna uttag och ett in i stereons 3.5mm Aux in.

Länk till stereon utifrån modellbetäckningen på bilden:

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/kompaktstereo/AXM5...

Medlem

Värt att veta (om det nu spelar någon roll för gymmet) är att det är ej tillåtet att spela musik från spotify i offentliga miljöer / butiksmiljöer även om de innehar en STIM licens, vilket är helt uppåt väggarna om du frågar mig, men så säger lagen iallafall.

Medlem

Fan vad grymma ni är!

Någon som har tid och ork att länka mig en sådan kabel? Sitter på nämligen på jobbet just nu och har sneakat in på FZ.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av hymn:

Värt att veta (om det nu spelar någon roll för gymmet) är att det är ej tillåtet att spela musik från spotify i offentliga miljöer / butiksmiljöer även om de innehar en STIM licens, vilket är helt uppåt väggarna om du frågar mig, men så säger lagen iallafall.

Inte ens lokal musik som strömmar genom programmet bara?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av hymn:

Värt att veta (om det nu spelar någon roll för gymmet) är att det är ej tillåtet att spela musik från spotify i offentliga miljöer / butiksmiljöer även om de innehar en STIM licens, vilket är helt uppåt väggarna om du frågar mig, men så säger lagen iallafall.

Inte ens lokal musik som strömmar genom programmet bara?

Nej, tyvärr: http://www.stim.se/sv/OM-STIM/Fragor--svar1/Bakgrundsmusik/

Sen är ju frågan om någon verkligen kontrollerar det, men tyckte det var värt att nämna iallafall

EDIT: Nu föll poletten ner, gällande lokal musik så är det lite otydligt, men jag tolkar det som om att avtalet med spotify gäller användandet av programmet , och det är endast för privat bruk, men kanske någon annan har mer koll på denna gråzon. Men är det endast lokal musik så behövs egentligen inte spotify alls?

Medlem
Skrivet av hymn:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av hymn:

Värt att veta (om det nu spelar någon roll för gymmet) är att det är ej tillåtet att spela musik från spotify i offentliga miljöer / butiksmiljöer även om de innehar en STIM licens, vilket är helt uppåt väggarna om du frågar mig, men så säger lagen iallafall.

Inte ens lokal musik som strömmar genom programmet bara?

Nej, tyvärr: http://www.stim.se/sv/OM-STIM/Fragor--svar1/Bakgrundsmusik/

Sen är ju frågan om någon verkligen kontrollerar det, men tyckte det var värt att nämna iallafall

Hade ingen aning om det, så ja, bra att du informerar!

Tack för länken


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar