Ninja Theory firar Devil May Cry-betygen med en trailer

Robot
Ninja Theory firar Devil May Cry-betygen med en trailer

Ninja Theory är naturligtvis väldigt glada över att DMC: Devil May Cry fick bra betyg. Och nu har de släppt en ny trailer. Så glada är de.

#dmc-devil-may-cry-3, #ninja-theory


Medlem
Ninja Theory firar Devil May Cry-betygen med en trailer

Grymt bra spel, spelar självklart på pc. Bästa spelet från NT.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

spelet har RIKTIGT Bra musik, bra grafik, tighta kontroller, allt ser ut att flyta på så perfekt.

Ett av de bättre spelen 2013 skulle jag nog säga att det kommer bli.
Snålar inte heller på språket, en boss kallar ens morsa för hora, slyna etc, "gonna fuck your shit up" osv.

+ För:

Handling
Grafik
Effekter
Banor (Gillar att banorna lixom skärs sönder)
Voice Actor
Motion cap

-För

Emo Dante (vill ha tebax min andra dante)
Vergil = Wtf har dom gjort med Vergil?

Men detta är imo och smaken är som baken, dvs delad : )

Medlem

Så betyget som kritiker ger spelet, samt försäljningssiffror är det som gör att utvecklarna är stolta över sitt spel?

Märklig syn på spel och iden bakom spel idag anser väl jag.

Skribent
Skrivet av Salami:

Så betyget som kritiker ger spelet, samt försäljningssiffror är det som gör att utvecklarna är stolta över sitt spel?

Märklig syn på spel och iden bakom spel idag anser väl jag.

Det tror jag inte. Men det är klart man gärna skryter med sina betyg. Inga konstigheter.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Älskar spelet, även om jag också hade gärna haft gamla Dante kvar, så funkar även den nya, Dock skin man får med om man preorder som kan vara old dante, ser bara fel ut för dom ändrar inte kroppen så hans legendariska röda rock ser bara tjock ut.

Medlem

Jag älskar spelet, det var riktigt roligt om än lite kort.Och jag måste säga att jag gillar nya Dante mycket bättre än förra. /runs for cover

Medlem

Jag älskar verkligen spelet, har superroligt med det :'>

Skribent

Vad spelar ni det på för enhet? Är rätt sugen, men inte helt hundra på att det kan stå emot övriga spel på min lista.


signatur

I am the black wizards.

gnu
Medlem

Grymt var det, hoppas han behåller sitt vita hår bara.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Vad spelar ni det på för enhet? Är rätt sugen, men inte helt hundra på att det kan stå emot övriga spel på min lista.

Var det inte så att dom hade gjort någon jämnförelse som FZ postade häromdagen där dom konstaterade att PC gav mest upplevelse, just pågrund av 1080p upplösningen jämnfört med 720p på konsollerna? Rätta mig gärna om jag har fel.

Inaktiv

Jag är väl den lilla mängden som inte gillade DmC för fem öre.

Tycker det var var flera trappor ner ifrån DMC4 och specielt DMC3.
Men smaken är som baken antar jag :).

Medlem

Fruktansvärt bra reboot! Var oerhört skeptisk fram till releasen, med tanke på hur bra DMC3 varit. Fast ärligt talat, jag vågar t.om placera detta över DMC3.

(DMC3 idag anser jag inte vara så himla bra som det var då. Det är mestadels nostalgi för mig. Men fortfarande oerhört bra.)

Den enda dåliga saken jag kommer på är att mina händer nu värker från att jag klarat av spelet helt och hållet. Körde igenom alla difficulties (utom den allra sista där man själv dör på 1 slag men inte fienden), och svårt som det var så var det oerhört roligt genom hela äventyret. Ser MYCKET fram emot Vergil's Downfall DLC:n!

Ugh, är lite väl hyper på glädje just nu så håller tillbaka från att skriva av mig allt för mycket över vad det är med spelet jag älskar. Tack Ninja Theory, det här behövdes!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Salami:

Så betyget som kritiker ger spelet, samt försäljningssiffror är det som gör att utvecklarna är stolta över sitt spel?

Märklig syn på spel och iden bakom spel idag anser väl jag.

Skulle jag göra ett spel, kritiker säger spelet är bra och det säljer bra också så skulle jag vara väldigt glad. Konstigt?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

DMC 4, lätt, 5an har gått och blivit gay, nej, att skriva så vore ett hån mot folk som är gay, grått och trist, värdelöst helt enkelt

Lade ärligt en helg på att försöka finna samma glädje som DMC4 hade, men NEJ, gick inte, blev bara förbannad

DMCrap!


signatur

Denon / Pioneer

Skribent
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av Johan Olander:

Vad spelar ni det på för enhet? Är rätt sugen, men inte helt hundra på att det kan stå emot övriga spel på min lista.

Var det inte så att dom hade gjort någon jämnförelse som FZ postade häromdagen där dom konstaterade att PC gav mest upplevelse, just pågrund av 1080p upplösningen jämnfört med 720p på konsollerna? Rätta mig gärna om jag har fel.

Jo, nu när du väl säger det så. Hittade nyheten, och då är ju saken rätt klar.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Vad spelar ni det på för enhet? Är rätt sugen, men inte helt hundra på att det kan stå emot övriga spel på min lista.

jag skulle rekommendera alla som har tillräkligt med pc kraft att köra det på PC, superior version till 100% bah slanga i en 360 dosa och njut.

Medlem

@Natrium:
funkar lika bra med PS3 kontroll på PC med Xbox360 emulering - montionjoy är ett fantastiskt gratis verktyg.

1
Skriv svar