Hur snyggt blir Hawken med PhysX?

Robot
Hur snyggt blir Hawken med PhysX?

Nvidia har släppt en jämförelsevideo som visar Hawken med, och utan Physx aktiverat.

#nvidia, #hawken


Medlem
Hur snyggt blir Hawken med PhysX?

gimmickigt men coolt


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Var likt unreal 4 motorn. Men alltid kul med spel som stödjer physx

Medlem
Medlem

Problemet är ju att det "förstör" mer än vad det ger eftersom inte alla är tvingade att se effekterna. Tex den där skölden som man inte såg igenom om man sköt på.
Om man spelar seriöst och vill vara bra på spelet lär man ju inte använda det då man vill ha så mycket kontroll på allt runtomkring (iaf jag).

Medlem

Felimplementerad effekt. Inte snyggt.

Har spelat och Spelar hawken själv oerhört mycket och jag har spelat med physX på och jag kan säga att det blir en HEL del snyggare, MEN i ett spel som hawken där det behövs snabba reflexer, Grym fokus och galen koncentration så är faktiskt physX i det här spelet ett minus då det förstör lite ut av fokusen på allt det du måste hålla koll på i spelet.

Spelare som oftast dodgar fram och tebax väldigt snabbt, granater på marken och missiler/torn/emp granter m.m

Så ja physX gör spelet en hel del trevligare att kolla på men det gör också spelet en HEL DEL mera plottrigt och där av onödigt svårt att fokusera på. Och i ett spel som hawken så är 110% fokus ett måste för att ens överleva i 1 minut när väl dom mest hektiska striderna sätter igång.

Det lär dyka upp filmer från hawken på min youtube profil senare idag eller imorgon där jag lär prata mycket om spelet i sig och physX, tips och trix m.m

Min Youtube profil: http://www.youtube.com/user/RedGr3mlinz?feature=mhee

Det bör också sägas att det dom visar ang physX i början av videon
(Energy Shield/Healing Orb/och Energy colector)

Går bara att använda om du har Nvidea PhysX kort
1: Gfx Settings
2. Physx Drop down menu
3. Apex - On - Off -

Medlem

Effekten är inte snygg i sammanhanget och det krävs inte heller physx för att skapa liknande effekter, visades ju upp i UE4!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:

Effekten är inte snygg i sammanhanget och det krävs inte heller physx för att skapa liknande effekter, visades ju upp i UE4!

smaken är som baken har jag hört...Eller är det bara jag?

Inaktiv

Vet inte om jag tycker det blir så mycket mer inlevelse när splitter och skräp uppstår ur tomma intet från väggar som bevisligen är lika hela och fina efter en smäll.

Önskar i övrigt att Hawken fick en SP-kampanj. Hade jag gladeligen betalat för.

Inaktiv
Skrivet av starboy83:

Physäääx

Snarare Physeeex ;P

Medlem

Ganska fult. Det måste finnas roligare användning för fysikimplementation än överdrivna grusregn i en i övrigt icke-destruktiv miljö. Det är ju bara i vägen. När fan ska de sätta gameplay framför grafik?

Medlem
Skrivet av hastapan:

Problemet är ju att det "förstör" mer än vad det ger eftersom inte alla är tvingade att se effekterna. Tex den där skölden som man inte såg igenom om man sköt på.
Om man spelar seriöst och vill vara bra på spelet lär man ju inte använda det då man vill ha så mycket kontroll på allt runtomkring (iaf jag).

Jag är inte ute efter något annat än nöje när jag lirar. Hade jag varit det så hade jag ställt upp i Esport. Lirar man fotboll med polarna så inte fan går man in och glidtacklar precis, så varför ta multiplayerspel på sånt blodigt allvar?

När jag sitter hemma och är helt anonym så ser jag ingen anledning att låta nöje komma före prestige genom att ställa ner inställningarna på low bara för att se bättre. Så allt detta ögongodis kommer passa mig perfekt.

Medlem
Skrivet av dotque:

Effekten är inte snygg i sammanhanget och det krävs inte heller physx för att skapa liknande effekter, visades ju upp i UE4!

Och du vet hur UE4 fungerar? Effekterna i UE4 drevs garanterat av GPU:n. Alltså på samma sätt som PhysX, bara det att i stället för att vara låst till Nvidia-kort så kommer det vara öppet för alla, vilket verkligen är på tiden. PhysX är ju ingen mirakelmotor precis som ingen kan motsvara, men idag så finns det ingen annan motor än PhysX som klarar detta. Så man kan säga att det krävs PhysX tillsvidare.

Medlem

Onödigt, i vs spel där det gäller att se och höra bra så stänger man ju av alla konstiga saker som påverkar sådant till det sämre.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det kan inte vara roligt att göra spel till oss PC-spelare. När det inte är några coola effekter osv. så skylls det på konsolanpassat skit och nu säger många att häftiga effekter bara är i vägen. Hmmm..... gnällspikar.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Lirar man fotboll med polarna så inte fan går man in och glidtacklar precis, så varför ta multiplayerspel på sånt blodigt allvar?

Inte glidtacklar?!?

Medlem

Erkänner att jag är en AMD användare men jag favoriserar ingen av dem. DET DÄR klippet var dock det mest patetiska jag skådat på riktigt länge hahah!! Jag tänkte för mig själv, "snacka om slöseri med programmering och prestanda". Nu vet jag ju inte om PsysX tar så mycket prestanda men Nvidia lär seriöst sluta med att göra Mount Everest av ett sandkorn.

Dom kan bättre!!!

Det går att fixa så att ni kan få "PhysX Apex Turbulence" NU i Hawken. Vill ni veta hur: Skicka ett PM här på FZ så skickar jag gärna info till er hur ni går tillväga.

Keep in mind though, Att PhysX Apex Turbu...
är inte I SPELET så att säga utan mera ett DEMO som går att fixa genom att tweeka HAWKEN ini filen lite.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag är inte ute efter något annat än nöje när jag lirar. Hade jag varit det så hade jag ställt upp i Esport. Lirar man fotboll med polarna så inte fan går man in och glidtacklar precis, så varför ta multiplayerspel på sånt blodigt allvar?

När jag sitter hemma och är helt anonym så ser jag ingen anledning att låta nöje komma före prestige genom att ställa ner inställningarna på low bara för att se bättre. Så allt detta ögongodis kommer passa mig perfekt.

Jag förstår ditt resonemang till 100%, men vissa personer är mer tävlingsinriktade än andra.
Det jag menade med mitt inlägg var väl mer att 95% av alla som spelar spelet kommer inte använda det. Känns bara som det är onödigt att lägga ner tiden/pengarna på något sådant i ett sånt här spel.

Medlem
Skrivet av hastapan:
Skrivet av Bojkott:

Jag är inte ute efter något annat än nöje när jag lirar. Hade jag varit det så hade jag ställt upp i Esport. Lirar man fotboll med polarna så inte fan går man in och glidtacklar precis, så varför ta multiplayerspel på sånt blodigt allvar?

När jag sitter hemma och är helt anonym så ser jag ingen anledning att låta nöje komma före prestige genom att ställa ner inställningarna på low bara för att se bättre. Så allt detta ögongodis kommer passa mig perfekt.

Jag förstår ditt resonemang till 100%, men vissa personer är mer tävlingsinriktade än andra.
Det jag menade med mitt inlägg var väl mer att 95% av alla som spelar spelet kommer inte använda det. Känns bara som det är onödigt att lägga ner tiden/pengarna på något sådant i ett sånt här spel.

Visst finns det folk som är tävlingsinriktade, men det är ju inte precis så att man blir påtvingad effekterna. Fler valmöjligheter gör att fler lockas till att spela det. Hade dom dock envisats med att täcka skärmen med ögongodis så förstår jag att tävlingsinriktade skärms iväg. Sen kan ju även dessa partiklar har sina fördelar också. Man kan lättare se vart all action är om det är Michael Bay style på explosionerna än om det bara är små kinapuffar

Medlem

Kan jag få detta till Xbox!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Tycker att off-läget ser bättre ut Sen är jag en sån som inte gillar för mycket "häftiga" effekter.

1
Skriv svar