Svenska armé-modden till Arma 2 uppdaterad

Robot
Svenska armé-modden till Arma 2 uppdaterad

SAM – Swedish Army Mod har dykt upp i en ny variant. Givakt, lediga, vänster höger om och så vidare.

#nyhetstips, #arma-2, #arma-iii


Medlem
Svenska armé-modden till Arma 2 uppdaterad

Fucking swaggin' mod.

Medlem

Fast AK 4 är ju hemvärnsvapnet, dom borde ha haft AK 5

Medlem

Vi körde att man fick välja eget gear, så folk tog de va bekvämt!

För er som är mer intresserade av SSG. Ta en titt in på www.ssg-clan.se

Medlem

Ser sjukt roligt ut att spela lite seriöst

Medlem

Är man en riktig boss så kör man AK4!

Medlem
Medlem

@Kassler tror vi hade alla varianter av AKs i den där videon då det var ett lite avslappnat lir.

Finns AK4 AK5C, D och en E som är lite fantasi.


signatur
Medlem

Prövade modden lite i armory och vapnen var sjukt nice.

Vilken av de svenska moddarna är bäst, sam(swedish army mod) eller SFP (swedish forces pack) Jag har bara kört sfp.

Medlem

Det beror nog på smak. SFP har väldigt mycket material då de varit i bizniz sen Operation Flashpoint, det i sig innebär att en del av materialet är upphottat från tidigare spel.

SAM jobbar på att få mycket nytt gjort till ArmA och nu siktar de nästan enbart på material till ArmA 3. SAM är dessutom beroende av ACE (moddarnas mod till A2 i min mening.)

Enklast är nog att pröva!

Www.anrop.se för mer om SFP
www.samstudios.se för mer om SAM.


signatur
Medlem
Skrivet av Kassler:

Fast AK 4 är ju hemvärnsvapnet, dom borde ha haft AK 5

Ak4 används även av utlandsstyrkan som längre avstånds vapen med t.ex. kikarsikte och benstöd

Medlem
Skrivet av speccaN:
Skrivet av Kassler:

Fast AK 4 är ju hemvärnsvapnet, dom borde ha haft AK 5

Ak4 används även av utlandsstyrkan som längre avstånds vapen med t.ex. kikarsikte och benstöd

inte när jag var i affe iaf, var använder man den?

Medlem
Skrivet av fonsor:
Skrivet av speccaN:
Skrivet av Kassler:

Fast AK 4 är ju hemvärnsvapnet, dom borde ha haft AK 5

Ak4 används även av utlandsstyrkan som längre avstånds vapen med t.ex. kikarsikte och benstöd

inte när jag var i affe iaf, var använder man den?

En kollega till mig sa att de hade med sig då de var i affe, därifrån jag hört det iaf

Medlem

hade vatt trevligt och sett ak5c och kspskytten lite också , får väl kolla forumet!

Medlem

Silent heroes till bf1942, det var tider de.

Medlem

@Parabellum87

Här har du lite bilder åtminstone:http://www.samstudios.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=100

Här är ett klipp från den interna betan: http://www.youtube.com/watch?v=CdS2VpvYHnk

Där har du lite mer gunplay med en AK5C från första-person och med lite tur så skymtas det nog en KSP någonstans. Men det är som sagt en äldre version.


signatur
Medlem

Youtube som är så kasst nuförtiden... Kan inte titta på en video i mer än 3 sekunder innan den ska buffra i ca 10 sek för att se ytterligare 3 sekunders video... <.<

Btw, tror det heter högervänsterom

Medlem

Haha Carlbark

Kul att det är mitt uppdrag ^^

Geeks Gaming

Tycker Anrops Swe mod är mycket bättre.

Medlem
Skrivet av Kassler:

Fast AK 4 är ju hemvärnsvapnet, dom borde ha haft AK 5

AK4:n stoppar allt från småkryp till PBV:er.. Det gör fan inte AK5. Jag och polaren fällde ett träd i lumpen när vi tränade strid i skog.

Lediga.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Tycker Anrops Swe mod är mycket bättre.

Smaken är som baken

SAM är mer inriktad på alla ACE2 funktioner, Buddy Reload till GRG osv medans SFP är fler enheter, massa fordon. Dock tycker jag inte att SFP håller kvalitén så som SAM gör med texturer osv. Men som sagt smaken är som baken. Jag väljer SAM

Geeks Gaming
Skrivet av Reisdal:
Skrivet av Jinxswe:

Tycker Anrops Swe mod är mycket bättre.

Smaken är som baken

SAM är mer inriktad på alla ACE2 funktioner, Buddy Reload till GRG osv medans SFP är fler enheter, massa fordon. Dock tycker jag inte att SFP håller kvalitén så som SAM gör med texturer osv. Men som sagt smaken är som baken. Jag väljer SAM

Jag kan hålla med om att SAM är mycket bra när det gäller texturer... animationer och annat sånt... men jag ser mer på helheten... dock så är det intressant att SAM inriktar sig mer på Arma 3 och kunna dra över SAM direkt

Medlem
Skrivet av Carlbark:

moddarnas mod till A2 i min mening.

Är inte det DayZ?

Medlem

@Hammond än en gång så är smaken som baken!

Är stormförtjust i Zombies och speciellt idéen med DayZ. Tycker dock att A2 ska spelas på stor skala i lite små MÖP:ig stil med ordentlig organisation och lite korrekt radiotjatter. Vill man ha det så måste man ha ACE2 och ACRE.

Däremot så har väl, tack vare DayZ förhoppningsvis skjutits in en hel del pengar i utvecklingen till A3!

Ser framemot Standalone så att de två "spelen" äntligen kan hållas isär!


signatur
Medlem

@Carlbark, kan inget annat än att hålla med. DayZ må vara bra för vad det är men det är inte det som Arma 2 är skapt till att vara. Håller helt med att det ska bli skönt att slippa "Men vadå Arma 2? DayZ menar du väl?"... Kort och gott till folk som spelar spelet för vad det är tänkt som, en militärsimulator, så är ACE2 den enda moden i huvudet. Kul med DayZ i början men det blev för mycket CODkids...

Medlem

www.twitch.tv/myrmeldjyr livestream från pågående söndagsop där vi spelar med SAM enheterna.

Det spelas från en av våra Stf.C så man får även lite radioprat och konvojhets i Rg31or! Enjoy!


signatur
1
Skriv svar