Det här kostar mikrotransaktionerna i Dead Space 3

Medlem
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av Morganrone93:

Hoppas verkligen att INGEN köper något från cash-shoppen... Det ska VERKLIGEN inte bli en ny standard, speciellt inte för singleplayer spel..

Nu får det fan vara nog med skit...

Vem bryr sig? Det är ett singel player spel. Vill folk göra framsteg fortare genom att betala pengar för att nå dem. Du gör ett val. Vill du grinda till dig saker, fine so be it. Men folk idag vill oftare nå saker snabbare och nu har de möjligheten att göra så.

Haha grinda i ett skräckspel, kan det bli mer korkat. Vad är vitsen att spela ett spel som Dead Space, som helt handlar om att få kalla kårar, ifall man har tillgång till ett vapen som gör slarvsylta av alla man möter?

Allting jag läser och ser från detta spel får mig att tänka på RE och jag är rätt så säker på att Dead Space 3 kommer vara mer av ett actionspel än tidigare delar.

Nej det finns bara ett spel som lyckats bättre än de flesta andra och det är AvP, så gör man ett spel som får en att känna kalla kårar varje gång man hör ett blippande på sin scanner.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av Morganrone93:

Hoppas verkligen att INGEN köper något från cash-shoppen... Det ska VERKLIGEN inte bli en ny standard, speciellt inte för singleplayer spel..

Nu får det fan vara nog med skit...

Vem bryr sig? Det är ett singel player spel. Vill folk göra framsteg fortare genom att betala pengar för att nå dem. Du gör ett val. Vill du grinda till dig saker, fine so be it. Men folk idag vill oftare nå saker snabbare och nu har de möjligheten att göra så.

Haha grinda i ett skräckspel, kan det bli mer korkat. Vad är vitsen att spela ett spel som Dead Space, som helt handlar om att få kalla kårar, ifall man har tillgång till ett vapen som gör slarvsylta av alla man möter?

Allting jag läser och ser från detta spel får mig att tänka på RE och jag är rätt så säker på att Dead Space 3 kommer vara mer av ett actionspel än tidigare delar.

Nej det finns bara ett spel som lyckats bättre än de flesta andra och det är AvP, så gör man ett spel som får en att känna kalla kårar varje gång man hör ett blippande på sin scanner.

Spelar väll ingen roll vad DU tycker, om att det är korkat att spela ett skräckspel med imba vapen. Vissa kanske uppskattar det och vill ta bort en del av rädslan? Om de nu vill betala för lite bonusar, skall de då inte få göra det?

Man blir lätt mörkrädd när man läser kommentarer här.. skrämmande att folk är så trångsynta för att ge alla möjligheten att uppleva spelet på sitt sätt.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Spelar väll ingen roll vad DU tycker, om att det är korkat att spela ett skräckspel med imba vapen. Vissa kanske uppskattar det och vill ta bort en del av rädslan? Om de nu vill betala för lite bonusar, skall de då inte få göra det?

Man blir lätt mörkrädd när man läser kommentarer här.. skrämmande att folk är så trångsynta för att ge alla möjligheten att uppleva spelet på sitt sätt.

Spel handlar om att leva sig in i en värld och denna illusion förstörs totalt av en shop där man kan köpa saker till spelet. Hur kul hade det varit om det i spelet finns reklam för saker som inte har där att göra överhuvudtaget, som att de gör reklam för nästa Fifa eller NHL?

Själv blir jag mörkrädd för att man inte ser vad detta kan komma att leda till, att man inte ser hur EA garanterat kommer se till så att köp i spelet kommer bli en nödvändighet såvida man inte vill lägga ner lång tid på att "grinda".

Detta är som sagt var fusk, finns INGEN anledning till att de ska ta betalt för det. Vad de försöker nu är att införa en F2P modell på ett spel man redan betalat dyra pengar för och vissa verkar inte tycka detta är fel alls. Det är mer skrämmande än något spel jag spelat.

Medlem
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av Morganrone93:

Hoppas verkligen att INGEN köper något från cash-shoppen... Det ska VERKLIGEN inte bli en ny standard, speciellt inte för singleplayer spel..

Nu får det fan vara nog med skit...

Vem bryr sig? Det är ett singel player spel. Vill folk göra framsteg fortare genom att betala pengar för att nå dem. Du gör ett val. Vill du grinda till dig saker, fine so be it. Men folk idag vill oftare nå saker snabbare och nu har de möjligheten att göra så.

Haha grinda i ett skräckspel, kan det bli mer korkat. Vad är vitsen att spela ett spel som Dead Space, som helt handlar om att få kalla kårar, ifall man har tillgång till ett vapen som gör slarvsylta av alla man möter?

Allting jag läser och ser från detta spel får mig att tänka på RE och jag är rätt så säker på att Dead Space 3 kommer vara mer av ett actionspel än tidigare delar.

Nej det finns bara ett spel som lyckats bättre än de flesta andra och det är AvP, så gör man ett spel som får en att känna kalla kårar varje gång man hör ett blippande på sin scanner.

Spelar väll ingen roll vad DU tycker, om att det är korkat att spela ett skräckspel med imba vapen. Vissa kanske uppskattar det och vill ta bort en del av rädslan? Om de nu vill betala för lite bonusar, skall de då inte få göra det?

Man blir lätt mörkrädd när man läser kommentarer här.. skrämmande att folk är så trångsynta för att ge alla möjligheten att uppleva spelet på sitt sätt.

..Och jag blir mörkrädd när vissa personer har så svårt att säga emot och bara blint går med på företagens vilkor.. Om alla skulle vara så skulle det inte finnas någon innovation överhuvudtaget.. Det skulle inte förvåna mig om att ett fullpris spel skulle låsas så att man var tvungen att köpa unlocks till varje spelkapitel.. Vilket inte är så långsökt även nu..

Förlåt, men det är snarare du som är trångsynt.. Konsumenterna måste säga sitt och ha sina krav, företagen bryr sig inte ett skit om oss som spelar spelen förutom våra pengar..

Medlem

Skrämmande utveckling då mer och mer spel inte släpps hela utan att du ska klämma ut ännu mer pengar för att samla ihop bitarna. Visst, några extra vapen går kanske att betala för men online pass? Då tar man bort en stor del av produkten när den faktiskt finns tillgänglig på skivan. Spel är vår passion och som konsumenter har vi rätt att stå emot den här trenden. För vad är nästa steg att tjäna mer pengar? Och nästa efter det?

Medlem

Mig veterligen kunde man köpa olika packs till Dead Space 2 också.. och om jag inte minns fel även till 1:an. Men samtidigt var det aldrig ett krav och egentligen inte heller något som påverkade spelet, så förstår inte varför folk är så upprörda? Detta sker ju i stort sett i alla spel nu för tiden.. Det är väl inte direkt någon positiv förändring, men inte heller någon nyhet.


signatur

STEFFE?!?

Medlem

Dead Space 3 blir mer och mer utav en "horror-story", fast inte på det sätt man önskar att det vore.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Online Pass 9.99? Inte för att man spelar Dead Space för onlineläget men i helvete att dom ska ha extra för det!

Medlem
Medlem

Ni får inte köpa det här spelet. För då ser de att det funkar och framtida spel kommer vara ännu värre. Men tyvärr så kan man aldrig stoppa den stora massan, så det är kört, tyvärr.

Medlem
Skrivet av sleeptalker:

BOJKOTT!

I approve this message!

Medlem

Kom att tänka på att Penny Arcade hade en bra serie som jag då när jag läste den först tyckte var löjlig och långsökt men som jag nu är orolig var en skapligt bra gissning från deras sida redan 2005:
http://img600.imageshack.us/img600/3369/215525059v6mx2l2.jpg

Ett annat spel och ett lite annorlunda utförande men nära nog, imho


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

ZF
Medlem
Skrivet av nilsmull:
Skrivet av pazu:

Ser inte problemet. Man måste väl inte köpa fusken?

ärligt?

beror helt på hur spelet är konstruerat..

http://www.fz.se/artiklar/kronika/20130127/arnroths-kronika-g...

för ärligt talat och ironi eller ej:

Skrivet av Charstone:

Nice, kanske blir ett köp eller två.

det kommer sälja som smör, det har andra såna här, och ännu meningslösare saker, gjort tidigare.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av pazu:

Ser inte problemet. Man måste väl inte köpa fusken?

Problemet är precis vad som sägs i TB´s Content Patch : January 29th väl värt att lyssna på för att få en förståelse varför jag och andra med mig tycker detta är så korkat det kan bli.

Tack för länktipset.

Inaktiv
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av Morganrone93:

Hoppas verkligen att INGEN köper något från cash-shoppen... Det ska VERKLIGEN inte bli en ny standard, speciellt inte för singleplayer spel..

Nu får det fan vara nog med skit...

Vem bryr sig? Det är ett singel player spel. Vill folk göra framsteg fortare genom att betala pengar för att nå dem. Du gör ett val. Vill du grinda till dig saker, fine so be it. Men folk idag vill oftare nå saker snabbare och nu har de möjligheten att göra så.

Haha grinda i ett skräckspel, kan det bli mer korkat. Vad är vitsen att spela ett spel som Dead Space, som helt handlar om att få kalla kårar, ifall man har tillgång till ett vapen som gör slarvsylta av alla man möter?

Allting jag läser och ser från detta spel får mig att tänka på RE och jag är rätt så säker på att Dead Space 3 kommer vara mer av ett actionspel än tidigare delar.

Nej det finns bara ett spel som lyckats bättre än de flesta andra och det är AvP, så gör man ett spel som får en att känna kalla kårar varje gång man hör ett blippande på sin scanner.

Spelar väll ingen roll vad DU tycker, om att det är korkat att spela ett skräckspel med imba vapen. Vissa kanske uppskattar det och vill ta bort en del av rädslan? Om de nu vill betala för lite bonusar, skall de då inte få göra det?

Man blir lätt mörkrädd när man läser kommentarer här.. skrämmande att folk är så trångsynta för att ge alla möjligheten att uppleva spelet på sitt sätt.

1. Om man inte tycker om skräck eller spänning, varför i he***te spelar man Dead space då för? Jag är så förbannat trött på att allt ska passa alla hela tiden. Gillar du inte skräckfilm så går du väl inte och ser en skräckfilm på bio? Gillar man inte action så går man väl inte och ser Rambo heller?

2. Du måste försöka tänka lite på längre sikt. Jag vet inte med dig men jag vill inte betala för samma sak 2 gånger. Om folk använder dessa tjänster och ea får in massa pengar på detta, tror du dom kommer sluta där? Detta kommer bara utvecklas och ganska snart kommer vi få halva spelet på skiva för 600:- och sen köpa den andra halvan som dlc. Det har ju redan börjat hända. (mass effect 3 dlc'n t.ex eller capcom som släpper fightingspel där 50% av alla karaktärer är låsta och måste "låsas upp")

Skrivet av ZF:

det kommer sälja som smör, det har andra såna här, och ännu meningslösare saker, gjort tidigare.

Vi får verkligen hoppas att det inte gör det.....framförallt så får vi hoppas att "affären" inte används särskilt mycket...

Medlem

säger ju det...90talet för guldåldern för spel. Quake 1-2, HL1..med flera. EA var förvisso redan då onda rakt igenom..men fanns inte p2w, inte free2play..inge origin...

Medlem

Det som är mest skrämmande i den här nyheten är ju kommentarerna, verkar som att folk inte förstår att det redan är försent att göra något åt.

Medlem

Och sen kommer de klaga när spelet piratkopieras en massa...
EA och alla som går denna vägen tänker ju inte helt 100% typ.

Medlem

Upp, upp, ner, ner, vänster höger, vänster höger o s v.

Det här är ingen positiv utveckling...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Gillar man DS1 och kanske 2an, så skall man INTE spela 3an, det är en ren besvikelse, jag har nog kommit halvvägs, och det bådar inte gott, samma skit hela tiden, upprepa samma saker och knåda kontrollen och knappar.

Trodde man hade mer fantasi än såhär, så inte konstigt om dem inför mikrotrans för folk kommer att trötta fort som fan annars.

Skall bli intressant och se hur pass högt FZ betygsätter den här DYNGAN!

Precis som många redan antytt sär hittar man inte mkt som är skrämmande här, faktum är att demot bjöd på mer underhållning än detta, två skivor fyllt med &&&"(#/=!")?!?"=(!
200 kr för att få tillgång till något som dyker upp hyfsat snabbt ändå, plus att man kan hacka sönder spelen om man bara vill och kan och skaffa sig alla fördelar i världen. Jag har nästan alla perks som går att hitta, sen vad dem heter "packar" det vete sjutton.

Jag hoppas att DS serien dör med 3an, för mkt sämre kan det inte bli. Tyvärr!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Vad ni gnäller? Om ni inte vill ha något av det man kan köpa.. Köp det inte? Poänglöst whinande.

Samma gamla sheep-beteende här ser jag.

KoP
Medlem
Skrivet av Digu21:

Online Pass $9.99 vad är detta egentligen? säg inte att man måste köpa ett för att spela online typ Krysslåda Live?

Brukar ingå när du köper spelet. Men hamnar spelet på eftermarknaden (beg) så lär spelets nya ägare få slanta upp för att spela online. Det är så dom har tänkt.

Detta har gjorts av andra och är inget unikt med just DS3.

Sen alla som hetsar över dessa mikrotransaktioner, det finns absolut ingen tvång i att bruka dessa. Jag kommer iaf inte göra det.

Medlem

Till er som klagar på brist av skräck i demot....

Jag har sett en annan video när man är i en fabrik där man ska ta sig fram till generatorrummet. Där inne är det verkligen mörkt, ficklampan man har lyser inte upp mycket framför dig och mycket necromorphs!
Så tro inte att spelet kommer vara ett rent action-spel

Umi
Medlem

Fat cats want more !

Medlem

Suuuuck!!! Det där mer MICRO transaktioner är bara ett fult ord som inte stämmer, så värst micro är dom sällan, 40-80kr är rätt mycke ändå....fast vill inte ha det i spel alls å speciellt inte SP spel!!!
Jo som man saknar verkligen 90-talet och början på 00-talet
Den klassiska på spåret frågan funkar här " vart är vi på väg?"

Inaktiv
Skrivet av Arkaith:

Vad ni gnäller? Om ni inte vill ha något av det man kan köpa.. Köp det inte? Poänglöst whinande.

Samma gamla sheep-beteende här ser jag.

wut? Sheep är ju snarare dom som köper spelet och sen känner att "omg jag vill ha mer" o köper alla ingame mikrotransaktioner. Det är dom som förstör för alla andra, som skapar en marknad för skit helt enkelt.

På snudd olagligt, att erbjuda en produkt till fullpris och därefter sälja delar, eller hur? Eller står det tydligt på spelets baksida? På svenska, så att även Ivan 8år förstår?
Känns som rent lurendrejeri/ocker.

Därtill tar dom ca hela massiva 5dollar per grej, det är ju helt galet.

Ren jävla girighet är inget försvar för att tjäna pengar.
Bojkotta skiten, och innan jag får mothugg: Hur känns det om inget spel är fullspel, men du betalar en entré avgift på drygt 300 (600 om du har konsol), därtill får du betala för allt innehåll i form av dlc och mikrotransaktioner. Som en arkadhall i ditt hem, lyxigt va?

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Arkaith:

Vad ni gnäller? Om ni inte vill ha något av det man kan köpa.. Köp det inte? Poänglöst whinande.

Samma gamla sheep-beteende här ser jag.

wut? Sheep är ju snarare dom som köper spelet och sen känner att "omg jag vill ha mer" o köper alla ingame mikrotransaktioner. Det är dom som förstör för alla andra, som skapar en marknad för skit helt enkelt.

På snudd olagligt, att erbjuda en produkt till fullpris och därefter sälja delar, eller hur? Eller står det tydligt på spelets baksida? På svenska, så att även Ivan 8år förstår?
Känns som rent lurendrejeri/ocker.

Därtill tar dom ca hela massiva 5dollar per grej, det är ju helt galet.

Ren jävla girighet är inget försvar för att tjäna pengar.
Bojkotta skiten, och innan jag får mothugg: Hur känns det om inget spel är fullspel, men du betalar en entré avgift på drygt 300 (600 om du har konsol), därtill får du betala för allt innehåll i form av dlc och mikrotransaktioner. Som en arkadhall i ditt hem, lyxigt va?

Herregud. Dramatiken, det är ju pinsamt. Du behöver inte köpa spelet. Du behöver inte köpa ingame-sakerna.. Ingen tvingar dig att använda pengar. Vad är problemet? .

Ni vill ju bara ha något att gnälla över.

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

Alltså det här är så jävla löjligt så man skrattar ju åt det.

1. Dead space = Horror, Survial

2. Dead space 2 = Inte lika mycket Horror (imo), å inte lika mycket survival (imo)

3. Dead Space 3 = Shooter ala gears of war, Ingen horror what so ever (spelat demot), och survival fick jag inte en känsla av alls, ialf inte i demot.

Å nu så ska dom göra mikrotransaktioner? hahaha så jävla dåligt!

Sammafattning: Dead Space är dött.. eller ialf det Dead Space jag spelade i början (Dead space 1)

I viss del så är det kanske bra med förnyelse men att förstöra ett skräck spel och göra det till GoW liknande skit (GoW imo va SKIT) är att ta ett steg för långt imo.

Får väll vänta på Amnesia 2 och mitt Oculus RIft Istället : /

Lite som Resident Evil, från skräck till B-Shooter

Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Hoppas verkligen att INGEN köper något från cash-shoppen... Det ska VERKLIGEN inte bli en ny standard, speciellt inte för singleplayer spel..

Nu får det fan vara nog med skit...

Håller med, dock säljer saker från Item Shops i dem flesta spelen som smör, och det har oftast visats att det är en av dem mest effektiva funktionerna för spel idag för att dra in cash.

Tror vi kommer att få se mycket mer av detta i kommande år

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Vad ni gnäller? Om ni inte vill ha något av det man kan köpa.. Köp det inte? Poänglöst whinande.

Samma gamla sheep-beteende här ser jag.

Snarare är det de som inte gnäller som är som får, de som följer med "strömmen". Vi som konsumenter måste säga ifrån om vad som är rätt och vad som inte är det, det kallas för att ha ett konsumentansvar. För om vi inte säger ifrån kan du vara säker på att de stora utgivarna kommer fortsätta sälja mer för mindre, att tro annat är bra naivt.

123
Skriv svar