World of Warcraft-filmen får ny regissör – premiär 2015

Robot
World of Warcraft-filmen får ny regissör – premiär 2015

Mannen som gjorde de hyllade scifi-filmerna Moon och Source Code regisserar World of Warcraft-filmen.

#nyhetstips, #world-of-warcraft, #blizzard, #warcraft-orcs-and-humans, #warcraft-iii-reign-of-chaos


Medlem
World of Warcraft-filmen får ny regissör – premiär 2015

Hmm...spelet LOTR (Sagaon om ringen) online är bra mycket sämre än WoW.

Nu kommer WoW få känna på hur det är att vara mycket sämre när deras film släpper och blir jämförd med Sagan om ringen filmerna.

Nåja, lycka till Blizzard. Det kommer ni behöva.

Medlem

5 år för sent imo, visst är WoW populärt men det har varit mer populärt, manuset stod väl klart runt end-vanilla tiden? eller BC starten? hoppas den inte blir som Dragon Ball filmen eller Avatar: The Last Airbender.

Medlem

Det är nog lättare att göra en film om just Warcraft lore idag då en viss del av hypen släppt. Så du kan fokusera mer på filmkonsten i sig än just vad fansen kräver. Tror dessutom spelet inte är baserat på just WoW så mmo jämförelse med film kan vi nog släppa helt, då det dessutom är poänglöst.

Medlem

Både Moon och Source Code är riktigt bra filmer, dock tycker jag det har noll gemensamt med WoW så frågan är om Duncan Jones är den rätta personen regissören till projektet..

Medlem

Öööh, kommer den vara animerad då eller? Finns ju inget annat.

Medlem

Chris Metzen är ju bara för härlig. Gillar honom.

Medlem

Det kommer väl vara lite som Avatar att 75% är CGI-effekter. Känns som dom inte borde begränsa sig till just World of Warcraft, utan hela universumet. Ska bli spännande att se hur detta kommer te sig hursomhelst...

Medlem

Tanke på hur mycket högre budgeten skulle va för filmen i början (100 miljoner dollar?) så har dom gått ner otroligt mycket, antagligen för att Sami försvann och att hypen börjar släppa lite.

Vilket fall, Duncan har en väldigt bra resumé på tidigare filmer, diggade The Moon.
Så denna film har potential, men räknar inte med någon Sagan om Ringen.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Öööh, kommer den vara animerad då eller? Finns ju inget annat.

Det är riktig skådespelare med

Inaktiv

Klockrent val av regissör. Håller mycket högre klass i sina produktioner än vad Raimi gör.

Både Moon och Source Code är stabila filmer, och gör han Warcraft med samma passion så tror jag det blir något speciellt. Jag tror att han kommer sikta på en annan typ av fantasy och inte något som är jämförbart med LotR etc.

Jag är positiv till detta!

Medlem

Håller med kring osäkerheten om projekten verkligen passar Duncan. Men vem trodde samtidig att Ben Affleck nånsin skulle göra en bra film liksom? Se vad han han åstadkom!

Inaktiv
Skrivet av papaz1:

Hmm...spelet LOTR (Sagaon om ringen) online är bra mycket sämre än WoW.

Nu kommer WoW få känna på hur det är att vara mycket sämre när deras film släpper och blir jämförd med Sagan om ringen filmerna.

Nåja, lycka till Blizzard. Det kommer ni behöva.

De ska väl knappast jämföras med Sagan om ringen trilogin? Warcraft är ju spelbaserat.

Medlem
Skrivet av UOme:

Både Moon och Source Code är riktigt bra filmer, dock tycker jag det har noll gemensamt med WoW så frågan är om Duncan Jones är den rätta personen regissören till projektet..

Du vet vad Peter Jackson hade gjort för filmer innan Lotr? Det var inte heller några blockbusters precis. Och inte några Lotr liknande filmer

Medlem
Skrivet av Manna:
Skrivet av UOme:

Både Moon och Source Code är riktigt bra filmer, dock tycker jag det har noll gemensamt med WoW så frågan är om Duncan Jones är den rätta personen regissören till projektet..

Du vet vad Peter Jackson hade gjort för filmer innan Lotr? Det var inte heller några blockbusters precis. Och inte några Lotr liknande filmer

How very true...


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av Manna:
Skrivet av UOme:

Både Moon och Source Code är riktigt bra filmer, dock tycker jag det har noll gemensamt med WoW så frågan är om Duncan Jones är den rätta personen regissören till projektet..

Du vet vad Peter Jackson hade gjort för filmer innan Lotr? Det var inte heller några blockbusters precis. Och inte några Lotr liknande filmer

Skulle ju helt klart vara intressant att se Braindead/Bad Taste remakes med Lord of the Rings budget =D Skulle ju inte tacka nej till en uppföljare till Frighteners heller, en av mina favoritfilmer! Fast utan MJ Fox isåfall med tanke på hans kondition... But I digress...

Medlem

Det är väl inte endast baserat på händelserna i WoW utan Warcraft i helhet?

Medlem
Skrivet av Manna:
Skrivet av UOme:

Både Moon och Source Code är riktigt bra filmer, dock tycker jag det har noll gemensamt med WoW så frågan är om Duncan Jones är den rätta personen regissören till projektet..

Du vet vad Peter Jackson hade gjort för filmer innan Lotr? Det var inte heller några blockbusters precis. Och inte några Lotr liknande filmer

Point well taken

Medlem
Skrivet av Ztreek:

5 år för sent imo, visst är WoW populärt men det har varit mer populärt, manuset stod väl klart runt end-vanilla tiden? eller BC starten? hoppas den inte blir som Dragon Ball filmen eller Avatar: The Last Airbender.

13miljoner aktiva spelare. Är du sjuk i huvudet? det är mer populärt nu än va de va för något år sedan.

Medlem

Den är givet att man ser den här på bio. Haters gonna hate men en fet warcraft film, take my money.

Medlem

Det är ingen World of Warcraft film, det är en Warcraft film har de sagt.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av papaz1:

Hmm...spelet LOTR (Sagaon om ringen) online är bra mycket sämre än WoW.

Nu kommer WoW få känna på hur det är att vara mycket sämre när deras film släpper och blir jämförd med Sagan om ringen filmerna.

Nåja, lycka till Blizzard. Det kommer ni behöva.

Vet inte hur du tänker här. Sagan om Ringen filmerna är ju baserade på en bok serie och inte ett online spel som kom efteråt. Wow filmen är ju spel baserad. Grunderna för båda filmerna är ju inte ens de samma.

Och som Comstedt skrev så skulle Wow filmen faktiskt handla utifrån wow men inte följa samma story som man följer själv som spelare, dvs att det blir en historia vid sidan om.

Medlem
Skrivet av papaz1:

Hmm...spelet LOTR (Sagaon om ringen) online är bra mycket sämre än WoW.

Nu kommer WoW få känna på hur det är att vara mycket sämre när deras film släpper och blir jämförd med Sagan om ringen filmerna.

Nåja, lycka till Blizzard. Det kommer ni behöva.

Lord of the rings är dock baserat från böckerna av J.R.R Tolkien, Warcraft filmen kommer baseras på spelet/spelen.

Man får väl hoppas att dem kan bryta traditionen av att göra b-filmer av underbara spel.

phi
Medlem
Skrivet av UOme:

Både Moon och Source Code är riktigt bra filmer, dock tycker jag det har noll gemensamt med WoW så frågan är om Duncan Jones är den rätta personen regissören till projektet..

Det sa man om Peter Jackson också.

Medlem

jisses den budgeten dom har att leka med misslyckas dom med DEN budgeten.

Då är det skam fy satan får andra spel filmer att framgå som ett skämt tom resident evil filmerna som är en av de få som lyckats.

Nu är bara den stora frågan vad kommer filmen handla om!

Medlem

LOL DAVID BOWIES SON!? Moon var fantastisk. Ni som gillar filmmusik borde kolla in soundtracket också (samma kompositör som till "The Fountain", som även den är fantastisk).

Medlem

Efter att ha sett Life of Pi så har man förstått att tekniken är definitivt här för att lyckas med en sån här film. I princip kan hela filmen animeras och ändå kännas som det är skådisar...

De får lycka till tycker jag - mer fantasy film åt folket

Medlem
Skrivet av Landelusen:

LOL DAVID BOWIES SON!? Moon var fantastisk. Ni som gillar filmmusik borde kolla in soundtracket också (samma kompositör som till "The Fountain", som även den är fantastisk).

Moon är väl den drama sci-fi på månen right? ifall det nu är så ser ser jag bara gott att han gör denna moon vart extremt bra gjort.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Landelusen:

LOL DAVID BOWIES SON!? Moon var fantastisk. Ni som gillar filmmusik borde kolla in soundtracket också (samma kompositör som till "The Fountain", som även den är fantastisk).

Moon är väl den drama sci-fi på månen right? ifall det nu är så ser ser jag bara gott att han gör denna moon vart extremt bra gjort.

Japp, det är den om killen som jobbar med gruvdrift på månen (http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=twuS...). Finns hopp för WoW-filmen, även om jag inte spelat det själv i någon större utsträckning.

Medlem

Filmen kommer vara om hela Warcraft, inte bara WoW, "An epic fantasy/adventure based on the popular video game series". Kommer nog inte ta upp så mycket händelser som faktiskt är i spelen heller. David Wenham (som spelar Faramir i Lotr) stod klar som Arthas kort efter att filmen avslöjades, alltså innan Sam Raimi sattes som direktör. Det verkade lovande så vi får väl se vad som händer.

Edit: Kan ju vara så att de ändrat konceptet med filmen eftersom Jones enligt citat säger "Jag tror verkligen att World of Warcraft kan bli början på bra filmer som baseras på spel.".

12
Skriv svar