Tera free-to-play-ifieras på tisdag

Robot
Tera free-to-play-ifieras på tisdag

Spring omkring i den vackra mmorpg-världen och vifta sönder saker som ger dig nya prylar.

#tera


Medlem
Tera free-to-play-ifieras på tisdag

Another one bites the dust... (Nanana) Another one bites the dust...

Moderator | Testpilot
Skrivet av swesnubben:

Another one bites the dust... (Nanana) Another one bites the dust...

Ett spel blir inte automatiskt dåligt bara för det blir gratis. Företaget ändrar strategi och för VÄLDIGT många så har det gått bättre när det blivit F2P. Age of Conan, Dungeons and Dragons Online, Lord of the Rings Online bara för att nämna några.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av swesnubben:

Another one bites the dust... (Nanana) Another one bites the dust...

Ett spel blir inte automatiskt dåligt bara för det blir gratis. Företaget ändrar strategi och för VÄLDIGT många så har det gått bättre när det blivit F2P. Age of Conan, Dungeons and Dragons Online, Lord of the Rings Online bara för att nämna några.

Fortsätt inbilla dig det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av swesnubben:

Another one bites the dust... (Nanana) Another one bites the dust...

Ett spel blir inte automatiskt dåligt bara för det blir gratis. Företaget ändrar strategi och för VÄLDIGT många så har det gått bättre när det blivit F2P. Age of Conan, Dungeons and Dragons Online, Lord of the Rings Online bara för att nämna några.

Fortsätt inbilla dig det.

Inbilla? Jag kan förstå om det för just de spelen inte går bra nu med tanke på att det har några år på nacken, men jag spelade båda spelen innan och det blev mycket större spelarbaser, mer och snabbare content EFTER att spelen gick F2P och de själva sa att det är pågrund av att de gick F2P. Ingen ville spela dessa spel med månadskostnad men folk ville tydligen det när det blev gratis, tydligen köpa saker i cash-shop också. Troligen för att man då kunde köpa och betala "nästan" vad man ville för en liten grej.

Folk borde sluta hacka ner på spel bara för de är gratis, betyder inte att det automatiskt är dåligt. Finns ju självklart vissa undantag när de gör saker som skjuter sig själva i foten (Hej SWTOR).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent

Många (men tyvärr inte alla) utvecklare börjar ju förstå hur man ska förvalta free-to-play nu. Ska nog testa det här, blev aldrig av när det begav sig.

Någon som vet om Tera har traditionella roller som tank, healer och dps, eller är alla "hybrider"?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Hahahaha! "Gratisslusk"

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Fortsätt inbilla dig det.

Tycker du kan hålla dina dumma kommentarer för dig själv när du inte verkar veta vad du pratar om.

Det uberpwnage2.0 säger är sant, många spel får större spelarbas och bättre cash-flow när de blir f2p.
TF2, HoN, D&D, LOTROnline, som exempel.

Medlem

Om det är nån som inte ska spela mer får ni gärna skicka över saker till "Lyker"

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av swesnubben:

Another one bites the dust... (Nanana) Another one bites the dust...

Ett spel blir inte automatiskt dåligt bara för det blir gratis. Företaget ändrar strategi och för VÄLDIGT många så har det gått bättre när det blivit F2P. Age of Conan, Dungeons and Dragons Online, Lord of the Rings Online bara för att nämna några.

Fortsätt inbilla dig det.

F2P-spel tjänar mer pengar än P2P-spel, så varför skulle ett F2P-spel bli sämre?

Konstig logik.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Många (men tyvärr inte alla) utvecklare börjar ju förstå hur man ska förvalta free-to-play nu. Ska nog testa det här, blev aldrig av när det begav sig.

Någon som vet om Tera har traditionella roller som tank, healer och dps, eller är alla "hybrider"?

Dom har traditionella klasser MEN, skulle tanken dö så kan man fortfarande klara sig i förutsättning att alla spelare är duktiga. Lancer är block tank och en warrior är dodge tank men skulle någon av dom dö i en grupp så kan typ en Berserker som är en lancer med 2h yxa sköta lite tankitank. Eller en slayer som tar aggro o kör lite dodge.

Det blir svårare, men det går

Medlem

gratisslusk XD gillar dessa små kommentarer från FZ

Medlem

Vill man spela ett onlinespel med extremt vackra kvinnliga avatarer så är Tera nått för dig


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Ett annat spel som verkligen blomstrat sedan det blivit F2P är EU versionen av Lineage 2. (Innova company)

Inga bottar/farmers överlever. GM:s är intresserade av spelet och svarar inte med autosvar.

Saknar man bottar så kan man spela på US servers för de har aldrig gjort något ordentligt försök att få bukt på dem. Det är som dag och natt.

https://eu.4game.com/lineage2/play/


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Många (men tyvärr inte alla) utvecklare börjar ju förstå hur man ska förvalta free-to-play nu. Ska nog testa det här, blev aldrig av när det begav sig.

Någon som vet om Tera har traditionella roller som tank, healer och dps, eller är alla "hybrider"?

Av det lilla jag har spelat så är det det klassiska konceptet. Några klasser kan dock flytta sitt fokus från tex dps till tankande fast det ska tydligen kräva en duktig spelare.

Medlem

Slutade spela Tera ganska snabbt efter att ha känt hur oresponsiv karaktären är gentemot knapptryckningarna, samt hur stela striderna är. Inte alls samma känsla som i t.ex. WoW, tvivlar på att någon kommer lyckas så bra som Blizzard har.

Medlem
Skrivet av mAwArm:

Slutade spela Tera ganska snabbt efter att ha känt hur oresponsiv karaktären är gentemot knapptryckningarna, samt hur stela striderna är. Inte alls samma känsla som i t.ex. WoW, tvivlar på att någon kommer lyckas så bra som Blizzard har.

Du behagar skämta? Tera om något har ju inte stela strider, så rörligt det kan bli.

Medlem

lirat Tera först när det släpptes i en månad, sen nu sedan månad tillbaka har jag suttit med det igen, absolut inte dött spel och jag älskar det, kan inte förstå hur mAwArm kan säga det är stelt och oresponsivt, med tanke på att combat i spelet är såååå jävla bäst av alla mmo som kommit. Man har juh så roligt när man slås att det är första mmo't jag tycker det är roligt att fan bara döda massa random mobs hur länge som helst utan att ens behöva döda dom för quester eller så.

f2p modelen tror jag kommer funka bra faktist, sure för mig så hade det kunna stannat som det är just nu men f2p kanske tillför att fler testar och ser hur awsome detta mmo igenligen är.

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Mattias Frost:

Många (men tyvärr inte alla) utvecklare börjar ju förstå hur man ska förvalta free-to-play nu. Ska nog testa det här, blev aldrig av när det begav sig.

Någon som vet om Tera har traditionella roller som tank, healer och dps, eller är alla "hybrider"?

Av det lilla jag har spelat så är det det klassiska konceptet. Några klasser kan dock flytta sitt fokus från tex dps till tankande fast det ska tydligen kräva en duktig spelare.

endgame så är det Tanks : Lancer / eller riktigt bra Warrior Healers : Priest eller mystic : DPS Slayer : Warrior : Zerk : Archer : Sorc

Så ja holy trinity finns. redan från första dungeon som är lvl 20-22

Medlem

Så tröttsamt att se sådana bottar som inlägget ovan


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv
Skrivet av Mattias Frost:

Många (men tyvärr inte alla) utvecklare börjar ju förstå hur man ska förvalta free-to-play nu. Ska nog testa det här, blev aldrig av när det begav sig.

Någon som vet om Tera har traditionella roller som tank, healer och dps, eller är alla "hybrider"?

Japp det är den standard upplägg där det finns tanks,healers o dps.

Höjdpunkterna i spelet är helt klart bossarna och dungeons men sen questen är mer eller mindre samma som alla mmorpgs. Jag kommer lätt ge spelet en chans nu när det blir F2P


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem

Inte spelat Tera innan, men finns det möjlighet att spela 2v2 arena?

Medlem

Testade Tera för ett par månader sedan men hade inte tid att fortsätta.

Helt okej spel faktiskt.

Blir att lira i väntan på TES eller nåt då jag har tröttnat lite på GW2 och det eviga dungeon farmandet.

Får väll hoppas att de inte tappar bort massor med konton igen då.

Medlem

Lirade Tera från CBT1 fram till slutet på augusti och måste säga att PvPn är grymt rolig och instancerna är nog de bästa jag har kört. Som tidigare har skrivit så går det att fortsätta en stund på en boss fight om tanken missar en block. Dock krävs det ett bra team kan ta över så healern får den tid som det krävs för att ressa tanken.

Den som vill lira svåra instancer, är Tera något att kika på.:)

Medlem
Skrivet av bleye:

Inte spelat Tera innan, men finns det möjlighet att spela 2v2 arena?

Nej, men de lägger till en 3v3 arena i free to play patchen.

Medlem

Hmm.. måste undersökas såklart


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Började spela Tera för två veckor sedan med ett par polare, simpelt men roligt om man spelar med rätt personer. Den här veckan har man märkt att det kommit tusentals nya spelare då man alltid sitter runt 30 minuter kö när man försöker logga in på kvällarna samt att spelets hubbar (channels) har fördubblats.


signatur

Game long and prosper

Medlem

F2P modellen är numera acceptabel för Star Wars the Old Republic, om någon av er var på humör för att utöva en George Lucas-fantasi.

Det man måste ha i åtanke är att köpa något (oavsett hur liten investeringen är går det bra), för att uppnå så kallad "Preferred Status" som låser upp all funktionalitet minus instans-grupp spel. En modell jag personligen tycker är knas, men det är grym valuta för pengarna!

Ville bara slänga in den notisen utifall någon intresserad av gratis MMO's läste kommentarerna.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Ett annat spel som verkligen blomstrat sedan det blivit F2P är EU versionen av Lineage 2. (Innova company)

Inga bottar/farmers överlever. GM:s är intresserade av spelet och svarar inte med autosvar.

Saknar man bottar så kan man spela på US servers för de har aldrig gjort något ordentligt försök att få bukt på dem. Det är som dag och natt.

https://eu.4game.com/lineage2/play/

Har nog lagt mer pengar sen GoD i L2 store än när spelet var P2P ^^

12
Skriv svar