Den mörka sidan

Redaktör
Ponny
Den mörka sidan

Jag tycker mycket om Darksiders-duon. Vackra på sitt alldeles egna dunkla vis och som genererat två 80-plus-betyg från mig i PC Gamer (bara en sådan sak!). Det har visst funnits skönhetsfläckar och allt har inte varit så polerat som jag önskat – men samtidigt fanns där ett tyst löfte om något ännu bättre.

Jag säger "fanns" eftersom känslan är att det är över nu. #Vigil Games finns inte mer. #Crytek tog bragdbeslutet att rekrytera många av dem som blev utan jobb. Ändå känns det inte helt bra. För även om Vigils anda kanske kommer leva vidare blir det utan apokalypsens ryttare. Den licensen var Crytek inte intresserade av.

Och det känns bara sorgligt.

[ia=734453; large]
Döden är död. Länge leve Döden.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Den mörka sidan

Har inget med blogginlägget att göra, men har du läst kommentarerna till denna nyhet: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130128/ny-artwork-fran-gt...

?

Jag gillade verkligen den tecknade överdrivna stilen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Jag har första "Darksiders" till PS3:an, blir att testa inom kort.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Redaktör
Ponny

Mr. Traveller: Indeed! Oh yes, indeed!
Siken: Ehum... Är det någon specifik du menar? Verkar vara en brokig skara.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Mr. Traveller: Indeed! Oh yes, indeed!
Siken: Ehum... Är det någon specifik du menar? Verkar vara en brokig skara.

Detta...

Skrivet av FL3JM:

"Nio stycken finns i nuläget att lägga ögonen på här." <-- Länken går till Årets hetaste spel, var fan är bilderna?

Och det stämmer ju, länken går till en annan nyhet om årtets hetaste spel, och dit var nog inte du ville skicka oss.

1
Skriv svar