Nytt Battlefield nästa år

Robot
Nytt Battlefield nästa år

EA-chefen Frank Gibeau bekräftar ett nytt Battlefield släpps nästa år - är det Battlefield 4 han menar eller kanske ett nytt Bad Company?

#nyhetstips, #battlefield-4


Medlem
Nytt Battlefield nästa år

Undrar vad kommer de att "lova" den här gången?

Medlem
Skrivet av donhenri:

Undrar vad kommer de att "lova" den här gången?

Förmodligen att det kommer vara det bästa Battlefield någonsin.

Medlem

Förstår inte hur folk inte kan tröttna på vissa genrer när spelen släpps så ofta, brukade älska shooters men nu klarar jag inte av dem längre, samma med assassins creed som också börjar bli rejält uttjatat. Tacka fan för utvecklare som bethesda och bioware som förstår att saker måste få ta lite tid (även om da 2 kändes rushat). "Variety is the spice of life." Som de säger på det mystiska språket engelska.

Medlem

Jag spelar gärna nytt Battlefield-spel, om/när dom någonsin återfår "Battlefield"-känslan som jag anser saknats i BF3. Är dessutom förbannat trött på alla "Modern Warfare" FPS spel. Det var skönare spelkänsla i BF1942/BFV med dess propellerplan, men jag vette tusan om ett nytt WW2-spel är lösningen. Skulle hellre se en annan speltid, eller komma på något helt originellt.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Jag skulle hoppa av glädje och samtidigt skaka av fruktan om det var ett nytt Bad Company. Dock så undrar jag vem som ska göra spelen? DICE kan väll inte själva slänga ut nya spel varje år.

Medlem
Skrivet av donhenri:

Undrar vad kommer de att "lova" den här gången?

Mod support, dedikerade servrar D:

Medlem
Skrivet av Typhor:

Jag skulle hoppa av glädje och samtidigt skaka av fruktan om det var ett nytt Bad Company. Dock så undrar jag vem som ska göra spelen? DICE kan väll inte själva slänga ut nya spel varje år.

Det skulle inte förvåna mig om det börjar dyka upp "Dice"-studios lite här och var, som EA gjorde med Bioware.

Medlem

2143 FFS!

Det är dags nu..
Vi har väntat tillräckligt..

Medlem

Då blir det minst 2,5 år efter bf3, det är ju inte direkt "mjölk"ofta.

Inaktiv
Skrivet av flyawaynille:

Då blir det minst 2,5 år efter bf3, det är ju inte direkt "mjölk"ofta.

Fast BF3 har ju släppts 5 gånger också i samband med alla "expansioner" som borde ha varit gratis.

Medlem

Jag undrar om det finns någonting överhuvudtaget som kan få mig att köpa en till modern FPS. Jag tror inte det. Inte för att jag har så många. Bad Company 2 är det bästa tycker jag.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

EA snälla gå i konkurs...så kan ubisoft köpa er (ironi)

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av donhenri:

Undrar vad kommer de att "lova" den här gången?

Förmodligen att det kommer vara det bästa Battlefield någonsin.

Vilket såklatrt innebär 16 spelare max (PC) och 12 på konsol, fokus på små banor och cqc med ett fåtal större som bara är stora, öppna ytor (fordon/sniper dominans). Grafiken ska vara ruskigt snygg och fysiken bra, sådant säljer ju nu för tiden. 150 rank att avancera, prestige och BF premium givet, unlocks på toppnivå ska vara obalanserat bra dessutom och fordon odödliga.
endast 2 klasser, en "rambo" klass som smiskar allt och en "support" som lagar fordon/helar om rambo skulle få problem. Moddstöd finns inte alls, inga privata servrar heller, day 1 DLC givet och feta DLC planer. Dessutom mikrotransaktioner för att få bättre vapen.

Låter det som en dröm?
Helt ärligt så är det nog närmare sanningen än man törs erkänna, jämför gärna vad BF2/2142 erbjuder med BF3 när det gäller moddar, antal spelare, banstorlek, unlocks, vapenbalans och ni ser snabbt vad som händer...
EA mjölkar sönder BF för att "konkurrera" med CoD, istället för att låta serien få göra det den gör bäst (massiva strider, mycket folk). CQC är inte Battlefield, one man army är inte balltefield, det är CoD!
Nå, när MoH är kört kommer vi väl att få BF/Bad Company, ett nytt varje år, som bara ger dig mindre spelmässigt, färre funktioner, simplare gameplay och påminner allt mer om CoD. Så länge EA styr, så kommer BF aldrig bli BF igen, bara Call of Battlefield: Modern Warfare 2

Medlem

Själv tycker jag BF-serien är riktigt kul fortfarande och ser fram emot 4an. Tycker de har skött det snyggt med premium och expansionerna.
Men får man för lite sol och frisk luft så förstår jag att vissa är så ledsna.

Inaktiv

Spelar det någon roll om det kommer ett nytt Bf eller Bad company? Vad är skillnaden numera? Same shit ju.

Dock är BF3 kul en stund på LAN, men verkligen inte det superspel man hoppades att det skulle vara.

Medlem

Hoppas att RUSH delen blir som BC2 och inte som BF3. Bara en väg in i BF3, i BC2 fanns det ganska många olika sätt att gå på.. Inte alla maps, men de flesta!

Och ett nytt Titan mode skulle nog många ÄLSKAT!

dmn
Medlem
Skrivet av purjo:

Förstår inte hur folk inte kan tröttna på vissa genrer när spelen släpps så ofta, brukade älska shooters men nu klarar jag inte av dem längre, samma med assassins creed som också börjar bli rejält uttjatat. Tacka fan för utvecklare som bethesda och bioware som förstår att saker måste få ta lite tid (även om da 2 kändes rushat). "Variety is the spice of life." Som de säger på det mystiska språket engelska.

Förklara varför man skulle tröttna på en genre tack vare att det släpps spel oftare än mer sällan?

Det är ju snarare tvärt om; om du spelar ett och samma spel i tre år eller om det kommer tre nya spel, även om de är väldigt lika varandra, så är det ju ändå nyheter som tillför en viss variation.

Medlem

Med tanke på att alla moderna "realistiska" shooters sen första modern warfare har varit exakt samma spel med olika texturer så förstår jag inte hur man inte kan tröttna.

Edit: spelar aldrig samma typ av spel mycket i långa perioder, det är då jag och många andra tröttnar.

Medlem

BC till next-gen låter väl rimligt?

Inaktiv

Hoppas på ett Bad Company 3

Medlem
Skrivet av purjo:

Förstår inte hur folk inte kan tröttna på vissa genrer när spelen släpps så ofta, brukade älska shooters men nu klarar jag inte av dem längre, samma med assassins creed som också börjar bli rejält uttjatat. Tacka fan för utvecklare som bethesda och bioware som förstår att saker måste få ta lite tid (även om da 2 kändes rushat). "Variety is the spice of life." Som de säger på det mystiska språket engelska.

Får man fråga vilka spel du talar om när du säger denna genrer spel släpps så ofta? vill gärna spela mer spel som är såhär roliga efter varit ute så länge

Medlem
Skrivet av bavver:
Skrivet av purjo:

Förstår inte hur folk inte kan tröttna på vissa genrer när spelen släpps så ofta, brukade älska shooters men nu klarar jag inte av dem längre, samma med assassins creed som också börjar bli rejält uttjatat. Tacka fan för utvecklare som bethesda och bioware som förstår att saker måste få ta lite tid (även om da 2 kändes rushat). "Variety is the spice of life." Som de säger på det mystiska språket engelska.

Får man fråga vilka spel du talar om när du säger denna genrer spel släpps så ofta? vill gärna spela mer spel som är såhär roliga efter varit ute så länge

Syftade mest på moderna shooters, känns som det kommer en 4-5 stycken om året nu. Olika titlar så klart men CoD, BF och MoH måste ju ändå räknas in i samma kategori.

Medlem

Om det får stöd för moddar så köper jag det direkt. Om inte så ser jag ingen anledning att köpa det.

Medlem

EA kommer dra ner Battlefield likt Medal of Honor. Man kunde ana det i BC2 sen blev det bara värre med BF3. Grymt besviken på det skitspelet.

Medlem
Skrivet av AxxT:

Hoppas att RUSH delen blir som BC2 och inte som BF3. Bara en väg in i BF3, i BC2 fanns det ganska många olika sätt att gå på.. Inte alla maps, men de flesta!

Och ett nytt Titan mode skulle nog många ÄLSKAT!

Heh, jag tycker precis tvärtom faktiskt. BF3 Rush har oftast ytor där man kan flanka lite smart, medan BC2 ofta hade 3 trånga vägar där man blev nermejad direkt.

Ser verkligen fram emot ett nytt BF men jag hoppas på lite nytänk i stil med 2142 istället för mer av vanilla BF. Så lär det tyvärr inte bli, men men.

Medlem

Battlefield- serien är det bästa som hänt spelbranschen. Jag blir glad iaf.

Medlem

Med BF4-beta i typ oktober/november så känns det ju som om det är det han pratar om.

Medlem
Skrivet av purjo:

Förstår inte hur folk inte kan tröttna på vissa genrer när spelen släpps så ofta, brukade älska shooters men nu klarar jag inte av dem längre, samma med assassins creed som också börjar bli rejält uttjatat. Tacka fan för utvecklare som bethesda och bioware som förstår att saker måste få ta lite tid (även om da 2 kändes rushat). "Variety is the spice of life." Som de säger på det mystiska språket engelska.

SP känns uttjatat ja, men inte MP.

Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av purjo:

Förstår inte hur folk inte kan tröttna på vissa genrer när spelen släpps så ofta, brukade älska shooters men nu klarar jag inte av dem längre, samma med assassins creed som också börjar bli rejält uttjatat. Tacka fan för utvecklare som bethesda och bioware som förstår att saker måste få ta lite tid (även om da 2 kändes rushat). "Variety is the spice of life." Som de säger på det mystiska språket engelska.

SP känns uttjatat ja, men inte MP.

Tycker Mp är likadant som för tio år sen fast sämre. Hade mycket roligare med 1942 dock kan det ju vara nostalgi jag lever på. Själv spelade jag mycket swat 4 när jag var yngre för jag gillade att man siktade i taket om man försökte spraya, tyvärr har ingen shooter sen dess ens nått i närheten av samma underhållningsvärde för mig med undantag för pre-hats tf2.

12
Skriv svar