Osiris finns inte längre

Robot
Osiris finns inte längre

Gårdagens läckta trailer från Osiris gjorde många glada, men glädjen blir kortvarig: Ubisoft berättar att Osiris-projektet är nedlagt.

#ubisoft, #assassins-creed-iii


Inaktiv
Osiris finns inte längre

Fan, tråkigt att höra!

Medlem

Dom vågar väl inte göra något nytt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Exakt, Egypten är väl för unikt : /
Såg ändå nice ut det lilla man fick se.

Medlem

Trist, själv älskar jag ökenlandskap! Hoppas så innerligt att nästa elder scrolls utspelar sig i hammerfell även om det är osannolikt. Om det inte gör det så elsewyr (eller vad det nu heter) tack.

Medlem

De la ner "säkert"


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av purjo:

Trist, själv älskar jag ökenlandskap! Hoppas så innerligt att nästa elder scrolls utspelar sig i hammerfell även om det är osannolikt. Om det inte gör det så elsewyr (eller vad det nu heter) tack.

Var som går nog bra bara inte 80% av texturerna består av 10 nyanser av Vit...

Medlem

Dags för FZ att skaffa lite spamskydd? Kanske capatcha eller liknande när man reggar sig (om det nu inte redan används)?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Dags för FZ att skaffa lite spamskydd? Kanske capatcha eller liknande när man reggar sig (om det nu inte redan används)?

Kan inte annat än hålla med, mängden spam har nått gastronomiska höjder.

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Dags för FZ att skaffa lite spamskydd? Kanske capatcha eller liknande när man reggar sig (om det nu inte redan används)?

Detta har tagits upp i forumet tidigare och om jag inte minns fel så är det inte automatiserade bottar som gör detta utan faktiska personer som registrerar sig och därför är de svåra att skydda sig mot.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av DonGrif:

Dags för FZ att skaffa lite spamskydd? Kanske capatcha eller liknande när man reggar sig (om det nu inte redan används)?

Detta har tagits upp i forumet tidigare och om jag inte minns fel så är det inte automatiserade bottar som gör detta utan faktiska personer som registrerar sig och därför är de svåra att skydda sig mot.

/ LordDaimos

Ah! Där ser man... Synd iaf.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Synd.. Såg ut att ha potential.

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av DonGrif:

Dags för FZ att skaffa lite spamskydd? Kanske capatcha eller liknande när man reggar sig (om det nu inte redan används)?

Detta har tagits upp i forumet tidigare och om jag inte minns fel så är det inte automatiserade bottar som gör detta utan faktiska personer som registrerar sig och därför är de svåra att skydda sig mot.

/ LordDaimos

Ah! Där ser man... Synd iaf.

Går ju alltid att sätta in krav på ett konto per mailadress samt konfirmationsmail med captcha.. sätta en timer på nygjorda konton att dem inte får skriva kommentarer eller skapa trådar på 24h. FZ har ju (med största sannolikhet) alla ip-adresser loggade, så om det förekommer mycket ifrån en specifik ip-adress skulle denna kunna blockas i en månad eller så.

Så det känns ju som att det finns många alternativ men ingen som vill ta beslut angående dessa

Medlem

Nehe, men AC 4, 5 och 6 ska man nog gå vidare med? Surt att de inte gör spelen man vill ha.. Inte kul, men Watch Dogs gör de ju i alla fall, visst?


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

okej så vänta nu lite? man gör en trailer när vart denna gjord? sedan lite koncept bilder sen slutar man göra spelet? är inte det LITE pantat? att slänga in pengar i ett projekt och sen ej avsluta det?

för jag får inte ihopa mattematiken här inte.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

okej så vänta nu lite? man gör en trailer när vart denna gjord? sedan lite koncept bilder sen slutar man göra spelet? är inte det LITE pantat? att slänga in pengar i ett projekt och sen ej avsluta det?

för jag får inte ihopa mattematiken här inte.

Om man slängt in en miljon för att ta fram ett koncept med en prototyp och trailer men inser att man måste slänga in en miljon till för att få det färdigt att säljas men tvivlar på att man tjänar in pengarna i slutändan, då är det väl bättre att ta smällen att backa en miljon istället för att satsa en miljon till och riskera att förlora två miljoner?

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av trasen:
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av DonGrif:

Dags för FZ att skaffa lite spamskydd? Kanske capatcha eller liknande när man reggar sig (om det nu inte redan används)?

Detta har tagits upp i forumet tidigare och om jag inte minns fel så är det inte automatiserade bottar som gör detta utan faktiska personer som registrerar sig och därför är de svåra att skydda sig mot.

/ LordDaimos

Ah! Där ser man... Synd iaf.

Går ju alltid att sätta in krav på ett konto per mailadress samt konfirmationsmail med captcha.. sätta en timer på nygjorda konton att dem inte får skriva kommentarer eller skapa trådar på 24h. FZ har ju (med största sannolikhet) alla ip-adresser loggade, så om det förekommer mycket ifrån en specifik ip-adress skulle denna kunna blockas i en månad eller så.

Så det känns ju som att det finns många alternativ men ingen som vill ta beslut angående dessa

Fast att byta ip-adresser är ju inte så svårt, kör man via Tor eller liknande så kan i stort sett varje sidhämtning ha olika adresser. Sen sitter det nog en bunt asiater i något riktigt låglöneland och spammar detta dagarna i ända, de kan skapa nya hotmail-konton på löpande band och även om de måste vänta 24h på att få posta så väntar dom nog bara in det.

En bättre lösning, men som tar mer resurser av FZs moderatorer, vore att göra en snabb manuell granskning av de första 2-3 inläggen som en person gör innan de syns i forumet. Men nu börjar vi glida off-topic för de här tråden

/ LordDaimos

Medlem

Det är ju ubisoft man kan inte förvänta sig för mycket av dem

Medlem

Trist att det inte blir av, såg ut som en spännande och ytterst lite använd miljö.

oft. varför inte lägga in lite frågor riktade till svenskar och på svenska, som komplement till captchan.

ELF
Medlem

Det är ju öken


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Geeks Gaming
Skrivet av ELF:

Det är ju öken

Ja fy Farao

Medlem

Såg intressant ut, men kanske conceptet inte höll i slutändan och då dumpar man det och kommer på något bättre(oftast), kanske inte i detta fall, men får väl se vad som dyker upp !

Inaktiv
Skrivet av Cedric:

Trist att det inte blir av, såg ut som en spännande och ytterst lite använd miljö.

oft. varför inte lägga in lite frågor riktade till svenskar och på svenska, som komplement till captchan.

Varför inte tvinga nya användare att gradera vissa spel som Half-Life 2, Medal of Honor Warfighter och Journey så att bara användare med någorlunda god smak får skriva?

Nästa Assassin's Creed kommer säkert utspela sigi Egypten, det var därför som de skippade detta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar