Aliens gör som Borderlands – 4 dlc-paket planerade

Robot
Aliens gör som Borderlands – 4 dlc-paket planerade

Innan sommaren är slut kommer Gearbox Aliens-spel förstärkas med fyra dlc-paket.

#aliens-colonial-marines, #gearbox-software


Medlem
Aliens gör som Borderlands – 4 dlc-paket planerade

Man borde släppa en DLC, sedan massa fulla spel till den...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Då blir det väl Goty versionen då, precis som det blev med första Borderlands...om det blir ett köp alls vill säga.

Medlem

Får väll se om de lyckas bra eller inte, tyvär senaste tiden har det sett rätt kasst ut

Medlem

Jag är nöjd med bl2 och dess dlc. Däremot är detta kommande spel ett osäkert kort som jag inte kommer köpa på ett bra tag tills det visar sig vara bra.
Inga problem tills dess: vem har inte en steam-backlogg värd namnet?

Medlem

vilket skämt.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Det gäller att plocka ut så mycket pengar som möjligt antar jag.

Som spelmarknaden ser ut i dag undrar man om vi någonsin kommer att kunna köpa ett helt spel igen?

Tänkte köpa detta men ska de hacka sönder spelen som ska köpas i delar så kan de behålla detta bondfångeri.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Är inte DLC menat för att allt inte går att få med på en skiva? Uppfatta mig inte fel här , jag har ingen aning om hur det funkar om jag ska va riktigt ärligt , om det nu finns digitala nerladdningar så bör det ju inte vara några problem? Kunde dom inte släppt spelet innan sommarens slut isåfall för maximala upplevelsen?

Medlem
Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Är inte DLC menat för att allt inte går att få med på en skiva? Uppfatta mig inte fel här , jag har ingen aning om hur det funkar om jag ska va riktigt ärligt , om det nu finns digitala nerladdningar så bör det ju inte vara några problem? Kunde dom inte släppt spelet innan sommarens slut isåfall för maximala upplevelsen?

Skivornas storlek är inte problemet. Men om de säljer spelet tex i 4 delar så tjänar de mer.
Det är på tiden att vi seriösa gamers talar om att detta inte är ok så vi slipper släppa ned byxorna and bend ower.
Men vi måste få med de yngre spelarna och få dem att förstå att detta inte är rätt.
Dags att säga stop till game industrin. Riskkapitalisterna kräver för mycket vinst så därför måste vi säga stop och kräva hela spel.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Är inte DLC menat för att allt inte går att få med på en skiva? Uppfatta mig inte fel här , jag har ingen aning om hur det funkar om jag ska va riktigt ärligt , om det nu finns digitala nerladdningar så bör det ju inte vara några problem? Kunde dom inte släppt spelet innan sommarens slut isåfall för maximala upplevelsen?

Spel är idag billigare än vad de varit (om man räknar på vad en krona är värd idag kontra förr och att spel kostar mer att göra, att antalet köpare ökat markant skippar vi för detta verkar tydligen inte räknas) så istället för att höja priset verkar det som en medveten strategi är att sälja DLC istället. DLC kan vara värt pengarna men oftast verkar det bara vara ett enkelt sätt att tjäna enkla pengar och den som började med detta var Bethesda som upptäckte vilken inkomstkälla detta var. DLC kan dock vara lika prisvärt som en del av de expansioner som var populära innan DLC slog igenom på allvar.

Problemet med DLC kontra expansioner är att det inte finns en förlustfaktor som kostnaden att skeppa dessa. Detta innebär att man kan släppa DLC hur ofta man vill utan att man förlorar lika mycket på det som man hade gjort om en expansion inte hade sålt i butik. Här uppstår också ett problem, hur vet man om utgivarna medvetet håller på saker som är klara eller nästan klara. Ta en sådan sak som Skyrim och möjligheten att rida på drakar, finns inte en chans att detta redan fanns med när spelet släpptes.

Nej det är dags att visa de stora utgivarna att sådan här strategi inte är acceptabel, att vi konsumenter inte går med på vad som helst. Det enda utgivare förstår är pengar, så tala med era plånböcker för tyvärr hjälper det inte ett skatt att skriva på deras forum eller liknande.

Inaktiv

muuuuuuuuuuuuuuuuuuuh

med tanke på senaste trailern o gameplay man har tittat på så lär detta floppa hårt? ska dlc kompensera lite?

Gillar detta forum mer o mer nu, verkar vara ett stort hat mot dom som försöker mjölka till förbannelse, och som släpper värdelösa DLC. Nu inte sagt att all DLC är av ondo, absolut inte, men det finns en del troll och dom ska inte ha några pengar. Har en känsla av att CoDolonial Marines är ett av dom.

Medlem

Mitt största problem med dlc är att jag oftast kör igenom ett spel och sedan är det bra, jag orkar inte sätta mig in i spelet igen för en timmes dlc ett halvår efter jag klarat spelet.
Då tycker jag det är bättre att köra expansioner med mer innehåll så det blir lite och ta i.

Medlem

Ja snart får man väll betala för patchar också
Förr fick man köpa expansioner till spel men nu är det nästan bara dlc's. Om quake släpptes idag på Youtube belyser problemet bra

Medlem

Gearbox är faktiskt ganska duktiga på att göra bra DLC, tycker jag.

Medlem

Pass! Jag är sugen på att starta en namninsamling för att övertyga utvecklare/utgivare om att ta tillbaks expansion packs. Ni vet, något som är värt att lägga pengar på. Betalar med nöje 200-300 spänn för en bra expansion.

Medlem

"Sugen på mer Aliens: Colonial Marines?..."

Hur ska jag kunna vara sugen på MER av det? Släpp spelet någon gång och fråga mig sen. Snacka om att gå händelserna i förväg med DLC.

Medlem
Skrivet av purjo:

Pass! Jag är sugen på att starta en namninsamling för att övertyga utvecklare/utgivare om att ta tillbaks expansion packs. Ni vet, något som är värt att lägga pengar på. Betalar med nöje 200-300 spänn för en bra expansion.

Samma här, ångrar inte alls att jag köpte Broodwar för samma pris som ett spel. Ett annat exempel på en expansion som var värd pengarna är Zero Hour, så gör man tillägg som ger valuta för pengarna.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av purjo:

Pass! Jag är sugen på att starta en namninsamling för att övertyga utvecklare/utgivare om att ta tillbaks expansion packs. Ni vet, något som är värt att lägga pengar på. Betalar med nöje 200-300 spänn för en bra expansion.

Samma här, ångrar inte alls att jag köpte Broodwar för samma pris som ett spel. Ett annat exempel på en expansion som var värd pengarna är Zero Hour, så gör man tillägg som ger valuta för pengarna.

Javisst är det förbannat tråkigt.

För övrigt så uppdaterades mitt favvospel Chivalry alldeles nyss:
13 new maps, 5 new weapons, 2 new game modes +lite buggfixar o annat mys.
Kostnad? Kostnad? nejdå, det var en gratis update, hade EA/Ubi/Sega haft spelet så hade detta kallats "megapatch", delats upp i tre delar och kostat minst 10Euro/st.

Medlem

Snart byter buggar namn till features och vi får betala för valmöjligheten att spela utan dessa features.

Medlem
Skrivet av purjo:

Snart byter buggar namn till features och vi får betala för valmöjligheten att spela utan dessa features.

"There are no bugs, just undocumented features."

1
Skriv svar