Så här ser flerspelarläget ut i Aliens: Colonial Marines

Robot
Så här ser flerspelarläget ut i Aliens: Colonial Marines

Sega och Gearbox har släppt en multiplayer-trailer för deras Aliens-spel. Må det väl smaka.

#sega, #gearbox-software, #aliens-colonial-marines


Medlem
Så här ser flerspelarläget ut i Aliens: Colonial Marines

Ser riktigt dåligt ut, tyvärr. Såg fram emot detta spel.

Medlem

Njäe, spelet ser redan grymt föråldrat ut.

Inaktiv

håller tyvärr med. inte alls vad man förväntat sig.
Verkar dessutom vara en ripoff av LFD

Medlem

Vad i hela he- Spitters? Boilers? Boomers? Chargers? Tankers? Spankers? Smoke Screen?

Medlem

Crusher?! Varför inte bara ha en praetorian istället?

Medlem

Upp som en sol och ner som en koskit!

Inaktiv

Grafiskt sett så verkar det inte som det kommer att ligga i topp men ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte ett dugg om det. Sitter fortfarande och spelar Swat4 med polarna, skrattar högt och har asroligt för att det är bra gameplay. Det senare är däremot livsviktigt för mig.
Bra gameplay med rätt känsla så är jag med hela vägen. Håller verkligen tummarna.

Ett horde/survival-mode kan bli hur kul som helst om de implementerar den där känslan med radar och annat som man vill ha från ett äkta Alien-spel.


signatur

äldre än dig!

Medlem

Fruktat dålig kvalitet på den högupplösta versionen tyvärr. Spelet ser redan rätt halvdant ut rent grafiskt, men så mycket skräp i bilden hjälper inte intrycket.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Om det visar sig att det här spelet faktiskt är bra, vilket fortfarande känns möjligt, så har marknadsföringen för det totalt misslyckats med att delge det.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Left 4 dead rip-off.... gg

Medlem

Ser verkligen inte bra ut, men jag fortsätter hoppas

Medlem
Skrivet av ginsu89:

Left 4 dead rip-off.... gg

Tycker snarare det ser ut som de kollat på AvP där Aliens anföll en trots att man inte rörde på sig. Kan tänka mig att Turtle Rock Studios hämtade en del inspiration från det spelet när de gjorde L4D.

Medlem

Asså fan va negativa alla är! Även om det är L4D ripoff så verkar spelet vara helt galet! Och grafiken är väl bra ? inte den bästa men det verkar vara helt okej!

Medlem

Blev besviken iallafall. Blir nog inget till Wii U.

Medlem

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO varför massa lama klasser omg kan dom inte hålla sig till facehuggers, standard alien, queen och preatorians?

game design gone wrong hoppades så hårt att det skulle bli som avp 2 men ikke its a no go for me...


signatur

Godspeed

Medlem

Välkommen till 2008!

Medlem

Håller tyvärr med, spelet ser skittrist ut!? Fan också, jag som älskar Aliens filmen, hade verkligen gillat nåt liknandae "bra" spel.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

det är consolernas fel! consolernas fel att detta spel ser ut som skit är consolernas fel

Medlem

TRIPLE KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Vad i helvete hände?
Var gick det snett?
Vem ska jag slå på käften för den här dyngan?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Detta kommer floppa och sälja dåligt, sen kommer de skylla på pirater. Det är väll standard nu för tiden?

Tycker det är konstigt med tanke på vad Gearbox gjorde med borderlands 2? bästa PC-optimerade spelet på länge...

Medlem

Jag måste säga att jag är riktigt taggad på detta spel! Tycker inte alls spelet ser särskilt grafiskt dåligt ut. Visst har de misslyckats rejält med marknadsföring och trailers men gameplaymässigt så ser det jättebra ut! De har lyckats få till samma ljus och känsla som James Camerons film och de följer storyn ändå! Att de har olika nya raser har jag inget emot heller. Visst hade de kunnat haft Praetorian istället för Crushers men fortfarande så tycker jag att de inte gör något allvarligt misstag.

Det hela handlar om att göra spelet varierat visst Warriors i all ära men om vi ser till vad de hade kunnat haft om de följt storyn till punkt och pricka så hade de bara varit warriors på LV-426 då de är de enda som man såg förutom drottningen. Att införa andra nya Aliens gör så att all gameplay blir varierad både i singel och multiplayer! Framförallt så ser singeplayern riktigt bra ut och det är av den anledningen som jag kommer köpa spelet . Om flerspelarläget blir bra är ju givetvis ett stort plus och jag tror den kommer vara rolig! Särskilt eftersom de väver ihop vissa delar av multiplayern med singleplayer storyn! L4D kopia? ja de har definitivt tagit inspiration från det men L4D var inget dåligt spel och därför ser jag inget problem med att det skulle kunna vara roligt med liknande i Aliens universum. Det sista är att raser som Spitters, Boilers och Crushers förekommer i Alien universumet i alla fall i serietidningarna och böckerna... De ser inte likadana ut som i det här spelet men de förekommer.

Tl;dr: Jag tror spelet kommer bli bra och förlåter dem för att införa nya raser samt godkänner grafiken.


signatur

Man saknar inte kon förrän båset är tomt

Medlem

ska köpa detta iallafal. detta såg konstig ut med dom andra trailers jag har sett

Medlem
Skrivet av Greatmalinco:

Jag måste säga att jag är riktigt taggad på detta spel! Tycker inte alls spelet ser särskilt grafiskt dåligt ut. Visst har de misslyckats rejält med marknadsföring och trailers men gameplaymässigt så ser det jättebra ut! De har lyckats få till samma ljus och känsla som James Camerons film och de följer storyn ändå! Att de har olika nya raser har jag inget emot heller. Visst hade de kunnat haft Praetorian istället för Crushers men fortfarande så tycker jag att de inte gör något allvarligt misstag.

Det hela handlar om att göra spelet varierat visst Warriors i all ära men om vi ser till vad de hade kunnat haft om de följt storyn till punkt och pricka så hade de bara varit warriors på LV-426 då de är de enda som man såg förutom drottningen. Att införa andra nya Aliens gör så att all gameplay blir varierad både i singel och multiplayer! Framförallt så ser singeplayern riktigt bra ut och det är av den anledningen som jag kommer köpa spelet . Om flerspelarläget blir bra är ju givetvis ett stort plus och jag tror den kommer vara rolig! Särskilt eftersom de väver ihop vissa delar av multiplayern med singleplayer storyn! L4D kopia? ja de har definitivt tagit inspiration från det men L4D var inget dåligt spel och därför ser jag inget problem med att det skulle kunna vara roligt med liknande i Aliens universum. Det sista är att raser som Spitters, Boilers och Crushers förekommer i Alien universumet i alla fall i serietidningarna och böckerna... De ser inte likadana ut som i det här spelet men de förekommer.

Tl;dr: Jag tror spelet kommer bli bra och förlåter dem för att införa nya raser samt godkänner grafiken.

Ser gameplay kul ut? Ser segt och jävligt konsolsjukt ut!
Såg det bra ut när han sköt med smart-gun'en på aliens?
Samma ljus och känsla? Första AVP har bättre ljus och känsla, det är 14 jävla år sen!
Alla har givetvis rätten att tycka som de vill men det här ser för jävligt ut!
Ser fruktansvärt dåligt ut för att vara ett spel från 2013!
Desto nyare trailer de släpper desto sämre ser det ju ut, aldrig varit med om något liknande!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:

Ser gameplay kul ut? Ser segt och jävligt konsolsjukt ut!
Såg det bra ut när han sköt med smart-gun'en på aliens?
Samma ljus och känsla? Första AVP har bättre ljus och känsla, det är 14 jävla år sen!
Alla har givetvis rätten att tycka som de vill men det här ser för jävligt ut!
Ser fruktansvärt dåligt ut för att vara ett spel från 2013!
Desto nyare trailer de släpper desto sämre ser det ju ut, aldrig varit med om något liknande!

Jag håller icke med! Smartgun skjuter med rekyldämpande arm styrd av servon vilket gör att den "flyter" även under eldgivning och grafiskt så ser jag inga fel med den heller. Till grafik och ljus så hänvisar jag till den här videon från december som gör mig sjukt taggad http://www.youtube.com/watch?v=vaORX0W7VWY

Det absolut bästa dock är att det inte finns en enda predator med i hela spelet vilket gör det ett självklart köp redan där!


signatur

Man saknar inte kon förrän båset är tomt

Medlem

Var det gameplay från gameboy versionen? hoppas... men kommer nog ge det en chans vilket som

Medlem

Fy fan, spelen blir bara sämre och sämre.
Väldigt sällan det kommer något nytt som visar vilka möjligheter det finns med dagens teknik.

Undra hur länge till man orkar vara "gamer"

Hoppas ändå att detta blir bra, och kan ge underhållning ett litet tag iaf.

Medlem

Jag vill verkligen gilla det här, men Gearbox gör det jävligt svårt för mig att gilla det. Man kan väl åtminstone hoppas att det ger en schyst coop-upplevelse.

Medlem
Skrivet av ginsu89:

Left 4 dead rip-off.... gg

Umm...Aliens 2 har samma stämning som denna.

Jag är väl en av de få som ser fram emot Coop delen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar