Stor gratisuppdatering till Chivalry

Robot
Stor gratisuppdatering till Chivalry

Massor av nya banor, fler vapen och ett efterlängtat spelläge.

#chivalry-medieval-warfare, #torn-banner-games


Medlem
Stor gratisuppdatering till Chivalry

Härligt att det finns de som fortfarande ger ut gratisuppdateringar. Om detta hade varit COD skulle de säkert blivit tre stycken DLC.

Medlem

Man blir alltid lika glad när utvecklare ger ut gratis DLC!

Medlem
Inaktiv

Gott mos!!

Detta är ett riktigt PC spel, och det visas återigen när dom släpper gratis content.

Kommer säkert betal DLC i framtiden, men det kan vara helt ok för att spelet ska fortsätta leva.

Medlem

Det där är vad jag kallar en gratis uppdatering som heter duga, blir säkert en hel del lir med polarna i helgen!

Medlem

Tycker själv duel banorna är helt värdelösa. Istället för att man testar sina dueling skills mot varandra blir det en kamp mot banan. Vertikal uppbyggnad och en massa trånga områden och hinder gör det bara frustrerande enligt mig.

Inaktiv

En sån här fin gratisuppdatering flyckades värva en ny spelare:)

Jämför man med t,ex Capcom så blir man varm i själen.

Medlem

Ser rätt skoj ut, något att rekommendera?

Spelet alltså.

Medlem
Skrivet av Lepr:

Ser rätt skoj ut, något att rekommendera?

Spelet alltså.

Absolut! Fullkomligt hysteriskt pvp spel. Köttig medeltid med gore, blir inte bättre. Kan ju vara frustrerande, men nämn ett pvp spel som inte är frustrerande.

Medlem
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av Lepr:

Ser rätt skoj ut, något att rekommendera?

Spelet alltså.

Absolut! Fullkomligt hysteriskt pvp spel. Köttig medeltid med gore, blir inte bättre. Kan ju vara frustrerande, men nämn ett pvp spel som inte är frustrerande.

Och dessutom kan man, förvisso lite krångligt men det går i hela fall, ha sin egen server. Det känns förjävligt att det ska behöva vara ett plus i kanten, men det är dagens sanning. Och så måste jag ändå tillägga att det är ett spel med mycket humor så det är svårt att bli allt för sur, inte allt för olikt TF2 på det sättet faktiskt.

Inaktiv
Skrivet av Lepr:

Ser rätt skoj ut, något att rekommendera?

Spelet alltså.

Absolut, ett av mina favvospel på väldigt länge. Grymt kul och roliga banor, snällt community, våldsamt spel.
Har allvarligt svårt att tro att det kommer något bättre multiplayerfps i år, eller nästa för den delen.

Medlem

Älskar att de valde att göra såhär, riktigt kul spel när man inte blir frustrerad på smålagg och hit detection. Man blir så lack när man svingar och den går rakt igenom utan att skada så ett tu tre är personen bakom en och får en träff med en gång.
Men värsta av allt är archers fyyyy vad de förstör... När man har super roligt och är två stycken som hamnat i fight so swich får man ett huvudskott av en jäkla archer.

Medlem

RAAAAAWRRRRRRRRRRR! FOR THE ORDER! Ja, jag spelar som Mason Order Vanguard :). Det här kommer bli sweet!

Medlem

THIS IS A GOOD DAY! TOO DIIIIIIE!
Epic game dehär sjukt kul! Kan klart rekommenderas till den som inte har spelet än!
Otroligt kul med många olika vapen och nu ännu fler

Medlem

I THIRST FOR BLOOD! Börjar kännas som en warhammer quote tråd eller nåt :p.

Medlem

Det är inte varje dag man får något gratis i spel nu för tiden. Så det är bara att tacka och ta emot

Medlem
Skrivet av Keellan:

Härligt att det finns de som fortfarande ger ut gratisuppdateringar. Om detta hade varit COD skulle de säkert blivit tre stycken DLC.

Dom första du nämner är alltså cod? Hmm bf är först med att komma med dlc med banor samt vapen, enda cod dom kommit med ett nytt vapen är i blops 2. Är det ett sådant stort omoget hat här gällande ett litet spel då det finns dom som är ännu värre? Kan folk bara sluta blunda för ett och inse att flera andra göra lika idiotiska saker

Medlem

Fler banor var verkligen vad detta spelet behövde!

Medlem

Dom har verkligen lyckats riktigt bra med sina uppdateringar! Det blir bara bättre och bättre.

Medlem

Sjukt bra spel, rekommenderas varmt. Detta spel hade jag absoulut inte haft problem att betala +499 för! De förtjänar det 100% och det finns inget spel dess like som är så bra, stabilt och intensivt.

Medlem

Det dras dock lite med problemet att spelglädjen försvinner när man låst upp allt. Eftersom, i alla fall tidigare versioner, vapnen är alldeles för obalanserade (spear/polearm) för att väljas bort om man vill komma högt upp på listorna.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Det dras dock lite med problemet att spelglädjen försvinner när man låst upp allt. Eftersom, i alla fall tidigare versioner, vapnen är alldeles för obalanserade (spear/polearm) för att väljas bort om man vill komma högt upp på listorna.

Tycker precis tvärtom, man bryr sig inte om att levla och grinda. Tvättäkta olschool kännsla ftw!

Medlem
Skrivet av zauii89:

Tycker precis tvärtom, man bryr sig inte om att levla och grinda. Tvättäkta olschool kännsla ftw!

Om det kanske hade varit balanserat så. Men man blir trött av att bli dödad av LMB-spammare när man själv kör MAA och hoppar runt, duckar, och fintar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Kan man jämföra med War och för the roses?

Medlem
Skrivet av Redstar:

Kan man jämföra med War och för the roses?

Självklart. Dock tycker jag Chivalry bättre kittlar min fantasi om hur det var att slåss under medeltiden. Samt att det känns mer belönande att hugga av kroppsdelar i Chivalry.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

åh fan det var oväntat

Medlem
Medlem
Skrivet av Redstar:

Kan man jämföra med War och för the roses?

De är inte särskilt lika, stridsssytemen är helt olika och Chivalry ger en mycket mer intensiv upplevels där det känns mer naturligt och som Bjosarn säger, förmodligen det bästa spelet att fånga hur det var att fightas på ett någorlunda sätt.

Medlem

<-- man får köra chivalry med den här i lurarna för att få upp stämningen


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

12
Skriv svar