DUST 514 - Gratis MMOFPS

Medlem
DUST 514 - Gratis MMOFPS

DUST 514 är ett gratis MMOFPS och utvecklas av CCP och kan enbart spelas på PlayStation 3.
Läs mer of Free to Play

För er som inte vet så har CCP nu slagit ihop DUST 514 och EVE Online så att spelarna nu kan kommunicera med varandra. Och inte enbart genom att chatta med varandra.
Läs mer om One Universe för att få en snabb överblick i det hela.
Läs utvecklar dagboken om just detta för en mer djupgående inblick i denna storslagna händelse!

För er som vill se vad det bland annat handlar om kan kolla in detta klipp.

Just nu är det fortfarande BETA om jag inte misstar mig, men se till att testa för sjutton!
o7


signatur

Niet.

Medlem

Spelar du Dust aktivt? Har bara testat lite grand men gillar upplägget. Spelar lite EVE och blev därför sugen på att testa detta men inser att jag behöver lägga ett antal timmar för att komma någonstans

Medlem

Vi sitter precis i samma båt! Jag funderar på att köpa mus och tbord! För att ha en chans!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Vi sitter precis i samma båt! Jag funderar på att köpa mus och tbord! För att ha en chans!

Ja det kanske är en del av lösningen!

Medlem

Plottrigt värre tycker jag.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Plottrigt värre tycker jag.

Ja det är en hel del att sätta sig in i. I likhet med EVE Online. Men när man kommer över tröskeln kanske det håller längre? Skall sätta mig en dag och testa lite mer än vad jag gjort hittills.

Medlem

Nu har jag bara testat som hastigast och ska ge det en seriösare titt när tillfälle ges.
Men inget av det jag såg av spelet förtjänar att kallas MMO.
Få spelare, små kartor. Kändes som en mindre variant av MAG, fast med mer unlocka och progression mm (vilket är nice förvisso)


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Grejen med CCP och deras spel är att de har en tröskel när det kommer till inlärning. Vilket de flesta spel i genrerna fattas. Jag personligen trycker att det är utmanande, både positivt och negativt. Antingen tar man sig an det eller så gör man det inte. Jag menar inte att det ska behöva vara på det sättet, antingen eller.

Jag är en casual gamer som lirar EVE. Det får ta den tiden det tar för mig att förstå. Jag gillar den tanken, jag har inte bråttom! DUST514 har jag inte spelat mycket på, men eftersom jag är lite införstådd med EVE så gör det såklart livet lättare för mig i DUST514, vilket jag tycker inte alls är speciellt klurigt, notera att jag inte spelat mycket!
Men samtidigt är jag inte en av de inbitna EVE fansen som vet hur man kalibrerar sina laserkanonen i totalt mörker.

Jag tror det kommer bli skit skoj i framtiden! Se till att ta kontakt med mig ingame om ni vill gå med i ett stabilt Corp, det vill säga resurser i form av ISK och utveckling/produktion av skepp etc. Vi är inte särskilt etablerade i DUST514 än, men det kan vi ändra på!

DUST514: Xent Motsu EVE: Xair Motsu (Ja, dom är bröder...)

EDIT: Jag tror anledningen till "MMO"FPS är att det nu mera ligger på samma server som EVE och att man spelar i samma värld (på samma server).


signatur

Niet.

Medlem

Här kommer lite godis från DUST 514.

1 vecka sedan.

Citat:

As an immortal mercenary in DUST 514®, you face a lifetime of warfare across the worlds of New Eden. But as this epic trailer shows, you never have to fight alone. Thousands of fellow mercs are waiting to join forces and help you forge an empire that spans the stars.

Here is a breathtaking cinematic glance into the infantry and vehicle warfare of DUST 514, and a hint at its revolutionary connection to the free-for-all space-faring of EVE Online®.

8 månader sedan.

Citat:

Peek behind the beta curtain and see the player-manned dropships, vehicular combat, and deadly array of weaponry headed your way in the next-generation multiplayer shooter, DUST 514. Every heart-pounding moment of this video, from rifle fire to full-on orbital bombardment, is actual gameplay footage from the current DUST 514 beta.

3 månader sedan.

Citat:

Prepare to become a galactic soldier of fortune in the DUST 514® new player video. This short film explains everything you need to know about DUST 514, including combat, vehicles, items, the marketplace, your Neocom interface, and more. Follow along, and your mercenary career will be off to a prosperous start.


signatur

Niet.

1
Skriv svar