Idag släpps Ni no Kuni – så höga är betygen

Robot
Idag släpps Ni no Kuni – så höga är betygen

Det sagolika spelet får även sagolika betyg.

#ni-no-kuni-wrath-of-the-white-witch, #level-5


Ish
Medlem
Idag släpps Ni no Kuni – så höga är betygen

Man märker att en del av redaktionen har lite fetisch för den här typen av art work, men den gör inget för mig personligen. Gameplay aside so funkar detta inte för mig oavsett hur bra spelet i sig är.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Kan ju säga att det här troligtvis kommer bli årets spel för mig. Älskar stilen, älskar JRPG's, älskar combat-systemet, älskar ALLT! Man märker att alla hjärtans dag närmar sig

Redaktör
Ponny
Skrivet av Ish:

Man märker att en del av redaktionen har lite fetisch för den här typen av art work, men den gör inget för mig personligen. Gameplay aside so funkar detta inte för mig oavsett hur bra spelet i sig är.

Jag har en fetish för varma och vackra spel – som Ni no Kuni. Och det känns fantastiskt! Sedan har jag också en fetish för mer mörka och råare spel – som Witcher 2. Och det känns också fantastiskt!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

JRPG? J as in Japahaan?


signatur

Niet.

Medlem

kan inte släppa hur karaktärerna är och allt detta fighting med familjarer, Visst helt olika spel men hade gärna sätt att det hade varit lite mer som t,ex Tales serien när man fightas.

Medlem

Blir nog att inhandla detta, jrpg har inte intresserat mig nämnvärt dom senaste åren men detta verkar sjuk mysigt.

Medlem
Medlem

wow, kanske ska man köpa då:)


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Hämtade mitt exemplar på Webhallen nu under lunchen Ska bli intressant att spela detta under helgen.

Förväntningarna är väl så där, har inte varit så där jätte hypad av spelet. Men gillar Studio Ghibli art style så om något blir det väl väldigt trevligt att titta på skärmen

Medlem

Får hoppas det ligger i brevlådan när man kommer hem ikväll. Har sett fram mot detta ett bra tag nu

Medlem

Ibland kommer den där känslan av att jag sålde PS3an i onödan - inte ofta, men ibland, som nu...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Gulligt in you face.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Installation av spel har aldrig känt så långsamt ^^.

Kommer personligen live streama hela spelet också till ett par vänner dock redan många andra som gör på twitch :

Ish
Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Ish:

Man märker att en del av redaktionen har lite fetisch för den här typen av art work, men den gör inget för mig personligen. Gameplay aside so funkar detta inte för mig oavsett hur bra spelet i sig är.

Jag har en fetish för varma och vackra spel – som Ni no Kuni. Och det känns fantastiskt! Sedan har jag också en fetish för mer mörka och råare spel – som Witcher 2. Och det känns också fantastiskt!

Nu tänkte jag mer specifikt på "anime" insiperade art directions. Spelar ingen roll hur bra det är, jag står inte ut personligen.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Installation av spel har aldrig känt så långsamt ^^.

Kommer personligen live streama hela spelet också till ett par vänner dock redan många andra som gör på twitch :

Diskade och fixade en matlåda under tiden jag väntade.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Vad är det för Grin-Ollar som skriver för Polygon egentligen?

Medlem

Hade jag ägt en PS3 hade det varit ett givet köp.
Visar återigen att tecknad grafik och bra story inte är att föräkta!

Ge mig ett nytt Monkey Island 3 <3


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Hade jag ägt en PS3 hade det varit ett givet köp.
Visar återigen att tecknad grafik och bra story inte är att föräkta!

Ge mig ett nytt Monkey Island 3 &lt;3

Monkey Island 3? Jag hoppas du menar Monkey Island 2! Tvåan är lätt bäst i hela serien!


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

"Så höga är betygen" Ge fan i att sätta mig i de här jävla journalistfällorna! Skriv snittet i rubrikjävel istället! fy


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Struggle:

Hade jag ägt en PS3 hade det varit ett givet köp.
Visar återigen att tecknad grafik och bra story inte är att föräkta!

Ge mig ett nytt Monkey Island 3 &amp;lt;3

Monkey Island 3? Jag hoppas du menar Monkey Island 2! Tvåan är lätt bäst i hela serien!

Ja, storyn/humorn etc är bäst i Monkey Island 2 förutom kanske slutet, men de tecknade omgivningarna och karaktärerna i 3:an är underbara! Det "grafiska" i Monkey Island 3 tilltalar mig så mycket, älskar de gammla vackert tecknade spelen. (Broken Sword 1 & 2 någon?)


signatur

Nämen!

Medlem

Min största fråga, hurvida jag ska köpa ett ps3 och detta spel.
Kan jag få rösterna på orginalspråk med undertitel?

Medlem
Skrivet av meat4u:

Min största fråga, hurvida jag ska köpa ett ps3 och detta spel.
Kan jag få rösterna på orginalspråk med undertitel?

Det kan du. Du får välja först vilket språk du vill ha undertiteln i och sedan när du startar spelet kan du välja om de ska prata på Japanska eller Engelska. Båda är väldigt bra då jag testat dem båda i lika utrsträckning. Köpte för övrigt själv ett PS3 bara för detta spelet, jag tycker det är värt det

Medlem
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av meat4u:

Min största fråga, hurvida jag ska köpa ett ps3 och detta spel.
Kan jag få rösterna på orginalspråk med undertitel?

Det kan du. Du får välja först vilket språk du vill ha undertiteln i och sedan när du startar spelet kan du välja om de ska prata på Japanska eller Engelska. Båda är väldigt bra då jag testat dem båda i lika utrsträckning. Köpte för övrigt själv ett PS3 bara för detta spelet, jag tycker det är värt det

Ska bli en present till tjejen isåfall
Tack för infon!

Medlem
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av meat4u:

Min största fråga, hurvida jag ska köpa ett ps3 och detta spel.
Kan jag få rösterna på orginalspråk med undertitel?

Det kan du. Du får välja först vilket språk du vill ha undertiteln i och sedan när du startar spelet kan du välja om de ska prata på Japanska eller Engelska. Båda är väldigt bra då jag testat dem båda i lika utrsträckning. Köpte för övrigt själv ett PS3 bara för detta spelet, jag tycker det är värt det

Ja fyfan vad grymt detta spel är!!! Helt sanslöst vad kul jag har. Inte sedan Snes/psx-tiden (FF 6-9) som jag har gillat ett spel så mycket. Ca 20tim in. Alla som älskar de gamla JRPG:na borde inhandla detta. 5/5

Medlem
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av meat4u:

Min största fråga, hurvida jag ska köpa ett ps3 och detta spel.
Kan jag få rösterna på orginalspråk med undertitel?

Det kan du. Du får välja först vilket språk du vill ha undertiteln i och sedan när du startar spelet kan du välja om de ska prata på Japanska eller Engelska. Båda är väldigt bra då jag testat dem båda i lika utrsträckning. Köpte för övrigt själv ett PS3 bara för detta spelet, jag tycker det är värt det

Det är så väldigt synd att dom har tagit den engelska undertexten för det engelska talet bara. Har spelat på Japanska och texten stämmer då inte på många ställen jämfört med vad dom säger


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Inaktiv

Vad jag blev sugen på det här spelet!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

1
Skriv svar