Iceni är en av de nya faktionerna i Total War: Rome II

Robot
Iceni är en av de nya faktionerna i Total War: Rome II

Sega avslöjade idag en av de nya faktionerna i Total War: Rome II.

#sega, #total-war-rome-ii, #creative-assembly


Medlem
Iceni är en av de nya faktionerna i Total War: Rome II

Aaah vad fint ! =D Är så peppad !

Medlem

Jag anser ju då att releasen är senast i mars, jaaa då.
Den stora frågan är dock om man ska lira vanilla rome2 eller vänta på första darth releasen!

Medlem
Skrivet av Brutulv:

Jag anser ju då att releasen är senast i mars, jaaa då.
Den stora frågan är dock om man ska lira vanilla rome2 eller vänta på första darth releasen!

Har inte Darth slutat?

Medlem
Skrivet av Fevolas:
Skrivet av Brutulv:

Jag anser ju då att releasen är senast i mars, jaaa då.
Den stora frågan är dock om man ska lira vanilla rome2 eller vänta på första darth releasen!

Har inte Darth slutat?

Jag hoppas och ber varje natt på "It was useless to resist". Vi får hoppas dom har en "real pc gamer" slider på AI, balans och unit size annars.

FM-guru
F.d. Sisyr

"Nej, det är gänget i den populära(?) serien Jersey Shore som Sega avslöjat som en av fraktionerna i kommande Total War: Rome II."

Tror det saknas ett ord där. Hoppas det, i alla fall!

Skribent
Skrivet av Sisyr:

"Nej, det är gänget i den populära(?) serien Jersey Shore som Sega avslöjat som en av fraktionerna i kommande Total War: Rome II."

Tror det saknas ett ord där. Hoppas det, i alla fall!

Ja, det gick lite snabbt där. Ber om ursäkt för eventuella hjärtinfarkter.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Sisyr:

"Nej, det är gänget i den populära(?) serien Jersey Shore som Sega avslöjat som en av fraktionerna i kommande Total War: Rome II."

Tror det saknas ett ord där. Hoppas det, i alla fall!

Ja, det gick lite snabbt där. Ber om ursäkt för eventuella hjärtinfarkter.

Hade onekligen varit ett....intressant designval.

Medlem

Nice, första barbarian factionen.
Här näst kommer Parthia?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag blir lipfärdig. Ge mig detta spel NU. Jag hoppas att det kommer drälla in med factions, och att man INTE behöver betala 3,99€ för var och en...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av saru:

Jag blir lipfärdig. Ge mig detta spel NU. Jag hoppas att det kommer drälla in med factions, och att man INTE behöver betala 3,99€ för var och en...

Eller hur? Dock kommer jag shella ut för alla dlcs ändå

Medlem
Skrivet av Fevolas:
Skrivet av Brutulv:

Jag anser ju då att releasen är senast i mars, jaaa då.
Den stora frågan är dock om man ska lira vanilla rome2 eller vänta på första darth releasen!

Har inte Darth slutat?

http://nooooooooooooooo.com/


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av saru:

Jag blir lipfärdig. Ge mig detta spel NU. Jag hoppas att det kommer drälla in med factions, och att man INTE behöver betala 3,99€ för var och en...

Eller hur? Dock kommer jag shella ut för alla dlcs ändå

Det här är ett av få spel jag kan möjligtvis tänka mig att nästan alla DLC är intressanta.
Alltså om de kör unit packs som med Shogun 2 får man se om de är av intressese beroende på modifikationer antar jag..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Hoppas Lydia kommer med och Parthia (kommer garanterat) så ska jag bränna ner hela Lydia och plundra deras städer med Parthia! All Hail Parthia!!!


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av saru:

Jag blir lipfärdig. Ge mig detta spel NU. Jag hoppas att det kommer drälla in med factions, och att man INTE behöver betala 3,99€ för var och en...

Eller hur? Dock kommer jag shella ut för alla dlcs ändå

Det här är ett av få spel jag kan möjligtvis tänka mig att nästan alla DLC är intressanta.
Alltså om de kör unit packs som med Shogun 2 får man se om de är av intressese beroende på modifikationer antar jag..

Givetvis kommer jag köpa allting. Det har jag gjort i ETW, NTW, och Shogun 2 men det är en lömsk metod. Jag vill hellre betala för små expansioner, typ Warpath i ETW. Men det är väl bara önsketänk Kommer köpa allt de släpper lik förbannat.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av saru:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av saru:

Jag blir lipfärdig. Ge mig detta spel NU. Jag hoppas att det kommer drälla in med factions, och att man INTE behöver betala 3,99€ för var och en...

Eller hur? Dock kommer jag shella ut för alla dlcs ändå

Det här är ett av få spel jag kan möjligtvis tänka mig att nästan alla DLC är intressanta.
Alltså om de kör unit packs som med Shogun 2 får man se om de är av intressese beroende på modifikationer antar jag..

Givetvis kommer jag köpa allting. Det har jag gjort i ETW, NTW, och Shogun 2 men det är en lömsk metod. Jag vill hellre betala för små expansioner, typ Warpath i ETW. Men det är väl bara önsketänk Kommer köpa allt de släpper lik förbannat.

Ja, hellre att de släpper vettiga kampanjer med lite unikt fokus eller dylikt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Det ska bli ett sant nöje att få dom att knäfalla för Rom!

Medlem

Stämmer att Darth har slutat att utveckla mods till Total War-serien.
"But I think I must talk now for myself as a modder from 2005 and with mods from ETW era which are the most popular, as I believe and maybe the fans agree with this.
I do not know what behaviour have other modders experienced but I know I have been completely ignored. Not even a reply. Therefore from now on, I express publicly my complete "Transparency" and I will consider a modding retirement (no new mods for new Total War games, only for older mods support) because it seems to me foolish to continue. I am certain that this is what CA wants, so I will not continue until the predetermined checkmate, I will quit/resign."

http://www.pcgamesn.com/totalwar/total-war-mod-darthmod-empir...

Medlem

Hoppas att övriga stater ges lika mycket kärlek som de romerska familjerna. I Rome: Total War irriterar det mig att t.ex. barbarstammar i stor utsträckning delar samma ljudfiler, cinematics, modeller osv., vilket även gäller för de hellenska och arabiska staterna.


signatur

Imperator

Medlem

Hyvä! Mer kelter åt folket!

Medlem
Skrivet av Reize:

Hoppas att övriga stater ges lika mycket kärlek som de romerska familjerna. I Rome: Total War irriterar det mig att t.ex. barbarstammar i stor utsträckning delar samma ljudfiler, cinematics, modeller osv., vilket även gäller för de hellenska och arabiska staterna.

Jag tror mycket har hänt på de 9 år som har passerat förra spelet. De har uttalat sig att fokus är givetvis på den Romerska falangen, men de andra staterna skall inte glömmas bort och vara minst lika intressanta.
Vill gärna tro på det påståendet faktiskt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Stammarna behöver bara vara färgglada. Deras enda syfte är att bli roflstompade av den Romerska övermakten!


signatur
Medlem
Skrivet av Reize:

Hoppas att övriga stater ges lika mycket kärlek som de romerska familjerna. I Rome: Total War irriterar det mig att t.ex. barbarstammar i stor utsträckning delar samma ljudfiler, cinematics, modeller osv., vilket även gäller för de hellenska och arabiska staterna.

Vänta nu ett ögonblick, det finns inga arabiska stammar i Rome Total War?


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av electric8:
Skrivet av Reize:

Hoppas att övriga stater ges lika mycket kärlek som de romerska familjerna. I Rome: Total War irriterar det mig att t.ex. barbarstammar i stor utsträckning delar samma ljudfiler, cinematics, modeller osv., vilket även gäller för de hellenska och arabiska staterna.

Vänta nu ett ögonblick, det finns inga arabiska stammar i Rome Total War?

Partien, Armenien och Pontos syftade jag på. De är alla belägna runt arabiska halvön. I spelet benämns de "Eastern factions" eller något i den stilen.


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av electric8:
Skrivet av Reize:

Hoppas att övriga stater ges lika mycket kärlek som de romerska familjerna. I Rome: Total War irriterar det mig att t.ex. barbarstammar i stor utsträckning delar samma ljudfiler, cinematics, modeller osv., vilket även gäller för de hellenska och arabiska staterna.

Vänta nu ett ögonblick, det finns inga arabiska stammar i Rome Total War?

Partien, Armenien och Pontos syftade jag på. De är alla belägna runt arabiska halvön. I spelet benämns de "Eastern factions" eller något i den stilen.

Jag kommer att vara petig nu men Parthien är arier/indo européer, Pontos greker och Armenien arier/indo européer. Det låter petigt men det är för att jag kommer därifrån Parthien dagens kurder och iranier (inte Persier för persier kommer ifrån Fars regionen) men när folk blandar oss med araber så irriterar det oss för vi är helt olika folk är inte ens i närheten med att vara släkt med dom år semiter. Det låter extremt petigt men efter allt som hänt mellan oss och dom nutid och historiskt så är det jobbigt att bli blandad med dom av misstag. Det är inget rasistiskt men vi och dom är inte samma.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av electric8:

Jag kommer att vara petig nu men Parthien är arier/indo européer, Pontos greker och Armenien arier/indo européer. Det låter petigt men det är för att jag kommer därifrån Parthien dagens kurder och iranier (inte Persier för persier kommer ifrån Fars regionen) men när folk blandar oss med araber så irriterar det oss för vi är helt olika folk är inte ens i närheten med att vara släkt med dom år semiter. Det låter extremt petigt men efter allt som hänt mellan oss och dom nutid och historiskt så är det jobbigt att bli blandad med dom av misstag. Det är inget rasistiskt men vi och dom är inte samma.

Nu vill jag också vara petig och nämna att kungariket Pontos inte var grekiskt utan styrdes av en kvarlevande persisk dynasti.

För övrigt är detta en fruktansvärt tråkig nyhet. Av spelets officiella hemsida att dömma kommer spelet släppas med 8 spelarbara fraktioner, och att detta obetydliga folk ska knipa en av platserna öppnar bara dörrarna för skamlöst DLC.

Medlem
Skrivet av Hodell:
Skrivet av electric8:

Jag kommer att vara petig nu men Parthien är arier/indo européer, Pontos greker och Armenien arier/indo européer. Det låter petigt men det är för att jag kommer därifrån Parthien dagens kurder och iranier (inte Persier för persier kommer ifrån Fars regionen) men när folk blandar oss med araber så irriterar det oss för vi är helt olika folk är inte ens i närheten med att vara släkt med dom år semiter. Det låter extremt petigt men efter allt som hänt mellan oss och dom nutid och historiskt så är det jobbigt att bli blandad med dom av misstag. Det är inget rasistiskt men vi och dom är inte samma.

Nu vill jag också vara petig och nämna att kungariket Pontos inte var grekiskt utan styrdes av en kvarlevande persisk dynasti.

För övrigt är detta en fruktansvärt tråkig nyhet. Av spelets officiella hemsida att dömma kommer spelet släppas med 8 spelarbara fraktioner, och att detta obetydliga folk ska knipa en av platserna öppnar bara dörrarna för skamlöst DLC.

8 FACTIONS VAFAN DRIVER DOM!!! DET VÄRSTA JAG VET ÄR ATT PÅ TOTAL WAR ÄR 90% AV MAPPEN REBELS. Dom fixade det åtminstone på shogun 2 (tror jag) men nu sket det sig -.- aja mioddare kan fixa det hoppas jag på.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av electric8:

8 FACTIONS VAFAN DRIVER DOM!!! DET VÄRSTA JAG VET ÄR ATT PÅ TOTAL WAR ÄR 90% AV MAPPEN REBELS. Dom fixade det åtminstone på shogun 2 (tror jag) men nu sket det sig -.- aja mioddare kan fixa det hoppas jag på.

Detta var precis min reaktion! Nu har jag inte spelat något total war spel sedan Empire, mycket tack vare bristen av ordentliga moddar. Har det blivit möjligt igen att modifiera kampanjkartan sedan dess?

Medlem
Skrivet av Hodell:
Skrivet av electric8:

8 FACTIONS VAFAN DRIVER DOM!!! DET VÄRSTA JAG VET ÄR ATT PÅ TOTAL WAR ÄR 90% AV MAPPEN REBELS. Dom fixade det åtminstone på shogun 2 (tror jag) men nu sket det sig -.- aja mioddare kan fixa det hoppas jag på.

Detta var precis min reaktion! Nu har jag inte spelat något total war spel sedan Empire, mycket tack vare bristen av ordentliga moddar. Har det blivit möjligt igen att modifiera kampanjkartan sedan dess?

Jag tror att det kommmer finnas fler än 8 factions men 8 är spelbara. Det kan vara att 8 factions kommer att ha historia och påverkingar (bla bla det dom sa om i någon artikel) där det kommer att vara mer avancerad än att det är som förut att du kan spela varje factions men allt är detsamma bara olika perspektiv.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av electric8:

Jag tror att det kommmer finnas fler än 8 factions men 8 är spelbara. Det kan vara att 8 factions kommer att ha historia och påverkingar (bla bla det dom sa om i någon artikel) där det kommer att vara mer avancerad än att det är som förut att du kan spela varje factions men allt är detsamma bara olika perspektiv.

Ja det tror jag med, men det är de 8 spelbara som är ett stort problem för mig. Med tanke på att galler, germaner och Egypten får anses som givna spelbara fraktioner finns bara en plats kvar åt alla de folk och imperier som jag skulle vilja spela som. Som det ser ut är risken mycket stor att mina favoriter från etta, Seleukiderna, inte kommer gå att spela som.

Som sagt öppnar detta bara för mängder med DLC. Jag har aldrig köpt något DLC och jag tänker inte börja nu. Rome TW är mitt främsta favoritspel någonsin och tyvärr gör allt detta att uppföljaren känns bra mycket mindre intressant än det borde.

1
Skriv svar