Rykte: Mer information om Playstation 4

Robot
Rykte: Mer information om Playstation 4

Källor hos en utvecklare bekräftar tidigare rykten och lägger lite mer ved på brasan.


Medlem
Rykte: Mer information om Playstation 4

Knappast att PS4 släpps i år.

Var det inte bara för ett halvår sedan eller nåt som någon på Sony gick ut med att vi inte skulle förvänta oss ett släpp före slutet av 2014?

Som sagt, jag tror knappast att det blir ett släpp i år.

Medlem

Kanske kan bli intressant.. men vill nog fortfarande ha en fysisk startknapp


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Ja då blir det som jag trott hela tiden. Jag hoppas att eye kameran blir blir mycket bättre en den är nu! Och att vitan ska ha mycket med den nya playstation att göra. Och att netflix ska komma till vita någon gång skulle vara perfa d me!

Medlem

De där me skärm låter lite kass, man vill ju kunna slänga kontrollen i väggen utan att nåt sånt skit ska kunna gå sönder...fast dom kanske kör med gorillaglas

Medlem

så precis som nintendo ska Sony ha en skärm.. facepalm FML

Medlem
Skrivet av Greenz:

så precis som nintendo ska Sony ha en skärm.. facepalm FML

Användandet av ordet "pekskärm" i artikeln kanske är lite missvisande om man inte läser så noga. Det handlar om en "touchpad" likt de som finns på laptops.

Kan vara användbart i menyer.

Medlem

Sålde psp vita bra?

Medlem

Som ägare av både xbox och ps3 så är jag personligen mer hypead över den nya krysslådan.

Kan inte riktigt svara på varför dock

Inaktiv
Skrivet av Thunde:

Sålde psp vita bra?

Nej

Skribent

"Det mest intressanta är väl att den enligt källan ska släppas i slutet av detta året, dock bara för bosatta i USA och Japan. Till oss här i Europa kommer den tidigt 2014."


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

''Share-knapp'' ?? Kom igen....

Inaktiv

Jag ångrar inte för en sekund att jag lämnade mina barnsliga konsoler bakom mig.

Medlem

"En ny version av Playstation Eye-kameran ska släppas samtidigt och fungera med existerande Move-kontroller."

och jag som tyckte den nuvarande var så bra. Nästan så man kunde se sig själv i den bland allt brus.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ähhh whats the big deal!! Inte så PS4 eller xbox 720 kommer ha bättre grafik än vi pc gamers har i våra datorer idag. Enda positiva som jag ser det är att pc portarna blir lite snyggare

Men klart kul för konsol spelare som får 2-3år gammal grafik istället för 10

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

"Det mest intressanta är väl att den enligt källan ska släppas i slutet av detta året, dock bara för bosatta i USA och Japan. Till oss här i Europa kommer den tidigt 2014."

http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2013/01/f-this...

Du gjorde så jag kom på varför jag är mer hypead över xboxen...... sony verkar skita totalt i oss europeer, PSN har varit en katastrof utbudsmässigt sedan release och allt för ofta får vi vänta extra gentemot staterna.

Inaktiv

Det jag skulle vilja se handkontrollsmässigt är lite skapandefrihet för fristånde tillverkare,
typ nån tillverkare gör en xbox 360 liknande kontroll storleksmässigt och knapp joystickplacering för Playstation.

En sån kontroll hade nog lockat över några xbox spelare och tvärtom om en tillverkare gjort ps3 liknande kontroller för xbox.

Vet nån om det är strikta regler för en handkontrolls design ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv

Måste kontrollerna ha touch idag? Hur ofta kommer man bli tvungen att ladda / köpa nya batterier egentligen?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Måste kontrollerna ha touch idag? Hur ofta kommer man bli tvungen att ladda / köpa nya batterier egentligen?

Kommer inte märkas av på handkontrollens batteri att du har touch.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Playstation Orbis släpps förmodligen nästa vår, eller höst. De finns ju inga spel på marknaden än.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Playstation Orbis släpps förmodligen nästa vår, eller höst. De finns ju inga spel på marknaden än.

Det vore ju märkligt om det fanns spel redan nu till en produkt som inte finns.
Skulle du köpa en massa spel till något som inte finns?


signatur

Wasted.White.Boys

Skrivet av Banditen:
Skrivet av walter_iego:

Playstation Orbis släpps förmodligen nästa vår, eller höst. De finns ju inga spel på marknaden än.

Det vore ju märkligt om det fanns spel redan nu till en produkt som inte finns.
Skulle du köpa en massa spel till något som inte finns?

Om du läser hela tråden förstår du säkert svaret...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Banditen:
Skrivet av walter_iego:

Playstation Orbis släpps förmodligen nästa vår, eller höst. De finns ju inga spel på marknaden än.

Det vore ju märkligt om det fanns spel redan nu till en produkt som inte finns.
Skulle du köpa en massa spel till något som inte finns?

Om du läser hela tråden förstår du säkert svaret...

Jag läste hela tråden, och kan med glädje citrera Banditen "Det vore ju märkligt om det fanns spel redan nu till en produkt som inte finns. Skulle du köpa en massa spel till något som inte finns". Men nu kanske du menar att dom inte gett ut någon information om spel som utvecklas till nya playstation, men det betyder ingenting för du har ju flera stora spelevent innan "release".

Medlem

Detta är ju illa, har nästan övergett konsolerna här hemma men man kan inte låta bli a dras med av "hypen"

Medlem
Skrivet av showerguy:

Måste kontrollerna ha touch idag? Hur ofta kommer man bli tvungen att ladda / köpa nya batterier egentligen?

Är det så jobbigt att ladda en gång om dagen?

Medlem
Skrivet av Greenz:

så precis som nintendo ska Sony ha en skärm.. facepalm FML

Skärm är klart att föredra tycker jag. Synd de inte kopierar Nintendo helt och har en stor display på handkontrollen. Det är väldigt trevligt.

Inaktiv
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Greenz:

så precis som nintendo ska Sony ha en skärm.. facepalm FML

Skärm är klart att föredra tycker jag. Synd de inte kopierar Nintendo helt och har en stor display på handkontrollen. Det är väldigt trevligt.

isåfall ska man kunna välja att köra displaygamepad eller vanlig gamepad för jag gillar inte wii u stilen alls.

På wii u är man ju tvungen att köra med displaypaden oavsett om man vill eller ej ,för flera spel kan ej köras med wii u's gamla hederliga gamepad, så nej tack till det.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Ähhh whats the big deal!! Inte så PS4 eller xbox 720 kommer ha bättre grafik än vi pc gamers har i våra datorer idag. Enda positiva som jag ser det är att pc portarna blir lite snyggare

Men klart kul för konsol spelare som får 2-3år gammal grafik istället för 10

Är du en skojare eller vad yrar du om?

Medlem
Skrivet av Skatbo:
Skrivet av Qvisten:

Ähhh whats the big deal!! Inte så PS4 eller xbox 720 kommer ha bättre grafik än vi pc gamers har i våra datorer idag. Enda positiva som jag ser det är att pc portarna blir lite snyggare

Men klart kul för konsol spelare som får 2-3år gammal grafik istället för 10

Är du en skojare eller vad yrar du om?

Lite skoj, lite allvar Överdriver lite men tyvärr så är det sanning att konsoler alltid ligger efter en sann pc gamers dator

Inaktiv
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Skatbo:
Skrivet av Qvisten:

Ähhh whats the big deal!! Inte så PS4 eller xbox 720 kommer ha bättre grafik än vi pc gamers har i våra datorer idag. Enda positiva som jag ser det är att pc portarna blir lite snyggare

Men klart kul för konsol spelare som får 2-3år gammal grafik istället för 10

Är du en skojare eller vad yrar du om?

Lite skoj, lite allvar Överdriver lite men tyvärr så är det sanning att konsoler alltid ligger efter en sann pc gamers dator

synd bara herr Quist att pc är så trist.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

12
Skriv svar