Tonvis med bilder från Path of Exile

Robot
Tonvis med bilder från Path of Exile

Vi har fått ett gäng med bilder från den öppna betan av Path of Exile.

#path-of-exile, #diablo-iii


Medlem
Tonvis med bilder från Path of Exile

Jag skall berätta en helt sjuk grej som jag har lyckats göra.

Och som troligtvis 90% av alla inte lyckas göra och tycka

Det är följande:

Jag tycker om Path of Exile OCH Diablo III, Helt sjukt, eller hur?!

Spelet är redigt bra att chill lira ibland.

Medlem

Spelet är faktiskt väldigt skojigt, har varit lite instabila servrar i dagarna men annars har det varit en fröjd.

Medlem

Diablo 3 är ett skämt. Nuff said. Ser fram emot Path Of Exile något oerhört. Hoppas de gör F2P-modellen bra bara.

Medlem

Shit vad jag stör mig på delat loot, efter att ha vant sig vid egen i Torchlight, det är helt enkelt inte kul att battla om loot när man spelar spel som dessa, tiden den är privat är för kort, ibland hinner inte folk ta sina saker, så tar någon annan den...

Mycket sjysst spel annars, älskar spel som går mot mer riktig grafik, eller, skall jag säga, går tillbaka till, väntar starkt på Grim Dawn nu med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tycker själv att diablo3 ser mycket bättre ut. Men looten och mobsen i detta spelet är mycket roligare, kunde dom inte gjort ett path of diablo eller något ;}

Skribent
Skrivet av bavver:

Tycker själv att diablo3 ser mycket bättre ut. Men looten och mobsen i detta spelet är mycket roligare, kunde dom inte gjort ett path of diablo eller något ;}

Jag är helt med dig i den här frågan.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av buadaniel:

Jag skall berätta en helt sjuk grej som jijag har lyckatsom troligtvis 90% av alla inte lyckas göra och tycka

Det är följande:

Jag tycker om Path of Exile OCH Diablo III, Helt sjukt, eller hur?!

Spelet är redigt bra att chill lira ibland.

Vad säger du!?!??!
Vafalls, du kan inte komma här och förstöra för båda fanboysidorna genom att leka diplomat!!!!!

On a serious note: jag tycker precis som du.

FM-guru
F.d. Sisyr

Själv ogillar jag båda spelen istället. Funkar det också!

Medlem

Jag vart tvungen att förbjuda mig själv från att spela det under resterande veckodagar efter helgen som var plus måndag. Jag har alltså haft så kul med det att det total pajat min dygnsrytm och produktivitet i den grad att jag vart tvungen att göra något. Men nu fan är det helg!

Medlem
Skrivet av bavver:

Tycker själv att diablo3 ser mycket bättre ut. Men looten och mobsen i detta spelet är mycket roligare, kunde dom inte gjort ett path of diablo eller något ;}

Ser mycket bättre ut?

lulwut? Diablo 3's grafik är ju alldeles för barnslig imo.

Men visst, alla kan inte tycka likadant.

Medlem

Har spelat som besatt sen PoE gick open beta. Detta spel har allt D3 inte hade, bättre grafik, bättre loot, mer möjligheter med gear, bättre banor/värld, bättre skill-träd och bättre känsla för karaktärerna.
D3 är i graven för mig och PoE är i mina ögon en värdig trontagare efter D2.
Nu skiter jag i detta, skall köra lite PoE tills jag stupar på morgonkvisten

Medlem

Men gör Path of Exile ett pay2win spel också, precis som diablo 3. Gör det.

Medlem
Skrivet av buadaniel:

Jag skall berätta en helt sjuk grej som jag har lyckats göra.

Och som troligtvis 90% av alla inte lyckas göra och tycka

Det är följande:

Jag tycker om Path of Exile OCH Diablo III, Helt sjukt, eller hur?!

Spelet är redigt bra att chill lira ibland.

IMPOSSIBRUU?!?!
Skämt åsido, you're my hero!

GMF
Medlem
Skrivet av Miindz:

Men gör Path of Exile ett pay2win spel också, precis som diablo 3. Gör det.

Whut?

Inaktiv
Skrivet av Mindrax:

Har spelat som besatt sen PoE gick open beta. Detta spel har allt D3 inte hade, bättre grafik, bättre loot, mer möjligheter med gear, bättre banor/värld, bättre skill-träd och bättre känsla för karaktärerna.
D3 är i graven för mig och PoE är i mina ögon en värdig trontagare efter D2.
Nu skiter jag i detta, skall köra lite PoE tills jag stupar på morgonkvisten

Skulle haft Diablo-loren till PoE så hade saken varit biff. Jag tycker inte den är så intressant hittils. Sista bossen i Act3 är ett stort meh.

k3m
Medlem
Skrivet av Mindrax:

Har spelat som besatt sen PoE gick open beta. Detta spel har allt D3 inte hade, bättre grafik, bättre loot, mer möjligheter med gear, bättre banor/värld, bättre skill-träd och bättre känsla för karaktärerna.
D3 är i graven för mig och PoE är i mina ögon en värdig trontagare efter D2.
Nu skiter jag i detta, skall köra lite PoE tills jag stupar på morgonkvisten

Torchlight II är överlägsnare både Diablo III samt PoE.

Medlem

Testat en del beta och jag har svårt för det estetiska, spelet ser ganska (väldigt) fult ut. Kunde de inte gjort det i samma stil som Torchlight? Då hade jag varit såld för spelet i sig är väldigt kul.

Medlem

Folk fattar fortfarande inte att spelet är i princip släppt?
Alla karaktärer du levelar i open beta har du kvar när spelet släpps.. så KÖÖÖR!!

Skrapar man lite på ytan av PoE så finner man ganska snart ett helt underbart spel med underbart djup, låt er inte avskräckas av de första timmarna i spelet som kan upplevas lite sega.. det blir MYCKET mer drag och flyt i combaten när du kommit igång lite. Då är du hooked!

Medlem

Provat både detta, D3 och Torchlight 2, tycker om TL2 mest måste jag säga.


signatur

Amateurish? Ama-amateurish? Jet's pure genius, and don't you forget it! And I didn't stumble across it, I MADE it.

Medlem

Jag tycker om diablo 3, jag vill gilla path of exile men jag kan inte, det är nånting konstigt med spelet, det får mig att må illa ( inte metaforiskt utan rent bokstavligt) nån sorts åksjuka. Jag tycker barter systemet verkar helballt jag älskar skillmap det är ascoolt med gems som skills.

Men jag står inte ut att spela spelet mer än 3 minuter.

Medlem
Skrivet av Catweazle:

Provat både detta, D3 och Torchlight 2, tycker om TL2 mest måste jag säga.

Sen är det gjort av majoriteten av gamla _riktiga_ Blizzard North också. (Diablo & Diablo II)

Gillade själv det jag såg när jag testat PoE som hastigast för några kvällar sen. Helt klart mängder med potential! "Diablo III", om vi nu ska kalla det det, ligger inte ens i samma liga imo.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Spelat ca 15 timmar hittils. Tycker helt helt ärligt att D3 var roligare än vad PoE har varit för mig hittils. Och då var jag ganska besviken på vad d3 hade att erbjuda


signatur

Rawr

Medlem

Tycker att gameplay är alldeles för spammigt och repetitivt så fastnade inte riktigt, föredrar som andra här också Torchlight 2 fast jag hade gärna sett att TL2 multiplayer hade sån funktionalitet som PoE har, ingame friendslist, enkelt att gruppa, ladders och så vidare.

Men kan helt klart förstå varför folk dras till spelet ändå, men en lustig sak jag reflekterade över är att när ett spel precis kommit ut så ska typ alla spela just det då.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Shit vad jag stör mig på delat loot, efter att ha vant sig vid egen i Torchlight, det är helt enkelt inte kul att battla om loot när man spelar spel som dessa, tiden den är privat är för kort, ibland hinner inte folk ta sina saker, så tar någon annan den...

Jag tycker att det är underbart med delad loot men jag tycker att dom ska dra upp timern så att man inte blir ninjalootad hela tiden för att man inte hinner att plocka upp det som droppats.

Att inte ha delad loot som droppas dummar ju bara ned spel..
Det enda positiva med egen loot är att man slipper alla fjantar som vill se vad man får och är det bättre än deras så ska dom börja gnälla..

Jag tycker att ett hardcore spel så som POE ska ha delad loot för att det uppmuntrar folk till att byta saker med varandra samt att det tillför lite mer adrenalin då man måste vara medverkande i striden för att se vad som droppas istället för att nästan bara vara afk och få loot endå..

Vill man ha loot i POE så måste man SPELA SPELET ^^
Men som sagt så tycker jag att timern för sina items borde förlängas med några sekunder.

Medlem

Gillar verkligen diablo 3, har spelat över 1000 timmar sen det kom ut. Även så har Path of Exile gjort vissa saker som är "right on the money" och därför gillar jag det skarpt. Kunde dom bara fixa d-syncsen så hade allt varit på topp.

Inaktiv

Spelar folk detta fortfarande?

Medlem
Skrivet av cinort:

Spelar folk detta fortfarande?

varför inte? har du sett det enorma skill tree som finns.. synd att diablo3 blev så jäkla enkelt att en 5åring kan klara det.. tycker det är såhär spel ska se ut, inga jävla skills som är förbestämda som låses upp.. trams.

Medlem

PoE hade potential men det är så fruktansvärt enformigt och känslan att man faktiskt dödar av en anledning finns inte tyvärr. I Diablo 3 är det iaf roligt att slakta monster pga bättre skills osv.

PoE har för stelt gameplay

Medlem
Skrivet av cinort:

Spelar folk detta fortfarande?

Japps och nu kan alla spela det!
det borde alla göra som har tid å ork att spela ett djupt å konstruktiv diablo-klon... jag menar, allt finns ju där å de kostar inga pengar och spela... så vad väntar ni på

12
Skriv svar