Så här ser flerspelarläget ut i Aliens: Colonial Marines

Inaktiv

HFR-trailer (60 bildrutor i sekunden) och en Crusher!? Helt ofattbart coolt!

Medlem

Tyckte verkligen inte om det jag såg. Förväntade mig långsam pacing genom trånga och mörka korridorer. Atmosfären skulle ligga på topp med klaustrofobiska (stavning?) miljöer och ljuddesign till för att göra spelaren helt paranoid. Just nu ser det bara ut som L4D: Aliens

Medlem

Förväntar mig inte att MP ska vara superbra, men bokade spelet för sin co-op (L)


signatur

Game long and prosper

Medlem

Grafiken ser fan riktigt old ut men jag ska spela det för SP coop och hoppas att det ger mig iaf samma nöjje som L4D


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Bl4ckh4wk:

Blev besviken iallafall. Blir nog inget till Wii U.

Antagligen inte. Jag avbokade mitt spel iaf och tänker invänta recensioner då jag är väldigt skeptisk.

Medlem

Ingen vidare kvalite på filmen. Gryning som fan och artifacts.
Grafiskt sett så ser ljussättningen och aliens modellerna okej ut men marines modellerna ser riktigt riktigt gamla ut.

Jag håller helt med Ziljun angående stämningen.
Sedan vill jag väldigt gärna ge någon på Gearbox smisk för de nya aliens typerna... och få en väldigt bra förklaring.

Det som talar till spelets fördel är helt klart co-op.

Medlem

Kan man även spela som alien i multilplayer?

Medlem

varför måste dom köra badass america skit? låt borderlands ha den delen för där passar den på ett sätt. Här i Aliens blir det bara fel. Spelet ser sämre o sämre ut.. tror fan inte de här blir köp.

Medlem

Jag diggar klass-systemet starkt. Hur annars ska man få in lite dynamik och teamplay? Men frågan är om kontrollern känns tight, annars dör ju kul-faktorn.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

varför måste dom köra badass america skit? låt borderlands ha den delen för där passar den på ett sätt. Här i Aliens blir det bara fel. Spelet ser sämre o sämre ut.. tror fan inte de här blir köp.

Hur menar du badass america skit? Är lite så dom är i Aliens http://www.youtube.com/watch?v=HwPqlpJN0rc .
Kommer vänta på review innan köp.

Medlem

Ser riktigt bra ut, kommer bli fint detta!

Medlem

Vi borde inte gnälla över att det ser ut som L4D eftersom det är vad dom har siktat på.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20090105/aliens-ett-left-4-...

Och jävlar vad länge detta spelet har varit i utveckling.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20061215/gearbox-utvecklar-...


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av firebird_79:

det är consolernas fel! consolernas fel att detta spel ser ut som skit är consolernas fel

Kanske det är konsolernas fel att spelen ser sämre ut, men det är PC spelarnas fel att de köper så lite spel att de inte ens är värda att få spelen portade i hög upplösning.
Sen är det alla gamers fel att gameplay går åt skogen då de konsekvent fortsätter köpa usla spel och patetiska uppföljare medan de helt ignorerar nya spel med goda, unika idéer och utveckling av gameplay.
Så tyvärr är du minst lika skyldig själv som olle, 9, som lirar på sin Wii U. Ska en förändring ske så måste den börja någonstans, och "hardcore" spelare är bra på att snacka men när det kommer till kritan köper de samma skit som de beskyller "casuals" för att göra.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av firebird_79:

det är consolernas fel! consolernas fel att detta spel ser ut som skit är consolernas fel

Kanske det är konsolernas fel att spelen ser sämre ut, men det är PC spelarnas fel att de köper så lite spel att de inte ens är värda att få spelen portade i hög upplösning.

Nu är det du som är ignorant..
http://www.sweclockers.com/nyhet/15726-ea-games-drog-in-mer-p...

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av firebird_79:

det är consolernas fel! consolernas fel att detta spel ser ut som skit är consolernas fel

Kanske det är konsolernas fel att spelen ser sämre ut, men det är PC spelarnas fel att de köper så lite spel att de inte ens är värda att få spelen portade i hög upplösning.

Nu är det du som är ignorant..
http://www.sweclockers.com/nyhet/15726-ea-games-drog-in-mer-p...

Haha, ignorant, stora ord ser jag. Tyvärr tillämpar du det helt fel, men med övning så blir det nog bättre.
Jag har läst den nyheten, och att EA drog in mer på PC än på PS3 säger inget, givet att 360 är den konsol där spel generellt säljer bäst, och då konsolmarknaden faktiskt är Ps3, 360 och Wii (U) tillsammans. 3 hårdvaroro som de säljer till.
PC å sin sida är tusentals olika hårdvaror sammanslagna, men når ändå inte samma försäljning. Sen ska det väl också nämnas att just EA "drog in" ganska bra med PC exklusiva pengar på sitt MMO, utv. kostnader borträknade så klart.

Medlem

Top 10 Reasons Aliens: CM Will Kick Ass!Om det blir som han säger kan det bli riktigt bra.

Medlem

Ni som tänker köpa spelet till pc, jag rekommenderar green man gaming. Jag bokade mitt ex där tidigare i veckan. Just nu finns det en 20% rabattkod på startsidan, så då kostar spelet bara 40 dollar, omkring 256kr och man får en Steam nyckel, en riktigt bra deal


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av firebird_79:

det är consolernas fel! consolernas fel att detta spel ser ut som skit är consolernas fel

Kanske det är konsolernas fel att spelen ser sämre ut, men det är PC spelarnas fel att de köper så lite spel att de inte ens är värda att få spelen portade i hög upplösning.
Sen är det alla gamers fel att gameplay går åt skogen då de konsekvent fortsätter köpa usla spel och patetiska uppföljare medan de helt ignorerar nya spel med goda, unika idéer och utveckling av gameplay.
Så tyvärr är du minst lika skyldig själv som olle, 9, som lirar på sin Wii U. Ska en förändring ske så måste den börja någonstans, och "hardcore" spelare är bra på att snacka men när det kommer till kritan köper de samma skit som de beskyller "casuals" för att göra.

förstår hur du menar. men de är synd att pc delar är svin dyra mot konsoll tyvärr. annars hade nog pc vart störst. 3000kr för ett hyffsad graik kort är ju liksom helt ny konsoll. som jag tycker är väldigt synd

Medlem
Skrivet av firebird_79:

förstår hur du menar. men de är synd att pc delar är svin dyra mot konsoll tyvärr. annars hade nog pc vart störst. 3000kr för ett hyffsad graik kort är ju liksom helt ny konsoll. som jag tycker är väldigt synd

Jopp, det är verkligt synd att de är så pass dyra och att de har så kort livslängd, ett grafikkort för 3000kr räcker inte för att maxxa spel så länge, om än prestandan är bra släpps DirectX 11.1 som kortet inte stödjer och vips så måste du köpa ett nytt för att kunan njuta av allt ögongodis (vilket man vill kunan på PC imo).
Dock så tycker jag det ser ut som om den växande konsolmarknaden har en possitiv inverkan, nVidia/AMD kan inte längre ta så hutlösa priser för grafikkort, inte längre komma med minimala DirectX uppdateringar som gör ditt kort "föråldrat" i förtid, för då byter folk till en billig konsol istället.
Dessutom har de inbyggda/integrerade grafikkorten kommit väldigt långt i sin utveckling och idag är det möjligt att spela på en laptop, på en nivå som för bara 5-10år sedan var helt otänkbart. Visst, du får offra lite grafiskt men den håller ändå en bra nivå...

Medlem

Jag tror Singleplayer can bli helt ok, ok att grafiken inte är den bästa, men håller med ändå med vissa att det är rätt stämning i ljussättning i spelet och det är inte egentligen grafiken jag tycker är ful, utan bristen på mocap (motion capture), så gubbarna ser inte snygga ut när dom rör på sig så klumpigt/stelt, och det är vad som gör spelet ser gammalt ut. Och jag tvivlar på att Gearbox har gjort om hela spelet från början, utan dom har ju tagit emot det som var färdigt och bara fixat till spelet till ett skick som dom tycker är bra nog för att sälja. Men däremot borde dom släppa spelet med lite lägre pris än normalt. Skulle spelet komma med en prislapp på 200-300kr, skulle jag vara helt nöjd faktiskt. För vill ändå spela ett spel som är i Aliens universum, och det här är det enda spelet som kan ge mig det. Jag t.om drömt om en film som skulle handla om antingen innan allt som hände i ALIENS, eller som i det här spelet, efter handlingar i ALIENS, det borde ha varit Alien3 istället för det som kom, den sämsta av filmerna imo.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

12
Skriv svar