FZ och den oändliga politiska korrektheten eller?

Medlem
FZ och den oändliga politiska korrektheten eller?

Läste just Arnroths krönika – DmC pyntar med porr och kvinnoförakt.

Det är en välskriven artikel som säkert har en viss relevans om det inte vore för att ni redan har skrivit om det här så många gånger nu och för att ni använder er utav precis samma knep själva.

Varför började jag/du läsa artikeln? Jo därför att FZ alltid väljer den snaskigaste bilden som ögonfångare på första sidan och givetvis så slänger de in lagom mycket halvporriga bilder i artikeln så att man inte skall bli besviken.

Varför? Jo för att de vill att folk skall läsa artikeln eller i alla fall ladda den och titta på bilderna. Precis som att speltillverkare x vill att folk skall spela titel y.

Speltillverkaren vet att slänger de bara in tillräckligt mycket stora bröst så kommer det skrivas artiklar med oändlig mängd skärmdumpar om hur hemskt det är med stora bröst och spelssajten vet att slänger de bara in tillräckligt mycket skärmdumpar med stora bröst i sina artiklar så kommer de få sidladdningar.

Hur många artiklar/nyheter har inte på samma sätt de senaste åren presenterats med skärmdumpar på storbröstade damer för att sedan med några textrader fördömma och eller förfasa sig över skärmdumpar på storbröstade damer?

Kanske är det så att speltillverkaren och spelsajten lever i en lycklig symbios här. Speltillverkaren levererar dessa hemska skärmdumpar och får gratisreklam för sitt spel och spelsajten får klick/reklamintäkter på sina artiklar om dessa hemska skärmdumpar.

Om ni vill att vi skall ta er kritik på allvar så bojkotta spelen istället.

#blogg

Medlem
FZ och den oändliga politiska korrektheten eller?

Tack, detta behövdes skrivas.
Om det nu är så allvarligt, varför själva använda sig av taktiken? Om FZ nu menade allvar med sin hållning så borde ju spelet bojkottats eller beklagats kortfattat.

Medlem

varför är det så fel med sexualisering i just spel med huvudmålgrupp män? ta er en titt på valfri tv serie riktad mot kvinnor.. skaplit mycket sexualisering där med.. och om nu kvinnobilden av pumpade tuttar och getingmidja förstör för kvinnosynen så hur kan det komma sig att överarmar som timmerstockar inte förstör självkänslan hos män?..

lägg ner PK idiotin och fokusera på Spelet istället.. och låt var och en avgöra huvida vi gillar det vi ser eller inte.


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Jag tycker inte något Thomas har skrivit har varit bra, då han börjar med någon form av grundåsikt, och sen velar iväg från den och börjar jonglera åsikter och annat fram och tillbaka utan någon konkret bas i något.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Det är som vanligt som i alla medier, snaskiga rubriker och ämnen ger mycket aktivitet.

Själv bryr jag mig inte så mycket för om det är dåligt och något "ingen" vill ha så gallras det ut automatiskt. Som ett exempel blev det ju ett jäkla härj om Rapelay (eller vad det hette, något sådant i alla fall) men det toppade knappast några försäljningslistor direkt.

Angående objektifieringens vara eller icke vara så lärde min mor mig det redan när jag var liten källing att allt som är i böcker, i spel och på film är inte verkligt så jag kopierar inte mitt beteende/förväntningar från spel/film/böcker till verkligheten vare sig det är taskig kvinnosyn från DmC, män som springande måltavlor i FPS eller frenetiskt pillerknaprande i PacMan.

Jag tycker dylika artiklar förstorar upp ett icke-problem som i princip alla andra brancher sköter själva. Typ:
A: "Hmm, vår produkt säljer som skit. Gör en undersökning och ta reda på varför."
B: "En enkätundersökning visar att kvinnliga spelare känner sig förnedrade av våran produkt."
A: "Det får vi se till att det blir ändring på nästa gång så vi kan sälja mer."

De säger att virtuellt våld gör en avtrubbad mot riktigt våld, vilket jag inte tror på, men jag börjar bli rätt säker på att jag är hyggligt avtrubbad mot dylika artiklar/forumtrådar/diskussioner/nyheter.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Antikvitet

Nu tillhör jag inte redaktionen längre så jag vet inte vad redaktionens åsikt är, men Thomas Arnroth är frilansande krönikör. Krönikor brukar sällan reflektera en redaktions hållning. Det är därför de kallas krönikor.

Med andra ord: Thomas Arnroth != FZ


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av shaitan:

varför är det så fel med sexualisering i just spel med huvudmålgrupp män? ta er en titt på valfri tv serie riktad mot kvinnor.. skaplit mycket sexualisering där med.. och om nu kvinnobilden av pumpade tuttar och getingmidja förstör för kvinnosynen så hur kan det komma sig att överarmar som timmerstockar inte förstör självkänslan hos män?..

lägg ner PK idiotin och fokusera på Spelet istället.. och låt var och en avgöra huvida vi gillar det vi ser eller inte.

Men det var ju inte tvunget att göra målgruppen till bara män. Finns ingen bra anledning till det heller. Varför inte göra den vänlig till båda könen så säga? Ska inte både man och kvinna kunna njuta av ett och samma spel? Utan att ett av dem känner sig icke-välkommen.

Som Arnroth sa. Den sexualisering som visades i spelet bidrog inte ett sabla piss till storyn. Visst är la ok om man har med en enstaka kvinna med "typisk" japansk utstrålning, då det säkert finns verkliga kvinnor som är sådana här. Men för det behöver de la inte göra likadant med varenda kvinna i hela spelet?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Som Arnroth sa. Den sexualisering som visades i spelet bidrog inte ett sabla piss till storyn. Visst är la ok om man har med en enstaka kvinna med "typisk" japansk utstrålning, då det säkert finns verkliga kvinnor som är sådana här. Men för det behöver de la inte göra likadant med varenda kvinna i hela spelet?

De porträtterade inte alls varenda kvinna som en sexleksak. Vad jag fattat från storyn (med reservationen att jag inte spelat spelet själv än) så är den kvinna som hjälper Dante av en betydligt starkare karaktär medans de flesta andra är förslavade/påverkade av demoner. Det kan ju vara så att utvecklarna helt enkelt ville ha en miljö där allting, rent bokstavligt, är på väg åt helvete och det är det som Dante och hans kvinnliga kompis inte riktigt går med på. Då är det en del i storyn och bidrar med något om än lite.

Om det nu verkligen är ett stort problem och folk inte kan/vill skilja på verklighet och skapade verk så tror jag nog kvinnorna säger ifrån själva, till skillnad från de i DmC.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

ZF
Medlem
Skrivet av Apministern:

Visst är la ok om man har med en enstaka kvinna med "typisk" japansk utstrålning, då det säkert finns verkliga kvinnor som är sådana här.

vidareutveckla gärna det där förvirrade begreppet om möjligt...

Skrivet av Parzec:

De porträtterade inte alls varenda kvinna som en sexleksak. Vad jag fattat från storyn (med reservationen att jag inte spelat spelet själv än) så är den kvinna som hjälper Dante av en betydligt starkare karaktär medans de flesta andra är förslavade/påverkade av demoner.

ja, demonen mammon i exempelfallet säkerligen. och sen framstår ju Dante alltid som en classy filur som aldrig skulle få för sig att röra sig i de nedre regionerna.

och även om han nu inte råkar vara ett vithårigt freak just för tillfället så tycker jag det gick väldigt fort att glömma den biten.

1
Skriv svar