Medlem
3/212

Jag måste snart komma på roligare titlar på inläggen men än så länge får detta funka. Det är roligt att försöka vara lite kreativ även om jag satt ribban rätt lågt.

Att vara ute med nya 105/2-optiken är en fröjd. Färger, bokeh, skärpa ja allt sitter där det ska. Nedan kommer en blandning av vad dagen har erbjudit. Lite meckande i garaget eftersom batteriet i motorcykeln var helt dött. Lite bus med dottern. Akira hänger med på ett hörn hon med.

Idag har vi varit på 1-årskalas hos en kompis. Nya kameraväskan fick hänga med, mest som prydnad.

En Billingham 335 för att vara noga. En riktig rolls royce bland kameraväskor för den insatte. Riktigt snygg i mina ögon och skön att hänga över axeln. Dessutom rymmer den hela min utrustning inkl iPad och annat krafs man kan behöva ha med sig.

Meya drömmer sig bort långt utanför tomtens gräns.

Små snödroppar som ser dagens ljus!

Meya på äventyr. Tänk att få uppleva så många nya saker varje dag. inte undra på att hon sover som en stock!

Akira hälsade på i garaget när jag plockade med motorcykeln.

Alltså kolla in bokehn.... det är så mjukt och mysigt så man vill bara gosa med bilden

Tack för idag!

#blogg

Medlem
3/212

Snygg kameraväska!

Påminner om Sandqvist väskor

http://www.sandqvist.net


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Ja visst påminner de om varandra!

Medlem

Hur mycket har du processat bilderna?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Hur mycket har du processat bilderna?

Samtliga bilder av dem ni ser går genom både NX2 och CS4 för retusch samt justering av toner, kontrast, mättnad etc.
Att få en "färdig" bild i kameran är inget jag längre eftersträvar utan tycker att bilderna alltid blir bättre efter redigering.
Det gäller för 99.9% av alla bilder i min mening.

Medlem

Bara undrade.. Gillar vintage effecten

Effekten.. nu blev det svengelska..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Bara undrade.. Gillar vintage effecten

Effekten.. nu blev det svengelska..

Helt okej att undra insåg att jag lät lite barsk i min ton i svaret... det var ju inte tanken heller!

En del sitter ändå med tanken att bilden som görs i kameran är den "äkta" bilden och kan ha åsikten att allt annat är i princip bajs. Jag håller alltså inte med om detta även om jag i min karriärs början nog tyckte att så lite Photoshop som möjligt var bättre.

Idag har jag sett potentialen för vad en bild kan bli med rätt man eller kvinna bakom spakarna i ett vettigt bildredigeringsprogram och med det sagt måste jag börja kika på en uppgradering så fort CS7 kommer. Har missat både 5 och 6 men behöver uppgradera för att kunna läsa in filerna från mina båda Nikon-kameror. CS4 är helt enkelt för gammalt nu.

1
Skriv svar