Mordfylld rulle från Splinter Cell: Blacklist

Robot
Mordfylld rulle från Splinter Cell: Blacklist

Lönnmord i drivor när Ubisoft visas upp Sams kommande äventyr, men de utlovar att smygandet trots det är av yttersta vikt.

#tom-clancys-splinter-cell-blacklist


Medlem
Mordfylld rulle från Splinter Cell: Blacklist

Hmm jaa... Nu blir jag väldigt osäker. Jag får tydligt mer Chaos Theory-vibbar flera gånger, men Sam är tydligt lika osynlig som han var i Conviction.

Det känns helt idiotiskt att han kan visa halva överkroppen över en mur kanske 5 meter framför fienden, och ingen av de ens ser honom i ögonvrån.

Det är väl egentligen det jag tycker verkar mest galet, att man syns alltför dåligt. Stealth är inte bara att inte bli sedd, utan att veta hur man ska göra för att inte bli sedd. Som det är i den videon så räcker det mest med att hålla sig utanför deras direkta FOV under de 2.5-3 sekunder det tar för de att fatta att det är en människa som står i dörrposten.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Hmm jaa... Nu blir jag väldigt osäker. Jag får tydligt mer Chaos Theory-vibbar flera gånger, men Sam är tydligt lika osynlig som han var i Conviction.

Det känns helt idiotiskt att han kan visa halva överkroppen över en mur kanske 5 meter framför fienden, och ingen av de ens ser honom i ögonvrån.

Det är väl egentligen det jag tycker verkar mest galet, att man syns alltför dåligt. Stealth är inte bara att inte bli sedd, utan att veta hur man ska göra för att inte bli sedd. Som det är i den videon så räcker det mest med att hålla sig utanför deras direkta FOV under de 2.5-3 sekunder det tar för de att fatta att det är en människa som står i dörrposten.

Precis.

Jag gillade inte det jag såg.

Det luktar fortfarande på tok för mycket Conviction.

Medlem

Jag ogillade inte Conviction, och har haft otroligt mycket kul i Coop i just Conviction. Chaos Theory var fortfarande mitt favoritspel i serien. Herregud vad optimerad mina genomspelningar på banken blev till slut..

Vi får hoppas att det finns någon sorts... Hardcore-läge med svårare AI. Alternativt att de tillåter moddare. Det vore väl drömmen. Haha, who am I kidding?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Lånade Conviction av en polare, spelade halva första uppdraget sen stängde jag av. Det verkade som de totalt hade missuppfattat vad stealth och Splinter Cell ska handla om.

Medlem
Skrivet av Lambert:

Let's work on stealth. Your gun should always be a last resort.

Stackars Lambert... Ubisoft lyssnar inte ens på honom.

Medlem

Ja, det är ju inte en uns av känsla från dom första Splinter Cell spelen, där man var en liten tyngre, klumpigare Sam. Man var tvungen att planera mer samt att saker och ting hade återverkan om man klantade sig. Ubi har gett serien Metal Gear Solid 4 behandlingen, fast tvärtom, då Sam är mycket yngre, smärtare och akrobatisk till den grad att det känns mer som typ "Gears of Creed"/"Assassin's of War".

Anledningen till varför dom inte har med Michael Ironside längre känns också som en bortförklaring. Att på grund av hans ålder kombinerat med den nya MoCap tekniken inte fungerade ihop. Dom kunde lika gärna bara dubbat över rösten, ni vet, som det alltid har gjorts innan. Det är det som kallas röstskådespeleri.
Visst, dom kan inte släppa samma spel hela tiden, men om dom ska tvinga Sam dricka ur ungdomens källa och ändra konceptet med Stealth hade jag hellre sett att Sam har pensionerat sig (han klagar på sin ålder redan i dom tidigare spelen) och har en apprentice nu istället.

Conviction var ändå roligt, och det kommer säkert det här också vara, men jag kommer inte få samma känsla som i dom tidigare spelen. Också hört att multiplayerläget Spies vs. Mercenaries kommer återvända. Spelade detta som tusan i Pandora Tomorrow och Chaos Theory. Väldigt nervkittlande och innovativt, hoppas det blir lika bra i denna version.

Mina 2 öre.

Medlem

Chaos Theory har den rätta känslan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag kollade på TheAuzzieGamer när han körde igenom Conviction och tyckte uppdraget när man är i Irak och skjuter på folk från cover beskrev rätt bra vad utvecklare nu för tiden tror att alla vill ha.

Medlem

Det jag gillar minst, är att dom bytat ut rösten på Sam, ja dom ville ha nån yngre som skulle passa i deras sån dräkt dom har för o spela in gubbens rörelser osv,
Men ta den yngre för o göra det men behåll Ironsides röst !!!

Och gör ett nytt chaos theory eller pandora tomrrow när ni ändå är på de!

Sa han att varje mission skulle gå på tid?? Eler missuppfatta jag helt :crazy:


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Man ska ju kunna köra på "perfectionist" mode som de kallar det, och där så ska man inte kunna se igenom väggar och AIn ska vara svårare, bara som jag har hört! och i dessa gameplay videon så spelar de alltid på easy/normal.
ja sam är int sam längre MEN detta kan iofs bli ett bra spel:)

1
Skriv svar