Faran med Cloudsaves.

Testpilot
Faran med Cloudsaves.

Spara sina saves i molnet låter ju bra på papperet , problemet är då man råkar ut för det som jag gjorde i min senaste omspelning av Dragon Age 2

Shit , efter ca 25 timmars spelande sökte jag o upptäckte att jag inte kommer att kunna få Isabela som companion under denna spelomgång.
Man måste tydligen trigga att få med sig henne under tiden innan man drar till deep roads.

Aha , ok får spela om då .. men ojsan inga SAVES från den tiden.
nej det är inte för jag är klantig.
Utan för att Origin klagat under en lång tid att mitt savegame utrymme i "molnet" är fullt!

Som gammal RPGare så sparar man ofta och mycket , efter katastrofer med gamla spel som LOL (inte nya lol utan) Lands Of Lore , eller Dungeon master mfl så har man ju lärt sig , spara spara spara spara.

Jättebra , problemet är då savfilerna tar upp för mycket plats som nu och man helt enkelt bara får spara en 10 saves ..

Fan också! , ingen Isabela somsagt!

#blogg

Medlem
Faran med Cloudsaves.

Har haft samma problem... även också med Skyrim på Steam. Där får jag bara 61Mb cloud space medans t.ex. Hitman Abso ger 99Mb.

Valve och EA borde fråga (tror inte de gör det? ) vid installation om man vill använda Molnlagringen.
Nu stänger jag av det för alla spel och det märks att man sparar ofta när ens savegame folder för Skyrim är på 3.2GB för en karaktär, plus att jag kan göra egna backups vilket kan vara viktigt vid moddning av skyrim.

Att lagringsutrymmet i Molnet i sig är litet kan jag förstå eftersom man får en viss mängd PER spel. Har man 100 spel och får 100Mb per spel så är man ju uppe i 10Gb i Molnlagringsutrymme.
Och det blir ju inte så lite om man tänker på att enbart för Skyrims 10 miljoner användare måste Valve ha 1 petabyte till Molnlagringen.

Testpilot

Ja , själv har jag massor med savefiler liggande på disk stenhårt packade .RAR filer , då sparar man garanterat massor med plats.

Efter denna miss kommer jag att skita i cloud tills de fixat så man kan spara som jag vill.

Medlem

Aldrig i helvete att jag tänker använda cloud. Just av denna anledning. Känns som att man får plats med ett par filer, sen är det kört. Sjukt irriterande.

Medlem

Jag har aldrig haft problem med Cloud-saves, liksom i final fantasy 7 så gick det hur bra som helst... höhöhö...
Nä men allvarligt nu, spara på cloud har sina fördelar och nackdelar. Personligen så gillar jag det, särskilt när man ska formatera burken så är det ganska bekvämt att slippa "hålla reda" på sina sparfiler till alla spel

61mb save game-plats, är ju löjligt lite.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Har blivit av med mina viktiga save filer till DA2, Borderlands 2, och vissa andra.. så nu säger jag strängt nej till molnet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Testpilot

Fy tusan , hur kan cloud filer försvinna?

Skrivet av Harakiri:

Fy tusan , hur kan cloud filer försvinna?

Det blir nog något sync-fel antar jag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar