Se Half-Life 2 styras med Oculus Rift

Robot
Se Half-Life 2 styras med Oculus Rift

Moddare har fixat stöd för Valves klassiker till den kommande VR-hjämen - separat vapenstyrning som bonus.

#half-life-2


Medlem
Se Half-Life 2 styras med Oculus Rift

Alltså visst kan man fortfarande spela det "som vanligt" ? Med tangentbord och mus? Eller måste man ha det där plastgeväret också?

dmn
Medlem

Oculus Rift i all ära, men ett spel som inte har ADS (aim down sights) är lite fel till den här hårdvaran

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av luftman:

Alltså visst kan man fortfarande spela det "som vanligt" ? Med tangentbord och mus? Eller måste man ha det där plastgeväret också?

Klart du kan, detta är en specialmoddning.


signatur

Jag fann pricksäkerheten rätt så imponerande.

Medlem
Skrivet av luftman:

Alltså visst kan man fortfarande spela det "som vanligt" ? Med tangentbord och mus? Eller måste man ha det där plastgeväret också?

Skulle anta det. Inte alla spel som kommer vara FPS för Oculus även om det är den optimala genren. Tänk bilspel t.ex. Att styra din BMW med automatvapen känns inte helt rätt om det inte är GTA dvs. Men Oculus Rift lär ju kicka igång marknaden för specialanpassade vapen och bilrattar igen.

Medlem
dmn
Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av luftman:

Alltså visst kan man fortfarande spela det "som vanligt" ? Med tangentbord och mus? Eller måste man ha det där plastgeväret också?

Skulle anta det. Inte alla spel som kommer vara FPS för Oculus även om det är den optimala genren. Tänk bilspel t.ex. Att styra din BMW med automatvapen känns inte helt rätt om det inte är GTA dvs. Men Oculus Rift lär ju kicka igång marknaden för specialanpassade vapen och bilrattar igen.

Alla som är det minsta lilla seriösa med bilspel kör redan med ratt, precis som att folk som spelar flygsims har joystick.

Medlem

Baah, det där gick ju att göra redan på Duck Hunters tid

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av luftman:

Alltså visst kan man fortfarande spela det "som vanligt" ? Med tangentbord och mus? Eller måste man ha det där plastgeväret också?

Skulle anta det. Inte alla spel som kommer vara FPS för Oculus även om det är den optimala genren. Tänk bilspel t.ex. Att styra din BMW med automatvapen känns inte helt rätt om det inte är GTA dvs. Men Oculus Rift lär ju kicka igång marknaden för specialanpassade vapen och bilrattar igen.

Alla som är det minsta lilla seriösa med bilspel kör redan med ratt, precis som att folk som spelar flygsims har joystick.

Ja precis, Mario Kart Wii, som enligt mig är det mest realistiska bilspelet någonsin måste ju spelas med ratt

Medlem

dmn
Medlem
Skrivet av luftman:

Ja precis, Mario Kart Wii, som enligt mig är det mest realistiska bilspelet någonsin måste ju spelas med ratt

HAHAHAHA, DU ÄR SÅ ROLIG!

Medlem
Skrivet av dmn:

Alla som är det minsta lilla seriösa med bilspel kör redan med ratt, precis som att folk som spelar flygsims har joystick.

Men det finns ingen casual marknad för dem, vilket Oculus lär kunna hjälpa till.
Jag skulle lätt skaffa en ratt, joystick och även plastgevär som komplement till Oculus. Men det är säkert en 10 år senast jag skaffade en ratt för att spela bilspel, joystick ännu längre.
Har känt på Logitech G25 och det var riktigt coolt, men att lägga typ 3000kr på en ratt för att spela lite Forza eller Gran Turismo skulle jag knappast göra idag.

Inaktiv
Skrivet av dmn:

Oculus Rift i all ära, men ett spel som inte har ADS (aim down sights) är lite fel till den här hårdvaran

Jag vill argumentera att i princip vilket 3D-spel som helst kommer vara trevligt att spela med en Rift, tredje person inkluderat. Tror man gynnas av det extra djupseendet i många fall.

Medlem

Vem/hur styr (wasd)?


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Vem/hur styr (wasd)?

Skulle tro att han har knappar/spak på vapnet han håller i och styr de med vänster hand.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Vem/hur styr (wasd)?

Om jag gissar rätt så styr du genom att röra dig, glasögonen du har på dig märker av förändringar och därigenom så flyttar du gubben i spelet. Alltså du kommer inte behöva gå flera meter

Inaktiv

kan inte beskriva hur taggad jag är inför detta. ser riktigt jävla lovande ut !
Tror detta kommer kommer ta spelupplevelsen i många spel flera mil framåt. å jag struntar i vad alla konservativa "hardcorehaxorgamerz" säger. tangentbord, mus och handkontroll är på tiden att det blir utbytt!

Medlem
Medlem

"Top shot elite" har visst alla vanliga tum-joys & knappar.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Medlem

Lätt Amnesia eller Outlast haha

Inaktiv

"Vilket spel skulle du vilja köra med Oculus Rift?"

Alla!

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Men det finns ingen casual marknad för dem, vilket Oculus lär kunna hjälpa till.
Jag skulle lätt skaffa en ratt, joystick och även plastgevär som komplement till Oculus. Men det är säkert en 10 år senast jag skaffade en ratt för att spela bilspel, joystick ännu längre.
Har känt på Logitech G25 och det var riktigt coolt, men att lägga typ 3000kr på en ratt för att spela lite Forza eller Gran Turismo skulle jag knappast göra idag.

Vet inte riktigt om jag skulle kalla Oculus Rift för en produkt riktad mot en "casual" marknad.

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Tobbe:

Vem/hur styr (wasd)?

Om jag gissar rätt så styr du genom att röra dig, glasögonen du har på dig märker av förändringar och därigenom så flyttar du gubben i spelet. Alltså du kommer inte behöva gå flera meter

Rift kan bara kolla runt, tilta med huvudet so far om jag inte har helt fel. Dom jobbar med att kunna "titta närmare" på saker genom att föra huvudet fram/bak.

Rätta mig om jag har fel någon skulle gärna vilja veta själv oxo

Medlem

Mina damer och herrar, välkomna till framtiden.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Tobbe:

Vem/hur styr (wasd)?

Om jag gissar rätt så styr du genom att röra dig, glasögonen du har på dig märker av förändringar och därigenom så flyttar du gubben i spelet. Alltså du kommer inte behöva gå flera meter

Nej man styr fortfarande sin gubbe med Tangentbord eller Handkontroll för att använda (wsad) ^^

Det enda rift gör i dagens läge är att låta dig kollar upp och ned och runt omkring dig i 360 grader så att det känns som att du verkligen är i spelet. Du kan trycka på framåt och kolla dit du vill gå istället för att använda sidoknapparna, Dom håller även på att fixa så man kan luta sig framåt och bakåt vilket skulle medföra mer realism när man springer runt.

När rift har funnits ett tag så kommer det nog ut en massa roliga diverse prylar som låter en springa runt utan att hålla i en tråkig handkontroll, Typ som svärd och pistoler och andra kontroller. Hur kul vore det inte att spela ett medeltida spel med ett svärd i dina händer som styrs i spelet med rörelsesensorer? ^^

Medlem

är lite nyfiken på hur oculus hanterar synfel hos människor, går det att justera etc så man slipper linser.

Medlem

Ursäkta språket, men fy fan va coolt!


signatur

Nämen!

Medlem

Skulle vilja se att den stödde Star Citizen. Skulle passa perfekt till diverse flyg/rymd simulatorer där man sitter still.

Skrivet av Tobbe:

http://gearmedia.ign.com/gear/image/article/110/1109495/top-s...

"Top shot elite" har visst alla vanliga tum-joys & knappar.

Den där är det sämsta skit som finns, omöjlig att kalibrera om man inte har en pytteliten tv. Den använder sig av samma teknik som nintendo wii, dvs med en liten led list.

12
Skriv svar