Halo 3 siktat i Steam-register

Robot
Halo 3 siktat i Steam-register

Är Bungies ringvärld på väg att pc-lanseras genom Valve?

#halo-2, #halo-3, #angry-birds-space, #quantum-conundrum-2


Medlem
Halo 3 siktat i Steam-register

Omagaaaad! Mitt favvospel of all time!

Medlem

Kanske lite OT men vad krävs för att ett spel ska lanseras pa steam (Fragetecken).

Och varför väljer tex EA att lägga ut Battlefield och diverse andra spel pa origin men inte pa steam (fragetecken) Vill man inte na sa manga kunder som möjligt eller tar steam en för stor andel av försäljningen(fragetecken)

Medlem

Valve är Valve. Har inte listan till hands, men många av spelen var trollningar. Där fanns bl.a. "Star Wars: Generic Shooter", som må vara en lämplig beskrivning på det potentiella spelet, men knappast en seriös registrering.

Btw, problem med koden, Calle?

EDIT: Jag säger alltså inte att hela listan var troll, men delar av den var det säkerligen. Halo 3 känns faktiskt inte helt orimligt att lanseras som Windows 8-exklusiv.

Medlem
Skrivet av hastapan:

Kanske lite OT men vad krävs för att ett spel ska lanseras pa steam (Fragetecken).

Tidigare har Valve granskat alla ansökningar och själva avgjort om ett spel ska släppas på Steam eller inte. Har läst någonstans att när man väl har släppt ett spel på Steam så är det mycket lättare att släppa ett till. Nu förtiden finns ju även Steam Greenlight där användarna själva får rösta på vilka spel de vill se.

Skrivet av hastapan:

Och varför väljer tex EA att lägga ut Battlefield och diverse andra spel pa origin men inte pa steam (fragetecken) Vill man inte na sa manga kunder som möjligt eller tar steam en för stor andel av försäljningen(fragetecken)

Officiellt p.g.a. Steams villkor kring DLCs, men troligen också för att dra folk till sin egna tjänst (Origin).

Medlem

myspys om halo kommer till PC igen <3<3

Medlem

Som ett Halo fan som aldrig ägt en konsol tidigare och endast lirat hos polarna så håller jag tummarna, men som någon ovanför sade kan det mycket väl inte vara sant, men man kan ju alltid hoppas

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fevolas:

Valve är Valve. Har inte listan till hands, men många av spelen var trollningar. Där fanns bl.a. "Star Wars: Generic Shooter", som må vara en lämplig beskrivning på det potentiella spelet, men knappast en seriös registrering.

Btw, problem med koden, Calle?
.

En liten saknad klammer, fixat!


signatur
Medlem
Skrivet av hastapan:

Kanske lite OT men vad krävs för att ett spel ska lanseras pa steam (Fragetecken).

Och varför väljer tex EA att lägga ut Battlefield och diverse andra spel pa origin men inte pa steam (fragetecken) Vill man inte na sa manga kunder som möjligt eller tar steam en för stor andel av försäljningen(fragetecken)

steam drar 30% av alla sales. Pengar

Medlem
Skrivet av Skjuludde:

steam drar 30% av alla sales. Pengar

Damn, det lär bli lite cash det

Medlem
Skrivet av Skjuludde:

steam drar 30% av alla sales. Pengar

Nja, det skiljer från spel till spel. Terraria-utvecklarna har sagt att Valve tar 30%, andra indie-devs har sagt att de tar 40% och större AAA-titlar har jag läst någonstans att dom tar 10-15%.

Medlem

Halo 3 kändes lite långsökt, tvivlar på att en p2p shooter med konsolfokus skulel sälja bra på PC, det sagt så är det tveklöst ett grymt spel iaf ^^
Hade varit troligare med Reach eller Halo 4 i så fall, men även det tveksamt, Halo skulle knappast nå någon imponerande försäljning på Pc nu för tiden.

Medlem

Haha så typiskt Microsoft att ge ut ett spel som är flera år gammalt och tro att det kommer sälja lika bra som det hade gjort om de släppt det när det var nytt.

Skulle inte bli ett dugg förvånad om detta visar sig stämma.

AW8
Medlem
Skrivet av användaren voxelman på VG247:

Releasing Halo 3 on PC after all this time, likely a Win8 exclusive for no real reason would be just like something that Microsoft Game Studios would do.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av AW8:
Skrivet av användaren voxelman på VG247:

Releasing Halo 3 on PC after all this time, likely a Win8 exclusive for no real reason would be just like something that Microsoft Game Studios would do.

Haha precis, samma som med Halo 2. Kräver Vista, sicket BS.

Medlem

DET blir ett köp DIREKT! Halo 3, bästa multiplayern i spelen, Ok story! <3

Snälla sabba bara inte det med någon idiotisk FOV eller låst FPS nu bara...

Geeks Gaming

Lite sent... men lär ju bli köp direkt. Hoppas bara dom släpper de andra till PC också

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Fevolas:

Valve är Valve. Har inte listan till hands, men många av spelen var trollningar. Där fanns bl.a. "Star Wars: Generic Shooter", som må vara en lämplig beskrivning på det potentiella spelet, men knappast en seriös registrering.

Btw, problem med koden, Calle?
.

En liten saknad klammer, fixat!

En slutklammer ligger kvar i början på texten


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ska bli intressant att se. La inte Microsoft in nå "antipirat sak" i Halo 2 där du kunde bara klara de två första banorna sen tvungen att betala för att fortsätta? Har för mig det iaf.

Inaktiv
Skrivet av Aero:

Ska bli intressant att se. La inte Microsoft in nå "antipirat sak" i Halo 2 där du kunde bara klara de två första banorna sen tvungen att betala för att fortsätta? Har för mig det iaf.

Jo.. jag stötte på problemet. Men så går det när man inte köper spelet och tankar.

Medlem

Kan alltid hålla tummarna Dock har jag bara spelat ettan på pc då halo 2 porten var fruktansvärt dålig.

Medlem

oannserad, vad betyder det?

Någon som har trollat med ditt orbehandlingsprogram käre Calle?

Medlem
Skrivet av hastapan:

Kanske lite OT men vad krävs för att ett spel ska lanseras pa steam (Fragetecken).

Och varför väljer tex EA att lägga ut Battlefield och diverse andra spel pa origin men inte pa steam (fragetecken) Vill man inte na sa manga kunder som möjligt eller tar steam en för stor andel av försäljningen(fragetecken)

Finns ju en intervju med Gabe som berättar hur det går till

Medlem

Bra! Hoppas 4an kommer samtidigt


signatur

Game long and prosper

Medlem

Men Microsoft stängde ju ner servrarna för Halo 2 PC för någon vecka sedan. Sååå, att de kmr till Steam verkar inte troligt.

Skulle dock bli överlycklig om Halo 3 kom!

Medlem

är det bara jag som tror att det här är ett tecken på att Microsoft kommer att ha Steam på sin nya krysslåda?

Medlem

Ajdå.. läste "Halo 4".

Inge fel på Halo 3, men har kört det allt för mkt.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av Gurant:

är det bara jag som tror att det här är ett tecken på att Microsoft kommer att ha Steam på sin nya krysslåda?

Det kommer aldrig att hända.. Någonsin.. Speciellt med tanke på att Gabe håller på och rustar upp för ett fullskaligt krig..

Medlem

Redan lirat sönder det på Xbox såklart, men Halo 3 i 60fps och med Kb/M? I'll take it!

Önskar bara att alla Halo spel hade släppts till både PC och Xbox samtidigt... Hade varit så jävla underbart, jag hatar att behöva spela FPS på konsol när det hade varit så lätt för dom att göra en PC version, jävla anus Microsoft

Medlem

Låter lite långsökt då Gabe hatar windows 8 och satsar på Linux. Varför skulle då Microsoft vilja släppa Halo 3 på steam? Varför inte på sin egan äckel Live butik som säkert finns i Win 8?

12
Skriv svar