Det här kostar mikrotransaktionerna i Dead Space 3

Detta kommer inte vara något som blir allmänt hatat för dead space 3 kommer sälja ändå. EA är kanske djävulen själv men de är inte dumma...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Inaktiv
Skrivet av Arkaith:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Arkaith:

Vad ni gnäller? Om ni inte vill ha något av det man kan köpa.. Köp det inte? Poänglöst whinande.

Samma gamla sheep-beteende här ser jag.

wut? Sheep är ju snarare dom som köper spelet och sen känner att "omg jag vill ha mer" o köper alla ingame mikrotransaktioner. Det är dom som förstör för alla andra, som skapar en marknad för skit helt enkelt.

På snudd olagligt, att erbjuda en produkt till fullpris och därefter sälja delar, eller hur? Eller står det tydligt på spelets baksida? På svenska, så att även Ivan 8år förstår?
Känns som rent lurendrejeri/ocker.

Därtill tar dom ca hela massiva 5dollar per grej, det är ju helt galet.

Ren jävla girighet är inget försvar för att tjäna pengar.
Bojkotta skiten, och innan jag får mothugg: Hur känns det om inget spel är fullspel, men du betalar en entré avgift på drygt 300 (600 om du har konsol), därtill får du betala för allt innehåll i form av dlc och mikrotransaktioner. Som en arkadhall i ditt hem, lyxigt va?

Herregud. Dramatiken, det är ju pinsamt. Du behöver inte köpa spelet. Du behöver inte köpa ingame-sakerna.. Ingen tvingar dig att använda pengar. Vad är problemet? .

Ni vill ju bara ha något att gnälla över.

Och du vill bara tjabba emot några på ett forum, så att du sticker ut från mängden?
Se jag kan chansa jag med.

Medlem
Skrivet av Arkaith:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Arkaith:

Vad ni gnäller? Om ni inte vill ha något av det man kan köpa.. Köp det inte? Poänglöst whinande.

Samma gamla sheep-beteende här ser jag.

wut? Sheep är ju snarare dom som köper spelet och sen känner att "omg jag vill ha mer" o köper alla ingame mikrotransaktioner. Det är dom som förstör för alla andra, som skapar en marknad för skit helt enkelt.

På snudd olagligt, att erbjuda en produkt till fullpris och därefter sälja delar, eller hur? Eller står det tydligt på spelets baksida? På svenska, så att även Ivan 8år förstår?
Känns som rent lurendrejeri/ocker.

Därtill tar dom ca hela massiva 5dollar per grej, det är ju helt galet.

Ren jävla girighet är inget försvar för att tjäna pengar.
Bojkotta skiten, och innan jag får mothugg: Hur känns det om inget spel är fullspel, men du betalar en entré avgift på drygt 300 (600 om du har konsol), därtill får du betala för allt innehåll i form av dlc och mikrotransaktioner. Som en arkadhall i ditt hem, lyxigt va?

Herregud. Dramatiken, det är ju pinsamt. Du behöver inte köpa spelet. Du behöver inte köpa ingame-sakerna.. Ingen tvingar dig att använda pengar. Vad är problemet? .

Ni vill ju bara ha något att gnälla över.

Lol, ge dig! Har du blivit så zombifierad av EA's skit att du inte förstår innebörden av detta? Det här med in-game transaktioner kommer att gå överstyr riktigt snabbt och snart kommer vi väl se "Complete your current mission: 14,99$".

I.E: Det kommer att förstöra spel, singeplayer och multiplayer, totalt.


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem

Det där är inte mikrotransaktioner.. Det är makrotransaktioner. Förstår inte att det skall vara så höga priser på allt sånt där. För 3st sånna där bonus pack kan man hitta ett helt bra spel på steamrea eller i reabacken i någon butik.

några kronor styck är mikrotransaktioner.

Problemet är ju att folk blir giriga och balanserar spelen efter att man måste köpa ett par pack. Vilket är naturligt för annars blir spelen för lätt för de som köpt pack och då blir de som lagt ut pengar besvikna och om det är för svårt för de som inte betalat då blir de besvikna. Inte i något fall får du nöjda kunder. Jag hoppas utvecklarna kopplar fattar detta.

Medlem

ursäkta syftningsfel i ovan kommentar...

Medlem
Skrivet av Aresz:

Kära gamers, rösta med plånboken och köp inte detta skräp.

Är detta framtiden för spel så är vi våldtagna allihopa, hur kul är det att starta upp ett nyinköpt spel och direkt börja fundera på vad mer man ska köpa innan man spelar, och missar man något genom att inte köpa? Sjukt jävla dåligt och girigt EA, återigen, jag hoppas verkligen att detta spel floppar. Fast då skyller dom väl på piratkopieringen eller världsekonomin eller något annat.

O för några år sedan skrattade man åt fjortisarna med sitt "bojkotta EA"..kanske skulle vi alla ha lyssnat och gjort just det?

edit: EA har ju ett någorlunda nystartat forum, answers.ea.com

http://answers.ea.com/t5/Dead-Space-3/bd-p/dead-space-3

Gör troligen ingen skillnad alls, men man kan ju alltid gå in här o lägga 2min på att skriva vad man tycker.

Jag föreslår att vi alla går in o lägger upp massor med forum trådar angående att man inte ska stödja detta bullshit EA håller på med

Jag räknar med att mina poster jag kommer lägga upp om just detta kommer tas bort utan notice

Spel är inte til för att bygga stora företag utan för att njutas av spelarna


signatur

To understan the world
You must understand your own past

Inaktiv
Skrivet av Sokoo:
Skrivet av Aresz:

Kära gamers, rösta med plånboken och köp inte detta skräp.

Är detta framtiden för spel så är vi våldtagna allihopa, hur kul är det att starta upp ett nyinköpt spel och direkt börja fundera på vad mer man ska köpa innan man spelar, och missar man något genom att inte köpa? Sjukt jävla dåligt och girigt EA, återigen, jag hoppas verkligen att detta spel floppar. Fast då skyller dom väl på piratkopieringen eller världsekonomin eller något annat.

O för några år sedan skrattade man åt fjortisarna med sitt "bojkotta EA"..kanske skulle vi alla ha lyssnat och gjort just det?

edit: EA har ju ett någorlunda nystartat forum, answers.ea.com

http://answers.ea.com/t5/Dead-Space-3/bd-p/dead-space-3

Gör troligen ingen skillnad alls, men man kan ju alltid gå in här o lägga 2min på att skriva vad man tycker.

Jag föreslår att vi alla går in o lägger upp massor med forum trådar angående att man inte ska stödja detta bullshit EA håller på med

Jag räknar med att mina poster jag kommer lägga upp om just detta kommer tas bort utan notice

Spel är inte til för att bygga stora företag utan för att njutas av spelarna

Skapade en tråd där igår, inte en enda kommentar än, vilket gör mig orolig, accepteras detta så lätt?
För övrigt bara en massa frågor om preorder och liknande skit, tråkigt, väldigt tråkigt.

Medlem

Micro-transaktioner i ett spel för 49.99? Lamt.

Medlem
Skrivet av Digu21:

Online Pass $9.99 vad är detta egentligen? säg inte att man måste köpa ett för att spela online typ Krysslåda Live?

Jag antar att det är om man köper ett begagnat spel.

Medlem

Bullshit.. Man kan seriöst inte ta 500kr för ett nytt spel + pengar för extra vapen i spelet och göra PC porten en skräp port. Älskar Dead Space serien men när dom gör så här så blir man ganska less.

Medlem

Av det jag sett så ser det mer ut som Gears of War än Dead Space.
Totalt ointressant mao

Gears of Space?

Medlem
Skrivet av Remus:

Har förbokat Dead Space 3 på Origin nu. Rapport kommer senare ifall det är värt till PC eller inte. Håll ögonen öppna.

personligen så väger det mellan aliens cm och ds3...kan inte bestämma mig har inte råd att förboka båda

Medlem

De glömde monster pack, betala extra för fler monster

Skrivet av Robertl0l:

Bullshit.. Man kan seriöst inte ta 500kr för ett nytt spel + pengar för extra vapen i spelet och göra PC porten en skräp port. Älskar Dead Space serien men när dom gör så här så blir man ganska less.

Det är inte upp till företaget, utan dig och resten av alla spelare att bestämma. Inget företag skulle göra det om det innebar dom förlorade pengar på det.

Själv vill jag ha bort all skit-DLC och köper aldrig sånt (även om pengarna inte är problemet), däremot vill jag känna "Yes, jag klarade det, jag unlockade min nya boosts i NHL!". Jag avskyr köpa nåt, jag vill förtjäna det.

"Förtjäna" något blir rätt svårt, när unlocks blir repetivt, tråkigt grindande (som att spela 2 hela säsonger i singleplayer i NHL) för att företaget säger; "Här, betala oss 10-20kr så får du boosten direkt, eller så spenderar du hundratals timmar och grindar single player för att få dina multiplayer boosts. LOL!"

Medlem

"Buhu, mjölka, bojkott, EA är djävulen, DLC suger, Gears of Space" Zzz...

Är väl upp till var och en själv om man vill använda sig utav mikrotransaktioner eller inte.
Ska det verkligen vara så svårt för vissa?

Medlem

SNÄLLA STÖD INTE DET HÄR!

Medlem
Skrivet av CGB Spender:

"Buhu, mjölka, bojkott, EA är djävulen, DLC suger, Gears of Space" Zzz...

Är väl upp till var och en själv om man vill använda sig utav mikrotransaktioner eller inte.
Ska det verkligen vara så svårt för vissa?

Ja, än så länge får man välja! Men det folk är oroliga över är att snart måste betala mer utan chansen att välja. Det går mot den trenden och det kommer bli värre. Som en annan skrev: "Complete this chapter for $14.99"

Medlem

Vet inte vad jag ska tycka om det här. Gillar verkligen DS 1 & 2 men det börjar lukta surt nu.

Känns som att det här är ett experiment. Om det funkar och folk öser på med mikroköp så är det bara logiskt att det kommer mer samt i större skala i framtida spel.

Skip cutscenes? Only $1.99 per cutscene.

You have used your 3 free saves. Do you want to save again? Only $4.99 for 10 saves, bargain price.

Fast travel on map? Travel device on sale, now only $9.99 (-50%).

etc.

Medlem

Scary Business, denne man har jobbat inom industrin, han vet hur den funkar. Håller med till fullo, det är verkligen en skrämmande affärsmodell. Så det är alltså de som är 20-21 år som ska ha skulden och inte de stora utgivarna och utvecklarna, hade jag tillhört denna kategori hade jag varit rätt så sabla arg för att bli en s.k syndabock för dessa giriga affärsmodeller.

Medlem
Medlem

Ska spela spelet, men tänker inte köpa det. så enkelt är sånthär beteende från spelutvecklare löst. dom ska inte ens ha tankar på att göra såhär utan att straffas genom att få 0kr.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Nemo:

Vet inte vad jag ska tycka om det här. Gillar verkligen DS 1 & 2 men det börjar lukta surt nu.

Känns som att det här är ett experiment. Om det funkar och folk öser på med mikroköp så är det bara logiskt att det kommer mer samt i större skala i framtida spel.

Skip cutscenes? Only $1.99 per cutscene.

You have used your 3 free saves. Do you want to save again? Only $4.99 for 10 saves, bargain price.

Fast travel on map? Travel device on sale, now only $9.99 (-50%).

etc.

Ush vad obehagligt Vill inte vill inte

123
Skriv svar