Se Half-Life 2 styras med Oculus Rift

Vet inte riktigt hur svårt det kan vara att gå in på youtube och skriva Oculus Rift själva och sen sortera för senast upplagda?

Men eftersom vissa av er förmodligen inte vet hur man gör :)?
Så har jag gjort det åt er.

Här under är 3 bra information filmer ang Oculus Rift där dom snackar om allt som logiskt sätt går att snacka om gällande OR.

Håll tillgodo

http://www.youtube.com/watch?v=KBylGcvRuek

http://www.youtube.com/watch?v=KJo12Hz_BVI

http://www.youtube.com/watch?v=LCB19lzAXS8

Medlem

Amnesia med detta skulle vara jävla coolt

Medlem
Skrivet av skoeldpadda:
Skrivet av Fuidama:

Men det finns ingen casual marknad för dem, vilket Oculus lär kunna hjälpa till.
Jag skulle lätt skaffa en ratt, joystick och även plastgevär som komplement till Oculus. Men det är säkert en 10 år senast jag skaffade en ratt för att spela bilspel, joystick ännu längre.
Har känt på Logitech G25 och det var riktigt coolt, men att lägga typ 3000kr på en ratt för att spela lite Forza eller Gran Turismo skulle jag knappast göra idag.

Vet inte riktigt om jag skulle kalla Oculus Rift för en produkt riktad mot en "casual" marknad.

Ja. Oculus Rift är hardcore.
Tänk bara vad produkten skulle göra för Esport scenen inom CS, Dota2, League of legends och SC2. Det är ingen casual gimmick alls!


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Vill inte vara negativ men har känslan av att detta kommer gå åt skogen.
Ägarna kommer fortfarande att vara i sådan minoritet så att speltillverkarna inte kommer lägga ner någon större kraft eller ekonomi på att optimera eller ens lägga till funktioner specifika för OR och det kommer sluta som ännu en gimmick.

Hoppas jag har fel dock.

Medlem

Snälla kom till ArmA, SNÄLLA kom till ArmA!

Medlem
Skrivet av CarniFlex:

är lite nyfiken på hur oculus hanterar synfel hos människor, går det att justera etc så man slipper linser.

Utvecklaren nämde något om att kolla in möjligheter för att ha det inbyggt där linserna i headsetet kunde justeras efter behov, vet inte vilka typer av synfel han syftade på dock, antar att inte alla synfel kan avhjälpas med lite linsjustering.

Medlem

Rubriken är felaktigt. Det är inte Oculus Rift som styr i videon utan en annan HMD, Oculus Rift har ju inte ens släppts till utvecklare än.

Medlem
Medlem
Skrivet av Paladia:

Rubriken är felaktigt. Det är inte Oculus Rift som styr i videon utan en annan HMD, Oculus Rift har ju inte ens släppts till utvecklare än.

Skulle precis påpeka detsamma. SDK och själva glasögonen finns inte ute. Bara ett fåtal ej nämnda stora utvecklare har fått en tidig ihoptejpad version.

Medlem

Blev personligen åksjuk på mindre en 30 sekunder av det klippet, bådar inte gött.

Medlem
Skrivet av Zelzahim:

Snälla kom till ArmA, SNÄLLA kom till ArmA!

Här har du något som kanske kan hålla dig road sålänge!


signatur

Nämen!

Medlem

Ser underbart kul ut


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Shit detta med Battlefield kommer ju bli farligt...


signatur

Wake me up for entertainment

Inaktiv
Skrivet av Horniak:

Skulle vilja se att den stödde Star Citizen. Skulle passa perfekt till diverse flyg/rymd simulatorer där man sitter still.

Star Citizen ska få officiell Oculus Rift support.
http://en.wikipedia.org/wiki/Oculus_Rift

Medlem
Skrivet av Lepr:

Vill inte vara negativ men har känslan av att detta kommer gå åt skogen.
Ägarna kommer fortfarande att vara i sådan minoritet så att speltillverkarna inte kommer lägga ner någon större kraft eller ekonomi på att optimera eller ens lägga till funktioner specifika för OR och det kommer sluta som ännu en gimmick.

Hoppas jag har fel dock.

Som redan visats så har t ex ARMA redan stöd. Med tanke på hur många som kan tänka sig ha det i DayZ + alla Militär simare så finns det redan en liten bas för produktion.
Det finns också redan stöd i ex Project CARS vilket kommer att bli otroligt koolt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jag är så jävla glad, då jag har glasögon varje dag, såg denna video.
Verkar inte vara några problem men att ha glasögon på sig med denna

http://www.youtube.com/watch?v=KBylGcvRuek


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Lepr:

Vill inte vara negativ men har känslan av att detta kommer gå åt skogen.
Ägarna kommer fortfarande att vara i sådan minoritet så att speltillverkarna inte kommer lägga ner någon större kraft eller ekonomi på att optimera eller ens lägga till funktioner specifika för OR och det kommer sluta som ännu en gimmick.

Hoppas jag har fel dock.

Som redan visats så har t ex ARMA redan stöd. Med tanke på hur många som kan tänka sig ha det i DayZ + alla Militär simare så finns det redan en liten bas för produktion.
Det finns också redan stöd i ex Project CARS vilket kommer att bli otroligt koolt.

Jodå i bilspel/simspel etc lär det vara guld och relativt lättimplementerat då man sitter still mer eller mindre.
Sen angående ARMA och andra fps så undrar jag lite hur dom skall få till det på ett schysst sätt dock.
Då det i det fallet blir extremt mycket svårare att simulera pga att du inte sitter statiskt på samma plats.

Hur ska det skötas när du sitter med tangentbord och mus?

skall du kunna se dig om medans vapnet styrs av musen? - Kan funka men hur skall rörelser som att vrida sig (kroppen) funka isf etc.
Sen är ju frågan vad dom kommer kosta också, om dom kränger iväg dom för flera tusen utan ett brett stöd i bakgrunden så känns det som det blir svårsålt.

12
Skriv svar