Mikrotransaktioner i SimCity?

Medlem

Jag kommer iallafall vänta och se vad som lägger upp där innan jag ska gråta ut som många här redan gör.

Medlem

Bara att smälta sanningen, spelindustrin är sönderkommersialiserad och fullständigt trasig. Det handlar absolut inte om att göra intressanta spel längre. Det finns en handfull bra utvecklare kvar och kickstarter, så är det bara.

Medlem

Jag tror att dom kraftigt överskattat detta varumärke.

Medlem

Asså nu blir jag genuint ledsen. Ser fram emot spelet och funderade även på att köpa digital versionen för hela 799! Men nu tror jag fan inte jag köper spelet alls. Blir nog att dra till P-bukten och ta hem spelet där.

Medlem

Visste nästan att det var för bra för att vara sant. Verkade ju nästan som något bra från EA för en gångs skull.

Medlem

Helt meningslösa mikrotransaktioner i ett spel där de inte gör annat än förstör, varför skulle någon lägga till det?!

Förläggare: Electronic Arts
Jahapp, det förklarade ju allt. Adjö simcity, det var kul så länge det varade...

Medlem
Skrivet av Herk:
Skrivet av Vashgang:

EA Games har gjort det igen....Ubisoft...EA....alla jäkla företag mördar våra kära spel som vi alla har spelat. C&C mördades av EA på ett brutalt sätt...nu mördar dem SimCity ännu lite till.

Dom gav oss också SimCity från början så liiiiiiiite cred måste du ändå ge dom

Nja, tycker snarare att produkten ska tilltala konsumenten såpass mycket att man blir riktigt härligt sugen på att spela istället för att acceptera att det var en halvdålig produkt men bättre än inget. Förvisso gjorde de ett nytt spel men det är inte välgörenhet direkt.

Medlem
Medlem
Skrivet av Tomtefar:

Undrar varför folk fortfarande är förvånade.. det är EA, samtidigt så är det ett Maxis spel, de kommer ju sälja set som de gör med sims, detta kan man redan se i Deluxe versionen av spelet, Tyskland och andra städer och länder, att man kan få olika utseenden på saker och städer.

French City Set
German City Set
British City Set

Klart de kommer sälja en massa sådana i olika former och andra stilar sedan längre fram!

Det är sånt här jag tror man kommer få se, olika stilar på hus, speciella byggnader etc. Jag tar inte det är som en nyhet, snarare något jag har antagit från första början.

Logiken i den här tråden är ju imponerande:
"Jaha, man kan köpa extra saker ingame? Fan vad DÅLIGT"

Medlem
Skrivet av undercover:

Nja, tycker snarare att produkten ska tilltala konsumenten såpass mycket att man blir riktigt härligt sugen på att spela istället för att acceptera att det var en halvdålig produkt men bättre än inget. Förvisso gjorde de ett nytt spel men det är inte välgörenhet direkt.

Jag menade inget om att man skulle acceptera att det här spelet är bättre än inget. Menar att dom gjorde första SimCity och introducerade serien, det måste dom väll i alla fall få ett tack för? Kom igen nu, ALLT dom gör är inte dåligt!

Medlem

Visste väl att det var för bra för att vara sant.... FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

fy fan jag spydde upp mina inälvor när jag läste detta :s
tror ni att EA ligger bakom det? det finns bara 2 alternativ: JA eller JO

Medlem

Back in the days kallades det för patchar.

Inaktiv

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Medlem

Jag kommer ihåg tiden när man fick extra material till spelen i patchar och inte DLC.

Problemet med DLC är just att utvecklarna ofta håller på material som de annars skulle släppt med spelet eller senare. Än värre är de fallen där DLC ger dig direkta fördelar över andra. Visst som tidigare förklarat finns det DLC och microtransaktionsmodeller som fungerar fint.

T.ex. Battlefield 3 där du kunde köpa Premium och få alla DLC:s för i princip samma pris som ett normalt spel i fullpris. Där ger uppdelningen i miniexpansioner dig en möjlighet att inte betala extra för se banor du inte vill spela.

Eller F2P MMO där det ges gratis material i patchar som är betydligt mer omfattande än de DLC som släpps)och dels gör de sakerna du köper inta direkta fördelar. De som köper sig +5% XP boost eller en fin hatt betalar i princip för att alla ska kunna få ta del av en ny dungeon.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Hur resonerar ni när ni köper en bil?
Blir ni förbannade på bilförsäljaren att han inte slänger med allt stuff i bilen för utgångspriset? Allt är ju redan utvecklat?? Så då går ni till en annan bilförsäljare o märker samma sak..

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Eller F2P MMO där det ges gratis material i patchar som är betydligt mer omfattande än de DLC som släpps)och dels gör de sakerna du köper inta direkta fördelar. De som köper sig +5% XP boost eller en fin hatt betalar i princip för att alla ska kunna få ta del av en ny dungeon.

Samma system som praktiseras av den svenska staten

Kan inte säga att jag tycker det är så domedagseländigt med DLC och microtransaktioner så länge de inte direkt stör spelupplevelsen... Men att så ska vara fallet är väl snart ett minne blott :/

Medlem

Orka läsa igenom alla kommentarar då alla verkar ha skitit ned sig.

Men veteligen så finns det inte så mycket mer information än att det kommer gå att köpa extrasaker ingame. Är det verkligen att brusa upp sig för?

Det måste inte vara saker som ger fördelar i spelet. Sedan så är det väl ett spel där man spelar MED andra spelare, inte MOT andra spelare. Då spelar lull lull än mindre roll.

Som ilduce nämnde ovan så är det väl inte konstigare än att man betalar för en bil av standarduförande och sedan köper till saker som takbox, släp, rattmuff, isskrapa, fäljkors eller vad det nu kan tänkas vara. Vill man ha mer i bilen från start, köper man tillägspaketet. Jämför detta med att köpa "Standard Edition" med att köpa en "Deluxe edition" eller "Collectors Edition".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag kommer kunna posta denna bilden flera gången om dagen om spelindustrin fortsätter i denna riktningen.

Medlem
Skrivet av MirakelMannen:

Snart kommer dom ta betalt för varje minut man spelar också, om det går åt den här riktningen........

Låt mig introducera dig för the Sims FreePlay, allt du gör i spelet tar irl-tid om du inte betalar för att skippa handlingen som att sova i 8 timmar. JAG SKÄMTAR INTE!


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Generellt är jag mot microtransaktioner men skulle ju kunna vara okej i t.ex SimCity om det är kosmetiska "skit" saker som inte påverkar spelet som t.ex en svart taxi istället för en gul eller liknande.

Skrivet av Herk:
Skrivet av Vashgang:

EA Games har gjort det igen....Ubisoft...EA....alla jäkla företag mördar våra kära spel som vi alla har spelat. C&C mördades av EA på ett brutalt sätt...nu mördar dem SimCity ännu lite till.

Dom gav oss också SimCity från början så liiiiiiiite cred måste du ändå ge dom

EA Games har ingenting med SimCity eller SimCity 2000 att göra, båda spelen publicerades av Maxis själva då de var indie. 1997 så köptes de upp och SimCity 3000 hade visst påverkan utav EA. Det var inte förrän de slamdunkade med "the Sims" som EA började sätta sin prägel och klistermärke på precis allt Maxis gjorde.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Men vafaaan! Nu har jag inget val utan måste strula för att EA ska avboka min pre-order å ge mig stålarna tillbaka. Fan vad jag hatar sån här skit.

Medlem

Och dom undrar varför folk är pirater..

Medlem

Jag dömer inte ett företag för att de erbjuder en tjänst som de tjänar pengar på och något som faktiskt en del kunder vill ha. Bara det inte innebär ett markant övertag för de som köper är det helt OK för mig, jag kanske tom köper nåt roligt


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Äsch det är ju bara kosmetiska tillägg. Ingen som man behöver betala för.

Medlem

Mikrotransaktioner är djävulens påfund (eller egentligen förmodligen någon högt uppsatt på ett spelbolag som själv aldrig spelar spel).

Bara känslan av att man kan "köpa sig fördelar" i ett spel tycker jag suger rejält. Tar udden ur alla spel......

Synd att man redan förbokat, men det kan man förhoppningsvis ändra på...

Medlem

pay2play
day 1 dlc
Microtransactions
Pay2Win

På min tid fick man en present och när man öppnade presenten var ett spel i, betalt och klart att spela.

Tycker synd om dagens föräldrar som vet inte vad i helvette de tar sig in i.... de är som att ge barn kredit kort.

Äcklig , girig "Spel industri"

Medlem
Skrivet av Herk:
Skrivet av undercover:

Nja, tycker snarare att produkten ska tilltala konsumenten såpass mycket att man blir riktigt härligt sugen på att spela istället för att acceptera att det var en halvdålig produkt men bättre än inget. Förvisso gjorde de ett nytt spel men det är inte välgörenhet direkt.

Jag menade inget om att man skulle acceptera att det här spelet är bättre än inget. Menar att dom gjorde första SimCity och introducerade serien, det måste dom väll i alla fall få ett tack för? Kom igen nu, ALLT dom gör är inte dåligt!

Nej, det är klart. Tror studion är helt okej, verka vara vettiga av vad jag hört. Lär ju vara EA som publisher som är boven i dramat Älskade simcity 3000 och simcity 4.

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Mikrotransaktioner är djävulens påfund (eller egentligen förmodligen någon högt uppsatt på ett spelbolag som själv aldrig spelar spel).

Bara känslan av att man kan "köpa sig fördelar" i ett spel tycker jag suger rejält. Tar udden ur alla spel......

Synd att man redan förbokat, men det kan man förhoppningsvis ändra på...

Håller med helt, sitter dessutom i samma båt (bokade direkt jag hörde de hade tagit avstånd från "societies"). Jag tror huvudproblemet är att det är för mycket marknadsförings folk inblandade (no offence). Förr var det i princip bara tekniker och ingenjörer, då låg fokus på produkten och tekniken ist för marknadsförings apparaten och strategier för att kränga maximalt mycket.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

http://i.imgur.com/Hxyb0k3.jpg

Jag kommer kunna posta denna bilden flera gången om dagen om spelindustrin fortsätter i denna riktningen.

Bästa responsen någonsin. haha xD

Skriv svar