Crytek: "Darksiders 3 passar inte in i vår plan – just nu"

Robot
Crytek: "Darksiders 3 passar inte in i vår plan – just nu"

Cevat Yerli säger inte definitivt nej till Darksiders 3, men Crytek USA kommer inledningsvis ha siktet inställt på ett annat projekt.

#crytek, #vigil-games, #thq


Medlem
Crytek: "Darksiders 3 passar inte in i vår plan – just nu"

Kul att det blev något utav resterna av Vigil ändå. Hoppas bara att Critek inte menar "ett till fps" när de snackar om deras strategi. Skulle jävligt gärna vilja se något nytt från dem. Crysis 1, 2 (och 3) är coolt, men vi har sett den här typen av spel så många gånger ifrån så många olika utvecklare nu att jag helt enkelt inte orkar mer.

Medlem

se det positiva i det hela när väl darksiders 3 kommer så kmr det vara sjuk gratis hype.

plus grafiska möjligheter och press på datorerna vilket öppnar nya möjligheter! kanske tom blir det en mp upplevelse i perfektion, som jag sagt sedan ds1 hade passat något utmärkt.

Dock ska det inte spelas som i SP läget utan lite annorlunda

det kommer ju säkert komma ett ds3 jag gissar på 2015-2016

Medlem

Men.... DS serien slår ju Crysis vilken dag som helst

Medlem

Hur skulle det kunna heta Darksiders om de inte äger dess IP? Vad de antagligen menar är en andlig uppföljare för såvida de inte har rättigheterna till spelet kommer det inte kunna kalla det för Darksiders.

Medlem

Darksiders 3 och 4 ... snälla!!

Medlem
Skrivet av luftman:

Darksiders 3 och 4 ... snälla!!

Då måste de köpa IP´n, utan den kan de inte kalla spelet för Darksiders, de kan heller inte använda sig av saker från de spelen då de inte äger rättigheterna.

Medlem

Ja, den här nyheten är ju förvirrande. De har inte köpt IPn men snackar ändå som om de hade kunnat göra ett Darksiders-spel? Om de verkligen har några planer nån gång överhuvudtaget så tycker jag de ska köpa IPn innan någon annan gör det. Ser hellre ett DarkSiders gjort av folk som har jobbat med de tidigare än folk som inte gjort det.

Medlem

Då jag bara är en sketen programmerare utan direkt koll på juridiken så undrar jag hur det är med Darksiders varumärke, om nu Vigil kånkar/stänger ner, vem äger då rättigheterna?

Om ingen köper deras IP före dom stänger ner vill säga?

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av luftman:

Darksiders 3 och 4 ... snälla!!

Då måste de köpa IP´n, utan den kan de inte kalla spelet för Darksiders, de kan heller inte använda sig av saker från de spelen då de inte äger rättigheterna.

Hallå, mr.Drömdödare

Medlem
Skrivet av Lepr:

Då jag bara är en sketen programmerare utan direkt koll på juridiken så undrar jag hur det är med Darksiders varumärke, om nu Vigil kånkar/stänger ner, vem äger då rättigheterna?

Om ingen köper deras IP före dom stänger ner vill säga?

Med största sannolikhet så flyttades dessa IPs till det nya bolaget. (Utan att veta till 100% så..) Vigil lever kvar men byter namn till Crytek USA.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Tycker att Cevat Yerli borde testa att starta två kickstarters:

- Nästa Crysis

- Darksiders III

Den som vinner skulle de sedan satsa på för fullt, den andra titeln kunde de kassera helt.

Jag tror inte att segraren skulle bli exakt den titeln den gode herr Yerli hade tänkt sig...

Medlem

Guess what, cevat eller vad fan du heter, Crysis passar INTE min plånbok just nu heller, så dumpar ni DS3 så dumpar jag allt vad Krytekk rapar ur sig, usakontor eller inte!

Fattar inte varför man hela tiden skall göra mediokra uppföljare, Crysis var ok, 2 fy vilken skit, 3an, oh jag har en pilbåge, som att slå ihop rambo med turok, hahah


signatur

Denon / Pioneer

1
Skriv svar