Witcher 3 – tio heta punkter från nextgen-rollspelet

Robot
Witcher 3 – tio heta punkter från nextgen-rollspelet

The Witcher 3: Wild Hunt har bekräftats och mängder med Geralt-fakta väller in. Vi sammanfattar en del av dem.

#cd-projekt, #the-witcher-3-wild-hunt, #the-witcher-2-assassins-of-kings, #the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
Witcher 3 – tio heta punkter från nextgen-rollspelet

Blir nog kalas detta, dock så vet jag inte om jag är helt för en totalt öppen värld, hade inga problem med att tvåan kändes låst.

Men sålänge storyn inte blir lidande blir det nog bra

Medlem

Alltid älskat öppna världar, man känner sig så fri

Dessa förbättringar kommer väl att vara standard för all nextgen-spel. Större, bättre, snyggare och smartare. Ser verkligen farm emot lanseringen av PS4/X720

FM-guru
F.d. Sisyr

Känner mig som en liten fanboy på julafton. Ligger nog inte så långt ifrån sanningen heller.

ÅH HARREGUUD sammanfattar mina tankar bra.

Medlem

om det ska komma till konsol oxå så hoppas jag deras knappar på kontrollerna förbättras så vi slippa skadas utav deras restrikterade jävla handkontroll ursäkta ordvalet.

och spel med dålig optimering i mus acc osv osv list goes on, grafik problem i fps osv lär vi slippa när nya konsolerna kommer iaf vilket är bra.

Men det jag skrev ovan är jag rädd för att kommer bestå :S

Medlem

Ni glömde Geralts båt!


signatur

Imperator

Medlem

Ser grymt ut, kanske ska köpa 2an o spela igenom det då.. Men måste man ha spelat 1an?

Medlem

urk ... det är konsol varning att kalla något "next gen" då pc bara har en generation.
så ... skulle vilja se det pc exklusivt då det skulle garantera att det är fritt från konsol symtom ...

Medlem
Skrivet av FuzioN:

om det ska komma till konsol oxå så hoppas jag deras knappar på kontrollerna förbättras så vi slippa skadas utav deras restrikterade jävla handkontroll ursäkta ordvalet.

och spel med dålig optimering i mus acc osv osv list goes on, grafik problem i fps osv lär vi slippa när nya konsolerna kommer iaf vilket är bra.

Men det jag skrev ovan är jag rädd för att kommer bestå :S

Man spelar ju för fasen inte Witcher på Xboxen...spelet är ju verkligen tilltänkt för PCn och ska givetvis avnjutas på en PC!

Ser grymt mycket fram emot Witcher 3!

Medlem

Får hoppas dom gör det lättare att förstå skills och sådant, lite mer intuitivt, för det var verkligen något jag störde mig på i dom andra två.

Medlem

Är inte insatt i witcher-spelen sedan tidigare, men detta lät helt klart intressant. Verkar som man får kolla in de tidigare spelen nu då.

Medlem

Personligen så gillar jag inte open world överdrivet mkt. Föredrar Hubar som man kan åka mellan. Men jag litar på att CDP kommer göra ett bra job

Medlem
Skrivet av Lord Silver:
Skrivet av FuzioN:

om det ska komma till konsol oxå så hoppas jag deras knappar på kontrollerna förbättras så vi slippa skadas utav deras restrikterade jävla handkontroll ursäkta ordvalet.

och spel med dålig optimering i mus acc osv osv list goes on, grafik problem i fps osv lär vi slippa när nya konsolerna kommer iaf vilket är bra.

Men det jag skrev ovan är jag rädd för att kommer bestå :S

Man spelar ju för fasen inte Witcher på Xboxen...spelet är ju verkligen tilltänkt för PCn och ska givetvis avnjutas på en PC!

Ser grymt mycket fram emot Witcher 3!

underhållning är bäst från soffan framför en fet jävla tv.. klart som fasen upplevelsen blir bättre då


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Lord Silver:
Skrivet av FuzioN:

om det ska komma till konsol oxå så hoppas jag deras knappar på kontrollerna förbättras så vi slippa skadas utav deras restrikterade jävla handkontroll ursäkta ordvalet.

och spel med dålig optimering i mus acc osv osv list goes on, grafik problem i fps osv lär vi slippa när nya konsolerna kommer iaf vilket är bra.

Men det jag skrev ovan är jag rädd för att kommer bestå :S

Man spelar ju för fasen inte Witcher på Xboxen...spelet är ju verkligen tilltänkt för PCn och ska givetvis avnjutas på en PC!

Ser grymt mycket fram emot Witcher 3!

underhållning är bäst från soffan framför en fet jävla tv.. klart som fasen upplevelsen blir bättre då

Jag vet inte vad för skitstol du ligger inne med vid din dator och vad för bord allt handlar om vad man köpt

plus du kan ju koppla hdmi köppa mus tangentbord bort till bordet och lira på tvn med

Medlem
Skrivet av Granen93:

Ser grymt ut, kanske ska köpa 2an o spela igenom det då.. Men måste man ha spelat 1an?

Undrar samma sak. Spontanköpte Witcher 1 och 2 i julas, men tyckte att Witcher 1 verkade lite stelt, kanske växer efter ett tag?

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Lord Silver:
Skrivet av FuzioN:

om det ska komma till konsol oxå så hoppas jag deras knappar på kontrollerna förbättras så vi slippa skadas utav deras restrikterade jävla handkontroll ursäkta ordvalet.

och spel med dålig optimering i mus acc osv osv list goes on, grafik problem i fps osv lär vi slippa när nya konsolerna kommer iaf vilket är bra.

Men det jag skrev ovan är jag rädd för att kommer bestå :S

Man spelar ju för fasen inte Witcher på Xboxen...spelet är ju verkligen tilltänkt för PCn och ska givetvis avnjutas på en PC!

Ser grymt mycket fram emot Witcher 3!

underhållning är bäst från soffan framför en fet jävla tv.. klart som fasen upplevelsen blir bättre då

Jag vet inte vad för skitstol du ligger inne med vid din dator och vad för bord allt handlar om vad man köpt

plus du kan ju koppla hdmi köppa mus tangentbord bort till bordet och lira på tvn med

Jag har en rätt bra ergonomisk kontorsstol från Ikea


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Vilka nyheter skulle vi vilja få från The Witcher 3?...allt ni får tag på!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Vilka nyheter skulle vi vilja få från The Witcher 3?...allt ni får tag på!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Nej man måste inte alls ha spelat 1an då 2an är en separat story, men det är helt klart en bonus att ha spelat ettan först då man har med sig lite mer bakgrunds story.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Granen93:

Ser grymt ut, kanske ska köpa 2an o spela igenom det då.. Men måste man ha spelat 1an?

Undrar samma sak. Spontanköpte Witcher 1 och 2 i julas, men tyckte att Witcher 1 verkade lite stelt, kanske växer efter ett tag?

Att ha spelat The Witcher 1 är inget krav, men om du ger det en chans och tar dig förbi Act I (the Outskirts of Vizima) så lär du ha vant dig vid spelets brister och istället njuta av dess styrkor, den fantastiska atmosfären, storyn och enligt mig det trevliga levelsystemet och stridssystemet.
The Witcher 1 är mer Geralts återkomst till världen efter sin minnesförlust, med mycket referenser tillbaka till böckerna och en fantastisk introduktion till "The Northern kingdoms" och resten av världen i serien. I andra spelet förekommer bara ett fåtal nickar tillbaka till vad man gjorde i första spelet

Medlem

Hoppas de inte tar sig vatten över huvudet.....

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Lord Silver:
Skrivet av FuzioN:

om det ska komma till konsol oxå så hoppas jag deras knappar på kontrollerna förbättras så vi slippa skadas utav deras restrikterade jävla handkontroll ursäkta ordvalet.

och spel med dålig optimering i mus acc osv osv list goes on, grafik problem i fps osv lär vi slippa när nya konsolerna kommer iaf vilket är bra.

Men det jag skrev ovan är jag rädd för att kommer bestå :S

Man spelar ju för fasen inte Witcher på Xboxen...spelet är ju verkligen tilltänkt för PCn och ska givetvis avnjutas på en PC!

Ser grymt mycket fram emot Witcher 3!

underhållning är bäst från soffan framför en fet jävla tv.. klart som fasen upplevelsen blir bättre då

Jag vet inte vad för skitstol du ligger inne med vid din dator och vad för bord allt handlar om vad man köpt

plus du kan ju koppla hdmi köppa mus tangentbord bort till bordet och lira på tvn med

Jag har en rätt bra ergonomisk kontorsstol från Ikea

Hehe oki jag har en liggbar stol så kan ligga ner och lira om jag vill problemet är bara det att är man trött och inte har snus kaffe eller något att ge en energi vid nattgibb så är risken stor man somnar haha ;D

Medlem
Skrivet av Granen93:

Ser grymt ut, kanske ska köpa 2an o spela igenom det då.. Men måste man ha spelat 1an?

nej


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

hoppas bara det blir det spel som Skyrim kunde ha blivit.

skyrim kändes mer som en expansion än ett helt nytt spel.

Man får ju hoppas att det kommer nästa år till konsol, det hade varit trevligt att uppleva.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Fan, det här lät ju bra!

Medlem
Skrivet av Scitalis:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Granen93:

Ser grymt ut, kanske ska köpa 2an o spela igenom det då.. Men måste man ha spelat 1an?

Undrar samma sak. Spontanköpte Witcher 1 och 2 i julas, men tyckte att Witcher 1 verkade lite stelt, kanske växer efter ett tag?

Att ha spelat The Witcher 1 är inget krav, men om du ger det en chans och tar dig förbi Act I (the Outskirts of Vizima) så lär du ha vant dig vid spelets brister och istället njuta av dess styrkor, den fantastiska atmosfären, storyn och enligt mig det trevliga levelsystemet och stridssystemet.
The Witcher 1 är mer Geralts återkomst till världen efter sin minnesförlust, med mycket referenser tillbaka till böckerna och en fantastisk introduktion till "The Northern kingdoms" och resten av världen i serien. I andra spelet förekommer bara ett fåtal nickar tillbaka till vad man gjorde i första spelet

Tack för infon! Det är inte ovanligt att jag provar ett spel i max en timme, fnyser och stänger av det för att sedan plocka upp det några månader senare och digga det. Är storyn bra, så ska det räcka för mig att fortsätta!

Medlem

Tror detta kommer bli riktigt jäkla fint, även om 1an och 2an har sina brister så verkar de i alla fall lära sig av mistag och förbättra saker istället för att ignorera vad folk tycker. Tummen upp!

Medlem
Skrivet av FuzioN:

om det ska komma till konsol oxå så hoppas jag deras knappar på kontrollerna förbättras så vi slippa skadas utav deras restrikterade jävla handkontroll ursäkta ordvalet.

och spel med dålig optimering i mus acc osv osv list goes on, grafik problem i fps osv lär vi slippa när nya konsolerna kommer iaf vilket är bra.

Men det jag skrev ovan är jag rädd för att kommer bestå :S

Witcher 2 kom också till konsol, men till skillnad från många andra väljer Cd Project Red att utveckla till PC först sen göra en grym port till konsol.
Något ytterst ovanligt nu för tiden, och skulle CD Project Red gå på ren försäljning skulle det nog sluta som med andra spel, konsol först sen portning (i bästa fall) till Pc. Men inte dessa utvecklare, de vågar supporta Pc med dedikerade PC versioner, spel helt utan DRM och annat gott. en utvecklare värd att stödja oavsett plattform

12
Skriv svar