Så här ser Dead Space 3 ut på en PC

Robot
Så här ser Dead Space 3 ut på en PC

Många har varit upprörda över turerna kring PC-versionen av Dead Space 3, kanske kan den här videon lugna ner känslorna.

#nyhetstips, #visceral-games, #dead-space-3


Medlem
Så här ser Dead Space 3 ut på en PC

Jag har alltid trott att Dead Space var ett FPS fram tills igår när jag såg någon streama ettan, blev mycket förvånad.

Medlem

Fajn det var inte så farligt då...

xD

Medlem

Han Steve kan ju inte läst reaktionerna på uttalandet första gången eftersom han väljer att påminna om detta.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av purjo:

Jag har alltid trott att Dead Space var ett FPS fram tills igår när jag såg någon streama ettan, blev mycket förvånad.

Jag tycker nog att ettan är klockrent 'survival horror' men att det tyvärr blivit mer shooter i uppföljarna.

Medlem

skulle inte förvåna mig om det blir en kass portning som vanligt, nu vet man ju inte hur gammal videon är men står ju fortfarande LS, X RS osv.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem
Skrivet av golom:

skulle inte förvåna mig om det blir en kass portning som vanligt, nu vet man ju inte hur gammal videon är men står ju fortfarande LS, X RS osv.

Kan ju vara så att den som spelar använder kontroll

Det är ju det bästa med PC, valmöjligheten!

Medlem

AAA spel som ser B ut.. icke bra..

Medlem
Skrivet av ikinz:
Skrivet av golom:

skulle inte förvåna mig om det blir en kass portning som vanligt, nu vet man ju inte hur gammal videon är men står ju fortfarande LS, X RS osv.

Kan ju vara så att den som spelar använder kontroll

Det är ju det bästa med PC, valmöjligheten!

Nu kan jag inte minnas att knapparna ändras, kan ju va fallet.
dock har jag hemska minnen från dead space 1 så avstår nog detta med, för som vanligt så kommer det ju inga demos.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

Objektivt så ser det inte så speciellt bra ut för att vara AAA titel.

Vad är det egentligen de har kostat på? känns som ett linjärt spel med okej grafik, vad får detta spel att stå ut utöver de andra spelen på marknaden? vad är anledningen till att köpa just det här spelet? det ser jag inte.

Ser bra ut, men inget spektakulärt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Objektivt så ser det inte så speciellt bra ut för att vara AAA titel.

Vad är det egentligen de har kostat på? känns som ett linjärt spel med okej grafik, vad får detta spel att stå ut utöver de andra spelen på marknaden? vad är anledningen till att köpa just det här spelet? det ser jag inte.

Vad hade du förväntat dig? AAA-titlar kör med säkra kort.

Inaktiv

Det var ju mycket alternativ, förstår inte varför de sparkade oss på smalbenet.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Ztreek:

Objektivt så ser det inte så speciellt bra ut för att vara AAA titel.

Vad är det egentligen de har kostat på? känns som ett linjärt spel med okej grafik, vad får detta spel att stå ut utöver de andra spelen på marknaden? vad är anledningen till att köpa just det här spelet? det ser jag inte.

Vad hade du förväntat dig? AAA-titlar kör med säkra kort.

Spelet känns subjektivt 'meh'
Förväntar mig otroligt mycket av AAA titlar.

Medlem

Det ser ju onekligen snyggt ut. Synd bara att ragdoll-effekten på kroppsdelar inte verkar ha förbättrats.

Hoppas nu inte att Dead Space 3 tar samma väg som F.E.A.R-serien gjorde, d.v.s. att fokusera mer på Action och mindre på Horror efter varje släpp.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ser väl ok ut, men jag är duktigt trött på dom här korridor-skjutarna. Tycker inte grafiken är det värsta med ett portat spel, men dom har i princip alltid fruktansvärt tråkig bandesign konsolerna klarar inte att särskilt mycket händer på en gång antar jag. Trånga korridorer funkade när spelet var survival horror, till en shooter ...meh... Blir inget köp för mig.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av purjo:

Jag har alltid trott att Dead Space var ett FPS fram tills igår när jag såg någon streama ettan, blev mycket förvånad.

Jag tycker nog att ettan är klockrent 'survival horror' men att det tyvärr blivit mer shooter i uppföljarna.

Kan man löpa som ett djur från monstrena? Kan man inte det skulle jag inte räkna det som survival, tycker det är den viktigaste delen av survival, att striderna är undvikbara och om man hamnar i en kan man löpa och gömma sig i en garderob.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Det ser ju onekligen snyggt ut. Synd bara att ragdoll-effekten på kroppsdelar inte verkar ha förbättrats.

Hoppas nu inte att Dead Space 3 tar samma väg som F.E.A.R-serien gjorde, d.v.s. att fokusera mer på Action och mindre på Horror efter varje släpp.

Har det redan gjort. Hoppas ingen köper spelet så det kan dö ut nu innan serien blir total sabbad
http://kotaku.com/5981589/dead-space-3-the-kotaku-review

Medlem
Skrivet av golom:
Skrivet av ikinz:
Skrivet av golom:

skulle inte förvåna mig om det blir en kass portning som vanligt, nu vet man ju inte hur gammal videon är men står ju fortfarande LS, X RS osv.

Kan ju vara så att den som spelar använder kontroll

Det är ju det bästa med PC, valmöjligheten!

Nu kan jag inte minnas att knapparna ändras, kan ju va fallet.
dock har jag hemska minnen från dead space 1 så avstår nog detta med, för som vanligt så kommer det ju inga demos.

1an fixades ganska snabbt och 2an var helt ok på PC.
Dock bör spelet köras med en handkontroll på en PC då M&K tappar total känslan då detta spel inte är skapat med det i åtanke. Jag var grymt besviken på ds3 uttalandena om PC-versionen men valde att köpa ändå, detta bådar ju i alla fall någorlunda gott.

Det är verkligen inte survival horror längre med det är en bra serie, och 1an var iaf riktigt grym.

Inaktiv

Att köpa det första spelet gör man helt rätt i. Uppföljarna? Nej tack. Vilka är ett par B-produktioner som bäst. Det som en gång var baserat på skräck, är nu i klass med en mainstream shooter som BF/CoD.

Inaktiv
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Puscifer:

Det ser ju onekligen snyggt ut. Synd bara att ragdoll-effekten på kroppsdelar inte verkar ha förbättrats.

Hoppas nu inte att Dead Space 3 tar samma väg som F.E.A.R-serien gjorde, d.v.s. att fokusera mer på Action och mindre på Horror efter varje släpp.

Har det redan gjort. Hoppas ingen köper spelet så det kan dö ut nu innan serien blir total sabbad
http://kotaku.com/5981589/dead-space-3-the-kotaku-review

Ja det verkar så, inga snälla ord, TLDR:
Should you buy this game: NO
WHY: Because this isn't how Dead Space should be remembered. Play 1 or 2 instead, and savor the happy (creepy) memories.
My Two Least-Favorite Things
That it's barely a Dead Space game.
Boring, repetitive levels. Doing the exact same thing over and over again.

O gott folk, glöm inte bort mikrotransaktionerna!

Skrivet av Ahris:
Skrivet av purjo:

Jag har alltid trott att Dead Space var ett FPS fram tills igår när jag såg någon streama ettan, blev mycket förvånad.

Jag tycker nog att ettan är klockrent 'survival horror' men att det tyvärr blivit mer shooter i uppföljarna.

Själv tycker jag att spelet var ganska actionfyllt redan i början. Det enda som var otäckare i ettan var troligtvis omgivningen(ishimura), och kanske första kapitlet då man inte visste vad man riktigt mötte.

Efter att ha sett lite från trean så är jag ganska besviken än så länge, visst det ser bra ut men är inte otäckt alls, inga mörka partier eller otäcka skuggor än, och ingen dynamisk musik, under en strid så var det även elgitarer och teknoliknande musik som spelades. hoppas det blir mer lågmält(dvs mörka miljöer där man inte möter femtio fiender bakom varje hörn.

Medlem

Jag har fått för mig att soft shadows är de mest krävande, så blev lite fundersam när han valde bort det.
soft high -> soft -> high - etc.

Medlem

Dead Space ser riktigt bra ut på PC. Kör man med max Grafik så ser det jävligt bra ut.


signatur

[i]Even In Death I Still Serve[i]

Medlem

Men herregud vad folk ska klaga, nej men köp inte spelet då. "ser bara ok ut i grafiken" , jaha, men att det är bättre än konsol spelar då ingen roll? "Meh, det ser linjärt ut", DS är linjära spel. "HERREGUD VILKEN DÅLIG PORT! RS, X, LS, HERREGUD!" Nej för dom kan absolut inte använt handkontroll? Sist jag använde kontroll till relativt nytt spel så var det gamepad "knappar" jag såg på skärmen istället för keyboard och mouse "knappar". Spelet ser bra ut enligt min mening, sluta vara sådana neggon

edit: Ja sen är ju inte jag en av dom som antagligen köper 3an, men detta pga att det inte är dead space

Medlem

Såg väl helt ok ut. Kunde sett bättre ut men jag trodde det skulle vara som Dark souls.

Någon mer som märkte att dom använde meter i spelet. "its about half a meter long" Woot? Googlade och Visceral Games är en amerikans studio.
De kanske försöker omvända USA från imperial systemet?

Medlem

Såg inte direkt imponerande ut grafikmässigt. Syftar i första hand på texturer.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Finns en recension på GT, var inte taggad före och inte efter heller

Medlem

det ser ungefär 8 år gammalt ut i grafiken av det jag sett vid test 150fps med max settings och i allmänhet är spelet simplifierat nog för en 4åring att spela. skitspel.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av purjo:

Jag har alltid trott att Dead Space var ett FPS fram tills igår när jag såg någon streama ettan, blev mycket förvånad.

mmorpg

12
Skriv svar