Ny version av 3DMark ute nu

Robot
Ny version av 3DMark ute nu

Pressa såväl din mobila apparat som din elitburk till bristningsgränsen med FutureMarks nya testprogram.

#futuremark


Medlem
Ny version av 3DMark ute nu

Tänk om vi aldrig hade haft 3dmark ska bli kul och se hur bra min nya dator klarar av firestrike tror den kommer klara det rätt bra faktist

Medlem

Åh, jag minns när 3DMark 2001 och 2003 kom. Åh vid alla gudarna (jag kan inte bestämma mig för vilken, men jag gillar Tors hammare) vad min dåvarande burk blev till raggmunk.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Harpa:

Åh, jag minns när 3DMark 2001 och 2003 kom. Åh vid alla gudarna (jag kan inte bestämma mig för vilken, men jag gillar Tors hammare) vad min dåvarande burk blev till raggmunk.

Inte använt mig av 3DMark sedan X800 XT var "the shit".
Aquamark eller va det hette kommer jag ihåg vi körde också, kunde sitta i dagar finslippa överklockningen för dom där jävla resultaten..... gött man inte bryr sig längre

Medlem

Det känns som att de flesta förutom en del hårdvaruentusiaster inte bryr sig lika mycket längre.

Förr skrevs det artiklar på varenda spelsida så fort det fanns en nyhet om nya grafikkort eller att det släpptes nya drivrutiner. Folk (inklusive jag själv) satt och gjorde små förändringar för att sedan se om man fick några FPS till i testerna.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det känns som att de flesta förutom en del hårdvaruentusiaster inte bryr sig lika mycket längre.

Förr skrevs det artiklar på varenda spelsida så fort det fanns en nyhet om nya grafikkort eller att det släpptes nya drivrutiner. Folk (inklusive jag själv) satt och gjorde små förändringar för att sedan se om man fick några FPS till i testerna.

det är pga det knappt är synbart eller lönt mest pga konsolerna, du ska se vad som händer 2014-2015 tom detta året kommer det påbörjas arbete inom nya generationens möjligheter

Medlem

sist ja körde hade jag typ en P4 3.06ghzare, typ 1024-2048mb ram...troligen ett ATi X1900 eller om det var ett X800

Medlem

tänk vilka spel vi hade haft om inte konsolerna hade hållit tebax allt.

Medlem
Skrivet av Vashgang:

tänk vilka spel vi hade haft om inte konsolerna hade hållit tebax allt.

Nu är det ju inte direkt säkert att vi hade kommit så mycket längre utan konsoler heller då eftersom utvecklingskostnaderna ökar ju mer avancerat (grafikmässigt) spelen är så hade väldigt få vågat satsa, då det hade funnits en mycket mindre krets spelare som velat köpa deras produkt.

Visst om alla dagens köpstarka konsolägare magiskt hade köpt sig var sin gamingrigg så klart det hade sett annorlunda ut, men det är ett väldigt otroligt scenario.
Sedan även om det inte hade funnits några konsoler så hade det knappast varit en tillräcklig hög procent med spealare som hade suttit på top-end datorer för att det skulle vara värt att utveckla mot dessa.

Se bara på hur det gick för Crysis, ett tekniskt mästerverk för sin tid men sålde skit eftersom folk inte hade datorer att spela det på.

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Vashgang:

tänk vilka spel vi hade haft om inte konsolerna hade hållit tebax allt.

Nu är det ju inte direkt säkert att vi hade kommit så mycket längre utan konsoler heller då eftersom utvecklingskostnaderna ökar ju mer avancerat (grafikmässigt) spelen är så hade väldigt få vågat satsa, då det hade funnits en mycket mindre krets spelare som velat köpa deras produkt.

Visst om alla dagens köpstarka konsolägare magiskt hade köpt sig var sin gamingrigg så klart det hade sett annorlunda ut, men det är ett väldigt otroligt scenario.
Sedan även om det inte hade funnits några konsoler så hade det knappast varit en tillräcklig hög procent med spealare som hade suttit på top-end datorer för att det skulle vara värt att utveckla mot dessa.

Se bara på hur det gick för Crysis, ett tekniskt mästerverk för sin tid men sålde skit eftersom folk inte hade datorer att spela det på.

så du vill alltså mena på ett hela den ekonomiska balansen ligger helt tack vare konsol kidds?

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Vashgang:

tänk vilka spel vi hade haft om inte konsolerna hade hållit tebax allt.

Nu är det ju inte direkt säkert att vi hade kommit så mycket längre utan konsoler heller då eftersom utvecklingskostnaderna ökar ju mer avancerat (grafikmässigt) spelen är så hade väldigt få vågat satsa, då det hade funnits en mycket mindre krets spelare som velat köpa deras produkt.

Visst om alla dagens köpstarka konsolägare magiskt hade köpt sig var sin gamingrigg så klart det hade sett annorlunda ut, men det är ett väldigt otroligt scenario.
Sedan även om det inte hade funnits några konsoler så hade det knappast varit en tillräcklig hög procent med spealare som hade suttit på top-end datorer för att det skulle vara värt att utveckla mot dessa.

Se bara på hur det gick för Crysis, ett tekniskt mästerverk för sin tid men sålde skit eftersom folk inte hade datorer att spela det på.

Det stämmer INTE, från wiki:
"By May 2010 the game has sold over 3 million units (and its standalone expansion about 1.5 million units)[41] making it one of the best selling PC games of all time."

Grafikhypen sålde både spel och grafikkort i stora mängder.

Medlem
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Vashgang:

tänk vilka spel vi hade haft om inte konsolerna hade hållit tebax allt.

Nu är det ju inte direkt säkert att vi hade kommit så mycket längre utan konsoler heller då eftersom utvecklingskostnaderna ökar ju mer avancerat (grafikmässigt) spelen är så hade väldigt få vågat satsa, då det hade funnits en mycket mindre krets spelare som velat köpa deras produkt.

Visst om alla dagens köpstarka konsolägare magiskt hade köpt sig var sin gamingrigg så klart det hade sett annorlunda ut, men det är ett väldigt otroligt scenario.
Sedan även om det inte hade funnits några konsoler så hade det knappast varit en tillräcklig hög procent med spealare som hade suttit på top-end datorer för att det skulle vara värt att utveckla mot dessa.

Se bara på hur det gick för Crysis, ett tekniskt mästerverk för sin tid men sålde skit eftersom folk inte hade datorer att spela det på.

så du vill alltså mena på ett hela den ekonomiska balansen ligger helt tack vare konsol kidds?

På sätt och vis ja ("konsol kidds" var dock det barnsligaste jag hört på länge), om vi hade haft en hypotetisk spelmarknad som hade varit ca 50% av vad den är idag i tillägg till att endast några få procent av dessa sitter på en high-enddator.

Tror du då utvecklare skulle lägga enorma budgetar för att driva grafiken ännu fortare framåt så att ännu mindre kan spela och därmed köpa deras spel.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Vashgang:

tänk vilka spel vi hade haft om inte konsolerna hade hållit tebax allt.

Nu är det ju inte direkt säkert att vi hade kommit så mycket längre utan konsoler heller då eftersom utvecklingskostnaderna ökar ju mer avancerat (grafikmässigt) spelen är så hade väldigt få vågat satsa, då det hade funnits en mycket mindre krets spelare som velat köpa deras produkt.

Visst om alla dagens köpstarka konsolägare magiskt hade köpt sig var sin gamingrigg så klart det hade sett annorlunda ut, men det är ett väldigt otroligt scenario.
Sedan även om det inte hade funnits några konsoler så hade det knappast varit en tillräcklig hög procent med spealare som hade suttit på top-end datorer för att det skulle vara värt att utveckla mot dessa.

Se bara på hur det gick för Crysis, ett tekniskt mästerverk för sin tid men sålde skit eftersom folk inte hade datorer att spela det på.

Det stämmer INTE, från wiki:
"By May 2010 the game has sold over 3 million units (and its standalone expansion about 1.5 million units)[41] making it one of the best selling PC games of all time."

Grafikhypen sålde både spel och grafikkort i stora mängder.

Ja och dom siffrorna är från 3 år efter release, när Crysis släpptes sålde det extremt dåligt i förhållande till utvecklingskostnad och det tog lång tid innan det gick plus överhuvudtaget.
I USA sålde Crysis 87,000 kopior första månaden, långt ifrån vad dom hade räknat med.

Vad som än sägs så är det en sådan liten % av den stora massan som skulle lägga 5000+ på ett grafikkort för ett spel.
Även om vissa spel får försäljningen av kraftfulla komponenter att öka markant en tid runt släpp är det fortfarande en försvinnande liten del i sammanhanget.

KoP
Medlem

text

Skrivet av Vashgang:

tänk vilka spel vi hade haft om inte konsolerna hade hållit tebax allt.

Det är tack vare konsoler som spelande innanför hemmets 4 väggar blev populärt en gång i tiden (70-talet). Datorer kostade på den tiden multum och användes knappt till spelande. Utan det var billiga såkallade tv-spel som banade vägen. Så frågan är vad spelbranschen hade varit idag utan konsoler, troligtvis rätt smal.

Medlem
Skrivet av Vashgang:

så du vill alltså mena på ett hela den ekonomiska balansen ligger helt tack vare konsol kidds?

Näää...det är nog bara tack vare PC kidds... Vad får dig att tro att det är bara "kidds" som har konsoler?

Medlem
Skrivet av Cortex:
Skrivet av Vashgang:

så du vill alltså mena på ett hela den ekonomiska balansen ligger helt tack vare konsol kidds?

Näää...det är nog bara tack vare PC kidds... Vad får dig att tro att det är bara "kidds" som har konsoler?

konsol kidds är ett sätt att påpeka dem som enbart sitter med konsol.

1
Skriv svar