Tera har blivit gratis att spela

Robot
Tera har blivit gratis att spela

Tera har gått och blivit free to play, dessutom har det fått ett extra tillägg i namnet – Rising. Bluehole Studios firar detta med en ny film.

#tera, #ubisoft


Medlem
Tera har blivit gratis att spela

Är det nån spärr för att levla efter en viss level? Så man måste betala en viss summa för att kunna fortsätta isf pallar jag inte ^^

Medlem

Nej finns ingen sådan spärr. Betalande har dock vissa andra förmåner.

http://tera-europe.com/tera-club.html


signatur

Xbox 360 Arcade "Jasper" 120GB

Medlem
Medlem

Lite som det var för mig förr, med WoW... Spelat TERA ett par veckor nu, haft riktigt kul hittills. Och förbannat snyggt är det


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Söta tjejer med stora tuttar som springer runt i string och slåss mot stora tjocka monster.
Thomas Arnroth sitter säkert och kokar av ilska till det här spelets syn på kvinnor.
Personligen älskar jag designen i spelet, låte tråkigt bara på bristen av content.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Och återigen läser jag "Butthole Studios"...

Medlem

för er som har spelat aion free too play samma sak där samma företag bakom free too play modellen

Medlem

Dags att testa!

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:

Söta tjejer med stora tuttar som springer runt i string och slåss mot stora tjocka monster.
Thomas Arnroth sitter säkert och kokar av ilska till det här spelets syn på kvinnor.
Personligen älskar jag designen i spelet, låte tråkigt bara på bristen av content.

haha +1

Medlem

Jag trodde jag skulle sluta efter 1 vecka när jag skapade ett 14 dagars trial konto. Sitter fortfarande och spelar och är för tillfället lvl 25 med min warrior

Spelet fungerar bra som ett casual mmo medan man väntar på The Elder Scrolls online


signatur

Game long and prosper

Medlem

Spelet är riktigt bra och har mycket mer content än vad som fanns när jag spelade!

Medlem

Xbox kontrollerna kan ta sig, förrvirrande så in i berget.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av Mellansalt:

Xbox kontrollerna kan ta sig, förrvirrande så in i berget.

Alltså när du säger att man kan köra med kontroll, måste jag bara testa det!!

Medlem

Att gå med i Tera Club kostar tydligen $13 i månaden men jag hittar inget om vad för saker och till vilka priser de säljs för i shoppen. Är det någon som spelar (eller har bättre jaktlycka med sökmotorn än jag) som skulle kunna ge ett par exempel ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:

Att gå med i Tera Club kostar tydligen $13 i månaden men jag hittar inget om vad för saker och till vilka priser de säljs för i shoppen. Är det någon som spelar (eller har bättre jaktlycka med sökmotorn än jag) som skulle kunna ge ett par exempel ?

Menar du http://tera-europe.com/tera-club.html ?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Tråkigt att folk fortfarande har samma problem som sedan betan med total keff fps och frysningar...

Ligger på 80fps stabilt normalt, sedan fluktuerar det som en jojjo, upp ner och plöstsligt 0fps och 5sek frys, typ omöjligt att spela.

Och när personer med i7 3770K körandes 5Ghz, och 16GB ram med GTX 690 från SSD, har samma problem..

FIXA!!!!!


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av Parzec:

Att gå med i Tera Club kostar tydligen $13 i månaden men jag hittar inget om vad för saker och till vilka priser de säljs för i shoppen. Är det någon som spelar (eller har bättre jaktlycka med sökmotorn än jag) som skulle kunna ge ett par exempel ?

Menar du http://tera-europe.com/tera-club.html ?

Nja, den hade jag sett redan. Det jag menar är vad man kan köpa i cash shop / ingame shop eller vad de nu kan tänkas kalla den. Mikrotransaktionerna helt enkelt


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

Tråkigt att folk fortfarande har samma problem som sedan betan med total keff fps och frysningar...

Ligger på 80fps stabilt normalt, sedan fluktuerar det som en jojjo, upp ner och plöstsligt 0fps och 5sek frys, typ omöjligt att spela.

Och när personer med i7 3770K körandes 5Ghz, och 16GB ram med GTX 690 från SSD, har samma problem..

FIXA!!!!!

Ändra inställningen för max PC's (Player Characters) på skärmen samtidigt till 50 istället för obegränsat, hjälpte mig då jag testade betan.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Forever in Queue =(

Medlem
Skrivet av Zymac:

Ändra inställningen för max PC's (Player Characters) på skärmen samtidigt till 50 istället för obegränsat, hjälpte mig då jag testade betan.

Tror jag har den på 20 faktiskt, och MASSOR av tweakande i INI filer för att maximera utnyttjandet av GPU m.m. dragit ner på skuggor osv osv för att förbättra fps utan att det blivit löst.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Fråga: Har kollat på både EU och US versionen och US ser ju helt klart mer intressant ut med vad man får, mer spelare med(?)

Ni som faktiskt spelar vilken versionen ska man välja?

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

Tråkigt att folk fortfarande har samma problem som sedan betan med total keff fps och frysningar...

Ligger på 80fps stabilt normalt, sedan fluktuerar det som en jojjo, upp ner och plöstsligt 0fps och 5sek frys, typ omöjligt att spela.

Och när personer med i7 3770K körandes 5Ghz, och 16GB ram med GTX 690 från SSD, har samma problem..

FIXA!!!!!

Det du kan göra är att stänga av Intel Speedstep i BIOS och andra nerklockningsprogram för konstig nog som det låter så känner inte spelet riktigt av ibland när den ska köra på full krut eller inte. Detta borde öka stabiliteten en liten gnutta men fortfarande inget drastiskt.
Märkte nämligen att min processorhastighet åkte upp och ner ibland mellan 1300mhz och 2300mhz. Även om det var fullt med folk runt omkring.

Medlem
Skrivet av red_laces:

Och återigen läser jag "Butthole Studios"...

Varför inte Bunghole Studios?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

Tråkigt att folk fortfarande har samma problem som sedan betan med total keff fps och frysningar...

Ligger på 80fps stabilt normalt, sedan fluktuerar det som en jojjo, upp ner och plöstsligt 0fps och 5sek frys, typ omöjligt att spela.

Och när personer med i7 3770K körandes 5Ghz, och 16GB ram med GTX 690 från SSD, har samma problem..

FIXA!!!!!

Spelet har inte stöd för cf eller sli så 690 jobbar bara som ett underklockat 680.

Spelet jobbar mest på en enda tråd och resten bara lite. Så din 5ghz cpu borde vara mer än nog.
För mig flöt spelet nästan perfekt med 3930k @ 4.0 med 6970. Ska testa senare ikväll igen och den här gången med 680 men förväntar mig ingen skillnad.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Spelet med det osynliga väggarna överallt som i SWTOR

Medlem
1
Skriv svar