Så här ser Dead Space 3 ut på en PC
Det ser ju onekligen snyggt ut. Synd bara att ragdoll-effekten på kroppsdelar inte verkar ha förbättrats.
Hoppas nu inte att Dead Space 3 tar samma väg som F.E.A.R-serien gjorde, d.v.s. att fokusera mer på Action och mindre på Horror efter varje släpp.
Har det redan gjort. Hoppas ingen köper spelet så det kan dö ut nu innan serien blir total sabbad
http://kotaku.com/5981589/dead-space-3-the-kotaku-review
Ja det verkar så, inga snälla ord, TLDR:
Should you buy this game: NO
WHY: Because this isn't how Dead Space should be remembered. Play 1 or 2 instead, and savor the happy (creepy) memories.
My Two Least-Favorite Things
That it's barely a Dead Space game.
Boring, repetitive levels. Doing the exact same thing over and over again.
O gott folk, glöm inte bort mikrotransaktionerna!
Värt att påpeka att de har totalt förstört hur du hanterar ammo...
EA executive : "HEY I HAVE A GREAT IDEA LET'S HAVE ONE UNIVERSAL AMMO CLIP THAT YOU PICK UP WHICH IN TURN WORKS ON EVERY SINGLE GUN, NO MORE RUNNING OUT OF AMMO FOR ONE GUN AND HAVE TO PANIC AND SWITCH TO YOUR BACKUP GUN"
Det känns absolut som att EA mer och mer förvandlas till det här (det har de gjort ett långt tag visserligen)
Men ja, universal ammo som du hittar överallt i överflöd, är kul... Dead Space 3 har inget Survival-horror moment kvar känns det som.
Och de klassiska (samt irriterande) "stasis and run away from one or two regenerators" momenten dyker upp med jämna mellanrum *yay*
skulle inte förvåna mig om det blir en kass portning som vanligt, nu vet man ju inte hur gammal videon är men står ju fortfarande LS, X RS osv.
Kan ju vara så att den som spelar använder kontroll
Det är ju det bästa med PC, valmöjligheten!
Problemet är väl då man inte har valet .. dvs endast handkontroll på PC funkar.
Jag har alltid trott att Dead Space var ett FPS fram tills igår när jag såg någon streama ettan, blev mycket förvånad.
Jag tycker nog att ettan är klockrent 'survival horror' men att det tyvärr blivit mer shooter i uppföljarna.
Själv tycker jag att spelet var ganska actionfyllt redan i början. Det enda som var otäckare i ettan var troligtvis omgivningen(ishimura), och kanske första kapitlet då man inte visste vad man riktigt mötte.
Efter att ha sett lite från trean så är jag ganska besviken än så länge, visst det ser bra ut men är inte otäckt alls, inga mörka partier eller otäcka skuggor än, och ingen dynamisk musik, under en strid så var det även elgitarer och teknoliknande musik som spelades. hoppas det blir mer lågmält(dvs mörka miljöer där man inte möter femtio fiender bakom varje hörn.
Tempot kändes lugnare i ettan vilket bidrog till mer spänning för mig, dessutom var ammunition och uppgraderingar mycket svårtillgängligare så det krävdes mer försiktighet och sparsamt skjutande.
I tvåan fanns det ett överflöd av båda så det kändes mer som att man sprang igenom med fingret på avtryckaren, jag dog egentligen bara i möten med bossar.