Medlem
Datorproblem

Jag har råkat på ett problem med min MSI-laptop efter att jag laddat ner windows 8.
Efter att jag installerade Win8 så började internet att lagga av någon märklig anledning. Innan när jag hade Win7 funkade allt normalt, och jag kunde spela SWTOR utan några problem med mina vänner. Men nu kan jag inte spela det för tillfället, pga att mitt internet laggar,och det börjar bli allmänt frustrerat för mig.
Jag har testat att uppdatera mina grafikrutiner. Länkar nedanför med mer info. Dock blev det oförändrat efter att ha gjort det.

http://www.speedyshare.com/qYVme/DxDiag.txt

Jag har även kollat upp om min dator pallar 64-bit OS,och det ska inte vara något problem.
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-3210M CPU @ 2.50GHz 2.50 GHz
Installerat minne(RAM): 6.00 GB (5.90 GB går att använda)
Systemtyp: 64-bitars operativsystem, x64-baserad processor

Jag har kollat runt med olika personer, men ingen vet riktigt vad som är problemet. Vad ska jag göra?

Mvh Niihdaz

Medlem

Kan ha något att göra med drivrutin för nätverkskortet kanske, om det är internet-anslutningen som krånglar.


signatur
Medlem

Jag gissar på att det är drivrutinerna på ditt nätverkskort testa med att gå in på Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Nätverks- och delningscenter sen går du in på ändra inställningar på nätverkskort. Högerklicka på det kortet du använder och välj Egenskaper inne där klickar på konfigurera. Efter det klickar du på drivrutiner och klicka på uppdatera drivrutin. Jag gissar på att du vet det här redan men jag skrev det ändå.

Hoppas att du får det att funka.

Medlem

Jag har testat det nu, och det är ett program kallat Intel® PROSet/Wireless Software som inte är rätt version för min dator. Men det verkar inte finnas någon ny version för Windows 8 dock.
Och då är jag inte säker på om det kanske är det som är problemet heller. =S

Medlem

Är intel programmet kompatibelt med 64bitars W7 så bör det fungera utan problem i W8 64bitars.

Kör du på en trådlös anslutning?
I så fall, vad händer om du kopplar in dig med en kabel?

Kolla på tillverkarens hemsida (antar att det är intel?) om det finns några drivrutiner eller information om problemet där.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Är intel programmet kompatibelt med 64bitars W7 så bör det fungera utan problem i W8 64bitars.

Kör du på en trådlös anslutning?
I så fall, vad händer om du kopplar in dig med en kabel?

Kolla på tillverkarens hemsida (antar att det är intel?) om det finns några drivrutiner eller information om problemet där.

Jag kör på trådlös anslutning ja. Jag testade att använda min kompis Internet-sladd, men det var ingen skillnad.

Jag har kollat på Intels supportsida, men infon där känns väldigt luddig. Och min tekniska nivå är inte den bästa i världen, så jag blir bara förvirrad.

http://www.intel.com/support/wireless/wlan/sb/CS-033840.htm

Medlem

Kan helt enkelt vara så att tillverkaren för nätkortet inte har några drivrutiner för windows 8.

Testa googla på kortnamnet + windows 8. Kan finnas personer som har kringgått ev. problem.
Har själv haft problem med kanske 2 komponenter och 1 external utrustning. Men med lite googlande och nötande så går mycket att kringgå.

Medlem

Som någon skrev tidigare, W7-drivisar funkar på W8.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Gjorde du en nyinstallation eller uppgraderade du till windows 8?
Har du prövat att starta om / återställa din router?


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Jag uppgraderade till Windows 8, men det var ju en installation. Routern har jag kollat oxå,men ingen ändring.
Och när det gäller drivrutiner så blir jag så förvirrad, iom att det är så många olika, och jag vet inte helt vilken det är jag ska välja.

http://www.intel.com/support/wireless/wlan/sb/CS-033854.htm

Jag vet inte om den här guiden är den rätta för att kunna lösa problemet. Jag har velat till och från om det är rätt problem ens.

Medlem

Maila som som gjort din dator och fråga ifall det är något känt fel med Windows 8. Nergradera till win7 igen annars och se om problemet kvarstår. Gör det inte det måste det vara hårdvaran som får problem i win8


signatur
Medlem

Under "Driver only installation" finns det ett alternativ som heter "Automatically install your Intel® wireless driver and software", pröva att köra den.

Men vad menar du med "laggar", menar du att din "Latancy/Ping skjuter i höjden" eller du helt tappar kontakten med internet samt är det bara SW som påverkas?


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Testpilot

Eftersom du kopplat med kabel och det inte gjorde nån skillnad så har ju inte det trådlösa nån inverkan.

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Under "Driver only installation" finns det ett alternativ som heter "Automatically install your Intel® wireless driver and software", pröva att köra den.

Men vad menar du med "laggar", menar du att din "Latancy/Ping skjuter i höjden" eller du helt tappar kontakten med internet samt är det bara SW som påverkas?

Internet krashar ibland, så jag får ladda om de sidor som jag har uppe. När det gäller SWTOR så har jag konstant lagg. Aktiverar jag en förmåga tar det drygt fem skunder innan det händer något, samt att vissa andra kommandon segar också, vilket gör det näst intill omöjligt att kunna spela det för tillfället. Allt annat flyter på utan några problem.

Kan tillägga att jag har även testat det du föreslog, dock utan verkan.

Medlem

Vad händer om du kör ett "hastighets test" från tex. speedtest.net, får du skyhöga latancy värden?
Har du prövat med någon annan enhet? en annan dator eller tex. en iPhone, samma problem där?


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Vad händer om du kör ett "hastighets test" från tex. speedtest.net, får du skyhöga latancy värden?
Har du prövat med någon annan enhet? en annan dator eller tex. en iPhone, samma problem där?

De här resultaten poppade upp när jag körde sppedtest:

PING 535ms, Hämtningshastighet 6.26 mbit/s, Överförningshastighet 0.72 mbit/s

På andra datorer, eller telefoner, så är det inga problem. Sen är jag ju visserligen den enda i vår internatbyggnad som använder Win8.

Medlem
Skrivet av snoeppen:

Maila som som gjort din dator och fråga ifall det är något känt fel med Windows 8. Nergradera till win7 igen annars och se om problemet kvarstår. Gör det inte det måste det vara hårdvaran som får problem i win8

Jag börjar överväga det. Hatar dock att bli slagen av teknik...

Medlem

Okej, något är knas med din dator, det är en del som har fått konstiga fel på sina datorer då dom gjort en uppgradering från Windows 7 till 8 (dvs. en installation där man typ "installerat W8 ovan på" 7:an utan att formatera hårddiskar osv.), Microsoft lät ju bla. folk uppgradera från tidigare Windows versioner för en mindre summa pengar.

Är detta vad du gjort?

Gör i så fall som någon skrev tidigare, skicka ett mail eller ring din datortillverkare och fråga dom om det är ett känt fel.
Om det inte är det så skulle jag göra en ren installation (dvs. en där systemdisken formateras och ett nytt och fräscht Windows 8 installeras).

Om du redan har gjort en "ren-/nyinstallation" så har jag ingen aning om vad som kan vara knas, tyvärr.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Jag hade lite problem med BF3 och MW2, där spelen blev sega efter en stunds spelande. Detta var under Windows 8 uppgraderat från Windows 7. Efter mängder med felsökning gjorde jag till slut en formaterad installation av Windows 8, och blåste ut hårddisken helt. Sen dess är alla problem borta.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Testpilot
Medlem

Jag vill bara meddela att problemet har nu löst sig. Det var tydligen mitt antivirus-program som fick internet att lagga, men nu är det fixat. Tack för all hjälp och tips ni har lämnat.

1
Skriv svar