Snyggare Wii U-titlar att vänta

Robot
Snyggare Wii U-titlar att vänta

Shigeru Miyamoto säger: "Vi har tagit oss igenom den första inlärningsfasen och är nu redo att tackla hur vi drar full fördel av högupplöst grafik".

#nintendo


Medlem
Snyggare Wii U-titlar att vänta

Japan är ändå en av dom mest teknologiska länderna som finns i världen och först nu måste dom lära att arbeta med HD? Please...


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Peach blir tillslut "sexified"!

Skrivet av Ascendancy:

Japan är ändå en av dom mest teknologiska länderna som finns i länderna och först nu måste dom lära att arbeta med HD? Please...

Modern myt, Japan har en del stora teknik/motorföretag. Men är inte det ledande tekniska landet. (USA)

Samt Nintendo har aldrig använt HD tidigare, klart som fan att de måste lära sig.

Skribent

Jag kommer ihåg när det verkligen var stor skillnadi grafik mellan de olika generationerna. Det känns inte lika viktigt längre.

Med det sagt, så ska det bli jäkligt kul när Microsoft och Sony ger sig in i leken.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag tror att vi kommer få se riktigt snygga spel på Wii U i framtiden. Titta bara på hur dom första titlarna på PS3 och 360 såg ut jämfört med idag.

Kan ju bara jämföra då och nu

Medlem

Jag tvivlar inte. Avvaktat med ett wiiU köp pga av titlar, men så fort det kommer lite Zelda och ett nytt "mario64" så kommer jag hugga det direkt

Medlem

Handlar väl mer om att de ska lära sig konsolen snarare än HD grafik tänker jag. Såklart första titlarna inte är några underverk, är väl ofta när konsolen blir varm i kläderna man kan vänta sig rejäla lyft.

Kan inte vänta tills man får se aktuell gameplay från nya zelda tillskottet! Bilden från tech demot på zelda i artikeln är väl utdaterad och enligt rykten jag läst inte det vi kommer se när det väl visas upp.

Medlem
Skrivet av Ascendancy:

Japan är ändå en av dom mest teknologiska länderna som finns i länderna och först nu måste dom lära att arbeta med HD? Please...

Nja så står det inte. Nintendo har ingen erfarenhet av HD då det är deras första HD-konsoll.

Medlem

Tja, nog kan deras egna spel se bättre ut än de till 360/Ps3, men knappast med så mycket. Svag CPU och GPU samt endast 1 Gb ram för spel ger inte så mycket (haha) spelrum för utvecklare.
3e parts spel kommer portas från 360, i bästa fall, då Wii U är en liten marknad med ännu mindre marknad för modern combat FPs kloner. Det enda som teoretiskt sett kan imponera vore deras exklusiva som ex. Bayonetta eller Zelda, om nu Nintendo vill spendera pengar på grafik...

Medlem

Jag är väldigt nyfiken på att se ett nytt Zelda och 3D Mario (Mario Galaxy 3, please!)


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Med den svaga CPU, så tro jag Wii U kommer få svårt att hänga med. Inte för att jag bryr mig, så länge jag får Zelda i 1920x1080. Crysis och dylikt kör jag på min PC.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag tror att vi kommer få se riktigt snygga spel på Wii U i framtiden. Titta bara på hur dom första titlarna på PS3 och 360 såg ut jämfört med idag.

Kan ju bara jämföra då och nu

Bara jag som får en känsla av att det är fler polygons, fler filter och lägre upplösning i texturerna?

Medlem

Öhm... "...tackla hur vi drar full fördel av högupplöst grafik"...

Välkomna till 2013. Högupplöst grafik är inget nytt påfund :S


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

BTW... Jämförelser mellan Då-och-nu-grafik beror ju knappast på att man lärt sig hårdvaran så mycket bättre. Spel då är fulare och spel nu är snyggare i nästan alla fall. Detta oavsett om det gäller PS3, 360, Wii eller PC... Det beror nog snarare på att man lär sig med och mer avancerade sätt och funktioner i de verktyg som finns för att skapa spelen snarare än att man lär sig hårdvaran.


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Om nu Zelda WiiU hade sett ut som i teknikdemot på bilden ovan från E3 (var det väl?) så hade jag förmodligen inte tvekat.

Men det kommer det inte göra. :'(


signatur

Nämen!

Medlem

De gjorde maskinen överdrivet långsamt. De hade enkelt kunna klocka upp CPU till 2Ghz och använt sig av 2GB GDDR5 i 128bit vilket hade gett minnesbandbredd på 72GB/s. Enligt Anandtech så är minnesbandbredden bara 12.8GB, lägre än 360 och PS3.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Om nu Zelda WiiU hade sett ut som i teknikdemot på bilden ovan från E3 (var det väl?) så hade jag förmodligen inte tvekat.

Men det kommer det inte göra. :'(

Nej det var bara ett techdemo. Nästa Zelda kommer nog ha samma stil som Skyward Sword fast så högupplöst och mycket bättre grafik. De verkar gilla vad de gjort med Wind Waker HD så man kan nog förvänta sig ngt i den stilen.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Struggle:

Om nu Zelda WiiU hade sett ut som i teknikdemot på bilden ovan från E3 (var det väl?) så hade jag förmodligen inte tvekat.

Men det kommer det inte göra. :'(

Nej det var bara ett techdemo. Nästa Zelda kommer nog ha samma stil som Skyward Sword fast så högupplöst och mycket bättre grafik. De verkar gilla vad de gjort med Wind Waker HD så man kan nog förvänta sig ngt i den stilen.

Antagligen mer åt Wind Waker HD hållet än Skyward, personligen gillade jag Twillight Princess bättre, både spelmässigt och grafiskt! Tycker de borde kört på den idén dom hade vid den tiden.

Handhållna Zelda = Wind Waker grafiska
Vardagsrums Zelda = Realistiskt grafiska.


signatur

Nämen!

Medlem

Och så har vi alla dessa pc-nördar som ska rabbla siffror!
"Om dem bara hade gjort den snabbare, ökat dessa grejer så"... Bla bla! Kolla på Wind Waker remaken, får jag den grafiken i 1080p och 60fps så räcker det för mig!

Kan tillägga att även jag är en pc-nörd!

Medlem

Wii spel i 1080p

Medlem
Skrivet av radiuz:

Och så har vi alla dessa pc-nördar som ska rabbla siffror!
"Om dem bara hade gjort den snabbare, ökat dessa grejer så"... Bla bla! Kolla på Wind Waker remaken, får jag den grafiken i 1080p och 60fps så räcker det för mig!

Kan tillägga att även jag är en pc-nörd!

Ja WW HD ser löjligt bra ut.

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Struggle:

Om nu Zelda WiiU hade sett ut som i teknikdemot på bilden ovan från E3 (var det väl?) så hade jag förmodligen inte tvekat.

Men det kommer det inte göra. :'(

Nej det var bara ett techdemo. Nästa Zelda kommer nog ha samma stil som Skyward Sword fast så högupplöst och mycket bättre grafik. De verkar gilla vad de gjort med Wind Waker HD så man kan nog förvänta sig ngt i den stilen.

Antagligen mer åt Wind Waker HD hållet än Skyward, personligen gillade jag Twillight Princess bättre, både spelmässigt och grafiskt! Tycker de borde kört på den idén dom hade vid den tiden.

Handhållna Zelda = Wind Waker grafiska
Vardagsrums Zelda = Realistiskt grafiska.

Håller med, twilight Princess stilen var ju perfekt, men bara de gör det väl så tror jag att jag blir nöjd med wind waker stilen också. Gäller att de visar WiiU musklerna nu.

Medlem

jag vet inte vart jag står riktigt, 720p 60fps eller 1080p 40fps, beror självklart på vilket spel, men ändå

Medlem

Dummaste jag hört om att de måste lära sig HD-grafik. Det är ju knappast som att högre upplösning gör det svårare att programmera spel.

Vad de menar att säga är att det är nytt för dem att arbeta med modernare hårdvara och att de behöver lära sig att utnyttja detta fullt ut. Man kan göra andra saker med en WII U än på ett WII som inte har något med upplösningen att göra.

Det hade varit tragiskt om de bara levererade WII-grafik fast i en högre upplösning.

Hela konceptet med HD-grafik är ju störtlöjligt. En PC med en bra skärm kunde prestera HD-grafik redan på 90-talet. Det betyder inte att det inte såg ut som skräp

Medlem

Sugen på att köpa en Wii U men finns fortfarande inte en ända titel som lockar, väntar nog på en prissänkning innan jag köper då 3000kr är för mkt för vad man får,

Medlem
Skrivet av Ascendancy:

Japan är ändå en av dom mest teknologiska länderna som finns i världen och först nu måste dom lära att arbeta med HD? Please...

Enkelt, de är ute efter perfektion.

1
Skriv svar