Age of Wonders III utannonserat – släpps i höst

Robot
Age of Wonders III utannonserat – släpps i höst

Fansen har tvingats vänta i tio år men i höst är Age of Wonders äntligen tillbaka. Vi har debuttrailer och bilder.

#nyhetstips, #age-of-wonders-iii, #triumph-studios


Medlem
Age of Wonders III utannonserat – släpps i höst

detta är dagens glädje

Moderator | Testpilot

Även fast de inte har något med varandra att göra men... Jag vill ha ett Age of MYTHOLOGY!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kul att se så många satsningar på äldre titlar, hoppas nu bara att de inte gör ett spel för den stora massan.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Även fast de inte har något med varandra att göra men... Jag vill ha ett Age of MYTHOLOGY!

Tror dock inte Microsoft är villiga att lägga ner pengar på ännu ett Age spel som säkerligen kommer generera för lite pengar. Hade varit kul om de gjorde ett nytt AoM men tyvärr lär det knappast ske. Microsoft idag verkar handla mer om spel för den stora massan än spel som vänder sig till en nischad genrer.

Redaktör
Ponny

2013 + strategimys = yay!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Yay awesome! Oväntat att det inte var en kickstarter till råga på det!

Medlem

Måste bara säja: Tack Triumph Studios för att ni inte sållt er IP, det här kommer bli bra utan tvekan.
Jag gillade till och med overlord

Medlem

Är de tidigare spelen nått att ha? Faktiskt missat dem!


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Är de tidigare spelen nått att ha? Faktiskt missat dem!

Självklart!
Har du missat dom kan jag rekomndera att du kollar GOG.com 6$ eller så kostar dom, helt klart värt det

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Kul att se så många satsningar på äldre titlar, hoppas nu bara att de inte gör ett spel för den stora massan.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Även fast de inte har något med varandra att göra men... Jag vill ha ett Age of MYTHOLOGY!

Tror dock inte Microsoft är villiga att lägga ner pengar på ännu ett Age spel som säkerligen kommer generera för lite pengar. Hade varit kul om de gjorde ett nytt AoM men tyvärr lär det knappast ske. Microsoft idag verkar handla mer om spel för den stora massan än spel som vänder sig till en nischad genrer.

Pfft dom kan gå tillbaka till AoE serien och kolla hur hur Age of Empires 1 och 2 var så blir jag nöjd. Blev riktigt besviken på trean, på tok för enkelt. Singleplayer klarade man ut rätt fort och tyckte multiplayer inte var något att hurra över heller.

Saknar den gamla goda klassikern

Moderator | Testpilot
Skrivet av PcGamer:

Kul att se så många satsningar på äldre titlar, hoppas nu bara att de inte gör ett spel för den stora massan.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Även fast de inte har något med varandra att göra men... Jag vill ha ett Age of MYTHOLOGY!

Tror dock inte Microsoft är villiga att lägga ner pengar på ännu ett Age spel som säkerligen kommer generera för lite pengar. Hade varit kul om de gjorde ett nytt AoM men tyvärr lär det knappast ske. Microsoft idag verkar handla mer om spel för den stora massan än spel som vänder sig till en nischad genrer.

men AoM sålde ju jätte bra T__T Kanske är det senaste spelen som varit skit.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Riktigt gött

Medlem
Skrivet av mugs1911:
Skrivet av Struggle:

Är de tidigare spelen nått att ha? Faktiskt missat dem!

Självklart!
Har du missat dom kan jag rekomndera att du kollar GOG.com 6$ eller så kostar dom, helt klart värt det

Då blir det att kolla upp, tack för tipset!


signatur

Nämen!

Medlem

Ska hålla ögonen på det här, kan helt klart vara värt en slant.

Medlem

Jag får för fan ONT av trailers som dessa... jag vill ju se gameplay, dessutom var musiken inget bra alls i den.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Är de tidigare spelen nått att ha? Faktiskt missat dem!

Ja, verkligen, AOW2 eller shadowmagic är sjukt mysiga om man gillar spel som dessa. Combat är väl inte den bästa, den är som heroes fast lite sämre typ 8tycker jag), men att gå runt i världen och med alla raser och sådant, asnice. Sjukt bra musik med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av mugs1911:
Skrivet av Struggle:

Är de tidigare spelen nått att ha? Faktiskt missat dem!

Självklart!
Har du missat dom kan jag rekomndera att du kollar GOG.com 6$ eller så kostar dom, helt klart värt det

Då blir det att kolla upp, tack för tipset!

kolla upp bara att du gillar den här typen av spel

"Sagan Om Ringen" - vibbar precis på slutet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Zlither:

Pfft dom kan gå tillbaka till AoE serien och kolla hur hur Age of Empires 1 och 2 var så blir jag nöjd. Blev riktigt besviken på trean, på tok för enkelt. Singleplayer klarade man ut rätt fort och tyckte multiplayer inte var något att hurra över heller.

Saknar den gamla goda klassikern

Äger del tre men har fortfarande inte spelat det. AoE 2 är utan tvekan ett av de bästa RTS spel jag spelat och en värdig uppföljare hade nog sålt riktigt bra. Microsoft äger många bra IP men verkar inte bry sig ett skvatt om spel längre. Ett nytt Midtown Madness i still med de två första hade varit grymt men det lär knappast hända och tyvärr handlar Microsoft idag mer om att sälja så mycket det går, inte som förr då de faktiskt släppte många bra titlar som MechWarrior, Midtown Madness, Motocross Madness och AoE.

Helt klart det som gjorde min dag, nästan hela veckan faktiskt.

Medlem

Herregud! Kände på mig när jag vaknade idag att något bra var på G, och nu vet jag vad!

Medlem

jag har aldrig spelat de tidigare, men av någon anledning blev jag liksom många andra här glad över denna nyhet.
jag ska Lätt kolla upp föregångarna!

Medlem

YES!! Härliga nyheter!

Inaktiv

hehe synd bara att den första instiktiva gnällkänslan direkt säger "ahh nej förstör inte detta också, always online, inget rts kvar, bara enkel skit"

Medlem
Skrivet av Aresz:

hehe synd bara att den första instiktiva gnällkänslan direkt säger "ahh nej förstör inte detta också, always online, inget rts kvar, bara enkel skit"

Blandar du ihop det med Age of Empires? Age of Wonders har aldrig varit ett RTS..

Medlem

Nice! Sitter fortfarande och spelar Age of Wonders än idag!

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Zlither:

Pfft dom kan gå tillbaka till AoE serien och kolla hur hur Age of Empires 1 och 2 var så blir jag nöjd. Blev riktigt besviken på trean, på tok för enkelt. Singleplayer klarade man ut rätt fort och tyckte multiplayer inte var något att hurra över heller.

Saknar den gamla goda klassikern

Äger del tre men har fortfarande inte spelat det. AoE 2 är utan tvekan ett av de bästa RTS spel jag spelat och en värdig uppföljare hade nog sålt riktigt bra. Microsoft äger många bra IP men verkar inte bry sig ett skvatt om spel längre. Ett nytt Midtown Madness i still med de två första hade varit grymt men det lär knappast hända och tyvärr handlar Microsoft idag mer om att sälja så mycket det går, inte som förr då de faktiskt släppte många bra titlar som MechWarrior, Midtown Madness, Motocross Madness och AoE.

Haha tack för påminnelsen om motocross madness och midtown madness! Två speade jag spelade maniskt när jag var yngre samt AoE 1 och 2, älskade dessa spel och kan hålla med om att Microsoft hade bra ip förr, och håller med om resten med att dom inte verkar bry sig längre alls. Eller jo om pengar som Ea gör m.m, EA var riktigt bra förr i tiden om jag minns rätt men nu är dom dyngiga som fan av sig.Alla en Favorit företag blir douchebags :/

Medlem
Skrivet av Aresz:

hehe synd bara att den första instiktiva gnällkänslan direkt säger "ahh nej förstör inte detta också, always online, inget rts kvar, bara enkel skit"

Vart är Age of Wonders RTS? Har du spelat det ens?

Inaktiv
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Aresz:

hehe synd bara att den första instiktiva gnällkänslan direkt säger "ahh nej förstör inte detta också, always online, inget rts kvar, bara enkel skit"

Vart är Age of Wonders RTS? Har du spelat det ens?

Inte vad jag minns, men när jag kollar på screens ser det ut som heroes of might and magic. Men ta bort "rts" och ersätt med "turbaserat" istället.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=ArVuUQLJiCg

Högupplöst youtube länk för er som inte pallar med fz egna "högupplösta"

1
Skriv svar