CD Projekt: "Därför blir Witcher 3 finalen"

Robot
CD Projekt: "Därför blir Witcher 3 finalen"

"Vi saknar knappast historier att berätta, men vi känner att tiden är inne för oss att utforska nya världar", säger CD Projekt som vill avsluta på topp.

#witcher-3-wild-hunt, #cd-projekt


Medlem
CD Projekt: "Därför blir Witcher 3 finalen"

Dom är bra, dom är bra! Gillar deras tänk, tror denna studio kommer finnas vid våran sida ett längre tag!


signatur

Niet.

Medlem

Bra! Denna studion litar jag på lika mycket som Valve.

Medlem

Hoppas att de gör en hat trick nu.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Helt rätt, för många sequals i en serie så tappar man lätt intresset. Det gäller åtminstone mig.

Medlem

CD Projekt :heart:

Medlem

Vettigt tänk. Våga göra nya spännande IPs.

Medlem

2014 kommer bli ett av de bästa spelåren någonsin!
- The Witcher 3
- Star Citizen!

Kommer spara ihop till en monsterdator och spela sönder dessa spel!

Medlem

Fantastiskt, önskar att fler spelmakare insåg att spelen bara urvattnas ju längre serierna får fortgå, bättre att sluta på topp annars så gräver studiorna bara sina egna gravar.

k3m
Medlem

jag tror inte på att uppföljare i en spelserie nödvändigtvis blir sämre efter ett x antal spel. allt beror ju på hur man behandlar spelserien.

säger också en annan sak igen, Witcher är för jäkla cool.

Medlem

"Ja, det blir det. Varför? För vi tycker att vi ska avsluta serien när den är som bäst."

Om bara fler utvecklare resonerat såhär. CD Projekt, ni har integritet!


signatur

Imperator

Medlem

En triologi är oftast en mycket bra formel!

Starkt och bra, vågat av CD Projekt att gå emot strömmen!


signatur

Nämen!

Medlem

CD Project har gjort mer för "gaming" än någon annan, med kanske undantag för Valve, det tåls att diskuteras då Steam är mer ett DRM än en tjänst.
Med GOG och deras attityd gentemot DRM är en affärsmodel som fler borde annama.
Dom har mitt fulla förtroende, givet köp även om det blir en flopp!

edit: sär skrivning

edit2:
vore kul om CD Project la upp en kickstarter så folk kan visa sitt stöd. ^^
efter man köpt ett spel i brick and mortar så köper man ju inte direkt en dublett bara för att visa sitt stöd

Medlem

Alltså jag är sjukt kluven. Å ena sidan så vill jag inte se CD Project pumpa ut samma spel årligen som vissa andra spelföretag, å andra sidan kan jag verkligen inte få nog av Geralt...

Inaktiv
Skrivet av mugs1911:

CD Project har gjort mer för "gaming" än någon annan, med kanske undantag för Valve, det tåls att diskuteras då Steam är mer ett DRM än en tjänst.
Med GOG och deras attityd gentemot DRM är en affärsmodel som fler borde annama.
Dom har mitt fulla förtroende, givet köp även om det blir en flopp!

edit: sär skrivning

edit2:
vore kul om CD Project la upp en kickstarter så folk kan visa sitt stöd. ^^
efter man köpt ett spel i brick and mortar så köper man ju inte direkt en dublett bara för att visa sitt stöd

Jag funderar faktiskt på fullt allvar att köpa W2 en gång till hos GOG. Ja, så får det bli.

Medlem

jag började faktist gråta nu:( jag älskar witcher spelen

jag vill ha mera vuxna spel skapade för vuxna spelare. inget trams med censur överdrivet utan bara moget och vuxet som en god wiskey

Medlem
Skrivet av Lillasandra:

jag började faktist gråta nu:( jag älskar witcher spelen

jag vill ha mera vuxna spel skapade för vuxna spelare. inget trams med censur överdrivet utan bara moget och vuxet som en god wiskey

Kan bara hålla med där ^^

Medlem

Riktigt bra CD project, äntligen ett företag (förutom valve) som förstår att man inte ska tillverka jättemånga spel av samma IP. Nya IP:n är alltid välkommna för mig, speciellt CD Projects IP:n.

Medlem

Fan ska dom redan börja teasea, kommer bli ett smärtsamt år det här.

Inaktiv

Sådär nu har jag skrivit upp mig på http://www.thewitcher.com/preorder/

Medlem
Skrivet av North:
Skrivet av mugs1911:

CD Project har gjort mer för "gaming" än någon annan, med kanske undantag för Valve, det tåls att diskuteras då Steam är mer ett DRM än en tjänst.
Med GOG och deras attityd gentemot DRM är en affärsmodel som fler borde annama.
Dom har mitt fulla förtroende, givet köp även om det blir en flopp!

edit: sär skrivning

edit2:
vore kul om CD Project la upp en kickstarter så folk kan visa sitt stöd. ^^
efter man köpt ett spel i brick and mortar så köper man ju inte direkt en dublett bara för att visa sitt stöd

Jag funderar faktiskt på fullt allvar att köpa W2 en gång till hos GOG. Ja, så får det bli.

Bra "brother from a diffrent mother" om du gör det så gör jag det med

Medlem

Det verkar finnas lite olika info där ute just nu. Denna nyhet har spridit sig över flera olika siter, vet ej om det va missförstånd pga dålig översättning eller om det var miss någonstans i cdprs led.

I en artikel som cd projekt har i den polska versionen av euro gamer så står det:

Jest to także ostatnia część trylogii, w której będzie miał miejsce wielki finał fabuły. Nie jest to jednak jednoznaczne z końcem franczyzy - Adam Kiciński (prezes dvs president/VD för cd projekt red)

Vilket löst översatt betyder att detta är slutet för triologin men ej nödvändigtvis slutet för IP:n

Källa http://www.eurogamer.pl/articles/2013-02-05-adam-kicinski-dla...

Inaktiv

Jag hoppas att de optimerar spelet denna gången, tvåan var ganska ospelbar.

Inaktiv
Skrivet av Prexun:

Jag hoppas att de optimerar spelet denna gången, tvåan var ganska ospelbar.

Inte på min maskin. Har du ett Nvidia-kort finns det optimeringshjälp på http://www.geforce.com/games-applications/pc-games/witcher-2/...

Inaktiv
Skrivet av mugs1911:
Skrivet av North:
Skrivet av mugs1911:

CD Project har gjort mer för "gaming" än någon annan, med kanske undantag för Valve, det tåls att diskuteras då Steam är mer ett DRM än en tjänst.
Med GOG och deras attityd gentemot DRM är en affärsmodel som fler borde annama.
Dom har mitt fulla förtroende, givet köp även om det blir en flopp!

edit: sär skrivning

edit2:
vore kul om CD Project la upp en kickstarter så folk kan visa sitt stöd. ^^
efter man köpt ett spel i brick and mortar så köper man ju inte direkt en dublett bara för att visa sitt stöd

Jag funderar faktiskt på fullt allvar att köpa W2 en gång till hos GOG. Ja, så får det bli.

Bra "brother from a diffrent mother" om du gör det så gör jag det med

Ser man på de har ett paketerbjudande (W1 & W2) just nu för bara 95 kronor. Galet billigt för er som inte köpt ännu och tvekar. Själv skall jag vänta tills de återgår till normalpris

http://www.gog.com/promo/tw_announcement_promo

k3m
Medlem
Skrivet av Prexun:

Jag hoppas att de optimerar spelet denna gången, tvåan var ganska ospelbar.

Witcher II är inte buggigt/trasigt. Du borde se över din ....vara.

Medlem

Bra där

Om bara ea, activision och ubisoft kan hålla sina giriga fingrar borta så kommer det gå riktigt bra för CD Projekt.

Blir dom däremot uppköpta av någon speljätte, vilket tyvärr är troligt, kommer dom att gå under.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

1
Skriv svar