Mass effect till PC - sparfiler?

Medlem
Mass effect till PC - sparfiler?

Nyligen skaffade min granne Mass effect till Xbox och jag själv har velat skaffa det ett bra tag nu, dock till PC.
Det enda jag undrar över är angående valen man gör i spelet som via ens sparade filer påverkar hur nästa spel utspelar sig. Om jag skaffar spelet på Steam, kan det uppstå problem med detta eller fungerar det som om jag hade köpt en fysisk kopia?

Tack på förhand och förlåt mitt smått förvirrande sätt att skriva :).


signatur

remember

Medlem

Det är samma, steam och fysisk kopia är ingen skillnad i den bemärkelsen, huvudsaken det är PC.

Medlem

Ska Mass Effect avnjutas på PC eller PS3?


signatur

Niet.

Medlem

Bör tilläggas att jag lirade ME1 på PC, samt att jag lirat en bit in på 2:an, också det på PC. Ska jag fortsätta på PC eller köra 2:an och 3:an på PS3?


signatur

Niet.

Medlem

PC helt klart

Medlem

Jag tycker att PC är trevligt. Och då kan man ju alltid modda lite i sitt save om det är ngt som dyker upp.

http://social.bioware.com/forum/Mass-Effect-3/Mass-Effect-3-F...

Medlem

Om man nu inte har lust/tid att spela genom något av spelen eller ångrar en handling så finns ju denna sidan med sparfiler med olika val tillgänglig: http://www.masseffectsaves.com/

Medlem

Igår kom Mass Effect hem till mig! 2:an och 3:an! Är så mysigt att ha dom hemma, då kan man njuta av berättelsen! Gillade 1:an skarpt, och 2:an har jag kört en bit in, men det var ett tag sedan, och 3:an är hel nytt! Ska bli skoj!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Igår kom Mass Effect hem till mig! 2:an och 3:an! Är så mysigt att ha dom hemma, då kan man njuta av berättelsen! Gillade 1:an skarpt, och 2:an har jag kört en bit in, men det var ett tag sedan, och 3:an är hel nytt! Ska bli skoj!

Vad kul! Du får ha en riktigt bra PT. Jag har spelat igenom dlc:n för ME3 och tycker att Leviathan och From Ashes tillför mkt till storyn och bara spelupplevelsen, så mitt lilla tips skulle vara att skaffa dom. Omega tyckte jag var kul att spela igenom men den är lite mer stand-alone. Vill inte säga mer och spoila ngt för dig om det är din första PT. Men som sagt var, Leviathan o From Ashes var riktigt roliga.

Om du har möjlighet så skulle jag skaffa ME3 datapad appen till iPod Touch eller iPhone. Man får riktigt roliga mail från folk i spelet då. Så nära att quota ett men som sagt var, inte spoila det roliga för folk.

Ha så kul!

Medlem
Skrivet av SilentKitty:
Skrivet av Theade:

Igår kom Mass Effect hem till mig! 2:an och 3:an! Är så mysigt att ha dom hemma, då kan man njuta av berättelsen! Gillade 1:an skarpt, och 2:an har jag kört en bit in, men det var ett tag sedan, och 3:an är hel nytt! Ska bli skoj!

Vad kul! Du får ha en riktigt bra PT. Jag har spelat igenom dlc:n för ME3 och tycker att Leviathan och From Ashes tillför mkt till storyn och bara spelupplevelsen, så mitt lilla tips skulle vara att skaffa dom. Omega tyckte jag var kul att spela igenom men den är lite mer stand-alone. Vill inte säga mer och spoila ngt för dig om det är din första PT. Men som sagt var, Leviathan o From Ashes var riktigt roliga.

Om du har möjlighet så skulle jag skaffa ME3 datapad appen till iPod Touch eller iPhone. Man får riktigt roliga mail från folk i spelet då. Så nära att quota ett men som sagt var, inte spoila det roliga för folk.

Ha så kul!

Första PT! Ja det ska bli roligt! Skönt att ha något på hyllan man kan se fram emot! Okej, jag ska spana in dom två DLC:na. Tack för tipsen! Jaha, skön grej. Är det random mail bara?


signatur

Niet.

Medlem

Apropå DLC:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130222/mass-effect-3-biow...

Citat:

Det har blivit dags att ta farväl av Mass Effect 3. Bioware gör det genom att ge oss två dlc, ett för singleplayer och ett för multiplayer.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Apropå DLC:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130222/mass-effect-3-biow...

Citat:

Det har blivit dags att ta farväl av Mass Effect 3. Bioware gör det genom att ge oss två dlc, ett för singleplayer och ett för multiplayer.

Jag vet!! Sjukt hypad följer några av ME3's utvecklare på twitter och bara myser just nu.

Ohh innan jag glömmer, skaffa EC, Extended Cut, om du inte har gjort det. Den dlc:n är gratis o klarar upp lite saker som behövde förtydligas. Återigen, vill inte säga för mkt o spoila för dig om det är din första PT.

Finns random mail och mail som karaktärer skickat efter att ngt specifikt har skett i spelet. Jag gillade bara att spela ett par missions, sedan ställer sig min FemShep i sitt lilla högkvarter o läser mailen innan kvällens spelande är över. Blir som en extra kontaktyta till karaktärerna.

1
Skriv svar