Valve och Abrams: "Vi vill göra Portal eller Half-Life-film"

Robot
Valve och Abrams: "Vi vill göra Portal eller Half-Life-film"

Den kända filmskaparen och Gabe Newell planerar att göra spel ihop och även film baserad på Half-Life eller Portal.

#nyhetstips, #valve


Medlem
Valve och Abrams: "Vi vill göra Portal eller Half-Life-film"

Jag pissade nyss ner mig av lycka.

Medlem

Nice. Bryan Cranston som Gordon Freeman tack.

Medlem

Gör ett nytt Half-Life spel istället. Or else....


signatur

- Wiiga -

Medlem

J.J Abrams, Kunde inte valt en bättre person för jobbet!


signatur

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010

Medlem

Tror inte det är någon vidare idé att ge sig på att göra en film av Half-Life. Kanske av Portal däremot.

Medlem

half-life inte portal snälla storyn är alldeles för liten.
Såfall får dom skriva om story vilket iofs är möjligt

Medlem

Hoppas de baserar Half-Life-filmen på det första spelet först


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

I så fall ser jag helst en Portal-film. Half-life har tyvärr inte lika bra och unik story, det känns som om dystopiska filmer om aliens som förslavar befolkningen har gjorts så många gånger redan.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Photoshoppade bilder på HL2 och Portal med överdrivna lens flares in 3, 2, 1...


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av StrongBad:

I så fall ser jag helst en Portal-film. Half-life har tyvärr inte lika bra och unik story, det känns som om dystopiska filmer om aliens som förslavar befolkningen har gjorts så många gånger redan.

Håller med. Och det unika i HL och HL2 är ju HUR storyn berättas. Så filmen skulle kunna berättas ur t.ex Barneys perspektiv, och att Gordon är med då och då. Jag tror att det skulle bli en ganska cool film, framförallt i scifi-genren, med ett lab fyllt med konstig alienteknologi. Typ de där ormarna med näbb och konstiga forskningstationer med utomjordingstema.

Medlem

blir säkert pg13 smörja :/


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Visst, pröva med det. Känn ingen press...Eller, jo, gör det.


signatur

remember

Medlem

Coolt, han som gjorde Moon borde regissera en Portal-film. Moon var ju grym och känns snarlik, åtminstonde estetiskt.

Skägg.
10 Chambers

Star Trek, Star Wars, Half-Life. Abrams samlar nördpoäng över hela brädet!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Star Trek, Star Wars, Half-Life. Abrams samlar nördpoäng över hela brädet!

Gamerkarma!

Medlem

Ge oss half life 3 innan ni gör en film, och när ni väl gör en film gör den bra så vi som älskar half life slipper bli förbannad för story m.m är förstörd som alla andra filmer baserad på spel blir

Medlem
Skrivet av Loxus:

Tror inte det är någon vidare idé att ge sig på att göra en film av Half-Life. Kanske av Portal däremot.

Håller med. Jag har alltid velat se en seriös Half-life film, men om man verkligen tänker efter så är en film om Half-life inte så unik eller häftig. Jag tror Portal blir mycket bättre i sådana fall, och jag tror JJ Och Newell har det lite på känn också. Rätt ballt sammanbete ändå! JJ Abrahms kanske har hjälpt till och regisserat vissa scener till nya Half-life 3, who knows :o.

Medlem

Om dom nu gör en film med Gordon Freeman i så skulle ju Bryan Cranston eller Hugh Laurie passa bäst tomefan va

Medlem

Jag gillar Half-Life men jag vet inte om Gordon Freeman är den bästa kraktären att göra en film om och jag hoppas de har någon annan som huvudroll, varför? För att Gordon Freeman har ingen röst och ingen direkt personlighet så alla har sin egen uppfattning över hur han egentligen är och om de har honom som huvudroll kommer nog många bli besvikna för att han inte är som de tycker att han ska vara.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Star Trek, Star Wars, Half-Life. Abrams samlar nördpoäng över hela brädet!

Hoppas han inte förstör dom andra två som med det första.

Medlem
Skrivet av purjo:

Jag gillar Half-Life men jag vet inte om Gordon Freeman är den bästa kraktären att göra en film om och jag hoppas de har någon annan som huvudroll, varför? För att Gordon Freeman har ingen röst och ingen direkt personlighet så alla har sin egen uppfattning över hur han egentligen är och om de har honom som huvudroll kommer nog många bli besvikna för att han inte är som de tycker att han ska vara.

Dom kan även lyckas göra en bra film, sure det ligger på en skör tråd att lyckas göra en lyckad hl rulle men att lyckas finns där. Sedan kan inte alltid folk bli nöjd med allt i filmer, vet ingen film alla blivit riktigt nöjd med.
Jag älskar Half Life men är ju så klart orolig ifall dom råkar sabba den totalt, men har man gabe med i bilden som får styra och ställa lite kan den ju bli bättre än förväntat. Många gånger folk gjort filmer baserat på spel har väl inte ens skapare eller distributörer varit medverkande om jag inte har helt fel och då har filmerna blivit fiaskon som inte ens förtjänar att ha namnet efter spelet dom gjort. Man kan ju bara se på Uwe Bolls filmer t.e.x bloddrayne, ett bra spel men han sabbade allt genom att han suger och han lckas tamefn inte att få filmerna att vara lika bra som spelen. Allt är osammanhängande m.m likaså med Resident Evil filmerna.

Medlem
Medlem

Jag tyckte Ethan Hawke var väldigt lik Gordon Freeman i Sinister

Medlem
Skrivet av purjo:

Jag gillar Half-Life men jag vet inte om Gordon Freeman är den bästa kraktären att göra en film om och jag hoppas de har någon annan som huvudroll, varför? För att Gordon Freeman har ingen röst och ingen direkt personlighet så alla har sin egen uppfattning över hur han egentligen är och om de har honom som huvudroll kommer nog många bli besvikna för att han inte är som de tycker att han ska vara.

En hl-film kanske borde utspela sig ett tag efter Gordons död, eller försvinnande. Då kan han figurera i filmen som en legend eller en myt. Man kan på så sätt få in en del spelreferenser och alla som har en bild av honom kan ha kvar just sin bild av det hela...men då måste ju hl3 komma först förstås!

Medlem
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av purjo:

Jag gillar Half-Life men jag vet inte om Gordon Freeman är den bästa kraktären att göra en film om och jag hoppas de har någon annan som huvudroll, varför? För att Gordon Freeman har ingen röst och ingen direkt personlighet så alla har sin egen uppfattning över hur han egentligen är och om de har honom som huvudroll kommer nog många bli besvikna för att han inte är som de tycker att han ska vara.

En hl-film kanske borde utspela sig ett tag efter Gordons död, eller försvinnande. Då kan han figurera i filmen som en legend eller en myt. Man kan på så sätt få in en del spelreferenser och alla som har en bild av honom kan ha kvar just sin bild av det hela...men då måste ju hl3 komma först förstås!

Fast då tror jag filmen och storyn blir rätt ointressant för många, nästan som en dålig uppföljare där huvudkaraktären är försvunnen eller död p.g.a.. att Skådespelaren inte ville göra fler filmer. Det är ju faktiskt Gordon vi vill se, och dom andra karaktärerna.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Nice. Bryan Cranston som Gordon Freeman tack.

Ungefär såhär?

Medlem
Medlem
Skrivet av Crafoord:
Skrivet av Zappa:

Nice. Bryan Cranston som Gordon Freeman tack.

Ungefär såhär?
http://25.media.tumblr.com/tumblr_m7n4b6PzkF1qghdoko1_500.jpg

Jepp. Han är perfekt för rollen

Medlem
Skrivet av Wiiga:

Gör ett nytt Half-Life spel istället. Or else....

3:an är ju änligen på väg, och ryktet säger att det kommer bli "open world".

12
Skriv svar