The Vanishing of Ethan Carter – ny skräckdeckare

Robot
The Vanishing of Ethan Carter – ny skräckdeckare

Gänget på The Astronauts slipar på en mystisk deckarupplevelse. Beskåda första teasern och smaska i dig de första detaljerna omedelbums.

#the-astronauts, #the-vanishing-of-ethan-carter, #people-can-fly, #painkiller, #bulletstorm


Medlem
The Vanishing of Ethan Carter – ny skräckdeckare

Vet ju att en teaser inte ska vara som en trailer. Men den här teasern sa ju inte någonting. Man blev ju inte direkt mer nyfiken på spelet.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Vet ju att en teaser inte ska vara som en trailer. Men den här teasern sa ju inte någonting. Man blev ju inte direkt mer nyfiken på spelet.

Nämen nu har de ju gjort fel och råkat teasa slutscenen..
Det var klart och tydligt gubben som gjorde det. Och hur försvann Ethan? Han eldades upp. Inte mycket till mysterie här att lösa folks!

Medlem

Jag tyckte det var en rätt schysst teaser, även fast den i princip inte sa någonting. Blev väldigt pepp på att veta vad "The Astronauts" har i kikaren.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Vet ju att en teaser inte ska vara som en trailer. Men den här teasern sa ju inte någonting. Man blev ju inte direkt mer nyfiken på spelet.

Klart det sa något om spelet, eller?? Jag tyckte de lyckades ganska bra med att framföra centrala teman på några få sekunder (rural brittisk höst, ensamhet, korpen som symboliserar död, de dramatiskt hotfulla tonerna i musiken osv.), speciellt med tanke på att en teaser bara brukar vara en titeltext med fade-effekt...


signatur

Imperator

Moderator | Testpilot

Jag gillar inte DonGrif ett jävla dugg men måste hålla med om att det här gav mig ingenting, hatar sådana hära teasers och trailers som inte visar något vettigt.

Överlag, hur svårt är det egentligen att visa något som man har någon nytta av? T ex göra en trailer som faktiskt är en trailer TILL SPELET och inte någon random mischmasch av skrot som bara finns där för att... Göra vad det nu ska göra.

Ta Dead Island trailern med flickan, mycket fin. Men vad är poängen? Ska den visa att det är "Zombies" i spelet eller något? Ingenting från den kopplar in till spelet. Hade det inte stått "Dead Island" som titel på trailern hade det ju kunnat vara vilken zombietrailer som helst. Gör gärna en trailer till STORYN och GAMEPLAYET i spelet istället, (ARG).

Det enda som gjorde mig lite taggad var det faktum att FZ valde att skriva "skräckdeckare" plus att det är ett spel, trailern misslyckades totalt.

Nu ska jag till Konsum och avreagerara mig på kassörskan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hmm. Jag får en känsla likt den jag fick när jag hörde om Alan Wake, innan det släpptes. Vet inte varför

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag gillar inte DonGrif ett jävla dugg men måste hålla med om att det här gav mig ingenting, hatar sådana hära teasers och trailers som inte visar något vettigt.

Överlag, hur svårt är det egentligen att visa något som man har någon nytta av? T ex göra en trailer som faktiskt är en trailer TILL SPELET och inte någon random mischmasch av skrot som bara finns där för att... Göra vad det nu ska göra.

Ta Dead Island trailern med flickan, mycket fin. Men vad är poängen? Ska den visa att det är "Zombies" i spelet eller något? Ingenting från den kopplar in till spelet. Hade det inte stått "Dead Island" som titel på trailern hade det ju kunnat vara vilken zombietrailer som helst. Gör gärna en trailer till STORYN och GAMEPLAYET i spelet istället, (ARG).

Det enda som gjorde mig lite taggad var det faktum att FZ valde att skriva "skräckdeckare" plus att det är ett spel, trailern misslyckades totalt.

Nu ska jag till Konsum och avreagerara mig på kassörskan.

The Astronauts är en independentstudio och har således begränsad plats för marknadsföring i sin budget. Därför får de förlita sig på word-of-mouth för att sprida vetskap om spelet istället för ett massivt hype-train. Det är mycket möjligt att utvecklingen av spelet inte kommit tillräckligt långt för att kunna visa en gameplay-video som är representativ för slutprodukten.

Att kunna avtäcka sitt spel såhär tidigt med en liten video och hänvisning till hemsidan är ju guld värt för små utvecklare som dessa. Vi som blir intresserade av vad som skrivs på sajter som denna kan klicka oss vidare till studions hemsida och få mer djupgående info i textform.


signatur

Imperator

Om tempot är långsamt, och de håller settingen till "Skotsk landsbygd / Tysk alpby" med den rätta krypande atmosfären som kommer med ovetande om vad som kryper i skuggorna.
Kan bli riktigt bra, väntar och ser.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Om det är förstpersons horror med unik atmosfär kommer det definitivt bli intressant. Titeln gav mig point-and-click vibbar först

Medlem
Moderator | Testpilot
Skrivet av Reize:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag gillar inte DonGrif ett jävla dugg men måste hålla med om att det här gav mig ingenting, hatar sådana hära teasers och trailers som inte visar något vettigt.

Överlag, hur svårt är det egentligen att visa något som man har någon nytta av? T ex göra en trailer som faktiskt är en trailer TILL SPELET och inte någon random mischmasch av skrot som bara finns där för att... Göra vad det nu ska göra.

Ta Dead Island trailern med flickan, mycket fin. Men vad är poängen? Ska den visa att det är "Zombies" i spelet eller något? Ingenting från den kopplar in till spelet. Hade det inte stått "Dead Island" som titel på trailern hade det ju kunnat vara vilken zombietrailer som helst. Gör gärna en trailer till STORYN och GAMEPLAYET i spelet istället, (ARG).

Det enda som gjorde mig lite taggad var det faktum att FZ valde att skriva "skräckdeckare" plus att det är ett spel, trailern misslyckades totalt.

Nu ska jag till Konsum och avreagerara mig på kassörskan.

The Astronauts är en independentstudio och har således begränsad plats för marknadsföring i sin budget. Därför får de förlita sig på word-of-mouth för att sprida vetskap om spelet istället för ett massivt hype-train. Det är mycket möjligt att utvecklingen av spelet inte kommit tillräckligt långt för att kunna visa en gameplay-video som är representativ för slutprodukten.

Att kunna avtäcka sitt spel såhär tidigt med en liten video och hänvisning till hemsidan är ju guld värt för små utvecklare som dessa. Vi som blir intresserade av vad som skrivs på sajter som denna kan klicka oss vidare till studions hemsida och få mer djupgående info i textform.

Om du läser lite noggrannare nästa gång så ser du att jag menar ÖVERLAG och inte just det här företaget på grund av vad du själv skrivit. Det jag inte gillade med den här trailern var just att det för mig inte visade mycket. Resten jag skrev handlade om trailers överlag så slängde ingen känga på företaget.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Varför sånt lip om gameplay? En teaser är väl till för att sätta anslaget för ett spel, det är ju ingen tech-demo.
Handlar väl er om sätta en stämning.

Moderator | Testpilot
Skrivet av afterclap:

Varför sånt lip om gameplay? En teaser är väl till för att sätta anslaget för ett spel, det är ju ingen tech-demo.
Handlar väl er om sätta en stämning.

Igen, läs vad folk skriver. Ingen klagar för det inte är något gameplay utan att vi inte bara förstår mycket från spelet bara för det är en teaser. Jag skrevr om trailers ÖVERLAG. Inte den här.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag gillar inte DonGrif ett jävla dugg ...

Vad har jag gjort dig?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av afterclap:

Varför sånt lip om gameplay? En teaser är väl till för att sätta anslaget för ett spel, det är ju ingen tech-demo.
Handlar väl er om sätta en stämning.

Igen, läs vad folk skriver. Ingen klagar för det inte är något gameplay utan att vi inte bara förstår mycket från spelet bara för det är en teaser. Jag skrevr om trailers ÖVERLAG. Inte den här.

Läser klart och tydligt, dock verkar de flesta glömma bort det estetiska och berättande i spel. Teasern visar inte mycket från spelet, dock är väl det knappast syftet heller så förstår inte varför så mycket fokus läggs på det. Blir lite lätt känslan av "sätt på något man kan dansa till"-syndromet, som man inte bryr sig om det artisiska värdet i spel och dess berättande utan bara vill få kills och levla. Gameplay finns ju på youtube när det är dags, dock håller jag såklart med om trailers överlag mest vill sälja spelet utan konkret visa vad det är för egentlig speltyp man får. Men är väl heller inget nytt, tråkigt bara. Man kunde ju få båda delar.

1
Skriv svar