En rutten trailer för The Walking Dead: Survival Instinct

Robot
En rutten trailer för The Walking Dead: Survival Instinct

En månad kvar till att nästa spel baserat på tv-serien The Walking Dead släpps. Vi har fått den senaste trailern.

#the-walking-dead-survival-instinct, #telltales


Medlem
En rutten trailer för The Walking Dead: Survival Instinct

verkar B som fan ......

Medlem
Medlem

kommer nog vara riktigt b spel men man vet ju aldrig
btw när man trycker på play länken är man tvungen att leta upp filen att spela upp får upp fragzone episod 1

Medlem

JAG KOMMER KÖPA DET OCH JAG KOMMER SPELA SKITEN UR DET !

Inaktiv

Vilket sketet spel.

Medlem

Påminner om LOST spelets grafikstil

http://www.youtube.com/watch?v=jZi5Mxr3Vi8

Grafiken och animationerna ser rätt så B ut, men så länge storyn är tight och zombies farliga så är jag nöjd å kanske testar detta.

Medlem

Ser ut som GTA san andreas mod typ!

Medlem

Videon funkar inte för mig, kommer till http://www.fz.se/filmer/portal.php

Testat videos i andra nyheter och där funkar det fint.

Medlem
Skrivet av Joppenator:

JAG KOMMER KÖPA DET OCH JAG KOMMER SPELA SKITEN UR DET !

Gillar din bild Joppe :3
Om folk köper spelet kanske det släpps en bättre tvåa.

Medlem

Skulle vara trevligt ifall man fick se denna så kallade "ruttna" trailern så man kan döma lite själv. Men what the hell jag söker upp den, youtube är min kompis.

Medlem

Verkar vara lika bra spel som TV-serien...
Det enda som levererar är serietidningen och Telltales episoder.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Verkar vara lika bra spel som TV-serien...
Det enda som levererar är serietidningen och Telltales episoder.

Nu har jag inte läst serietidningen eller spelat spelet, men vad jag vet så är inte tv serien så värst dålig. Följer den maniskt och det gör rätt så många andra med, på vilket sätt tycker du tv serien är dålig? Är det för att den inte alls är som tidningen? Well det är inget som visas som film eller serie, hur många filmer baserad på böcker tror du följer exakt det som står? Typ inga alls, the hunger games har missat en hel del från första boken vad jag fått höra flickvännen som läst dom.

Man kan aldrig bli riktigt nöjd men en serie eller film behöver ändå inte bli dålig bara för att den inte följer exakt en tidning/ bok.

Medlem
Skrivet av Joppenator:

JAG KOMMER KÖPA DET OCH JAG KOMMER SPELA SKITEN UR DET !

AWESOME YOU'RE THE MAN!

Medlem

Game of the year 2013, GAME OF THE YEAR EVERYEAR, nah ser ruskigt B ut.

Medlem

jäklar vad dåligt det verkar. det såg ut som det borde kommit ut för typ 10 år sedan.

Medlem

Det enda det här spelet har som är på något vis lovande är bra röstskådespelare. En ny, bättre, trailer kan inte gömma att spelet ser tyvärr riktigt illa ut. Det som är sorgligast av allt är att det antagligen kommer sälja bra som fan bara på namnet och på grund av det så kommer vi få många till rushade skit spel baserade på Walking Dead. Suck. Ska det vara så mycket att begära att få ett RIKTIGT bra zombie survival spel?

ELF
Medlem

Jag får känslan av att det kommer vara väldigt likt The Land of The Dead: Road To Fiddlers Green. Det var bra när det släpptes, men nu känns det som ett skitspel.
Så vi får se om det blir det ett lagom bra spel eller blir det ett skitspel...

Skrivet av Cliffie:

Suck. Ska det vara så mycket att begära att få ett RIKTIGT bra zombie survival spel?

The Dead Linger?
Jag är hajpad till en lagom nivå. Det är så mycket som kan gå fel, men samtidigt så mycket som kan gå rätt


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Jag får känslan av att det kommer vara väldigt likt The Land of The Dead: Road To Fiddlers Green. Det var bra när det släpptes, men nu känns det som ett skitspel.
Så vi får se om det blir det ett lagom bra spel eller blir det ett skitspel...

Skrivet av Cliffie:

Suck. Ska det vara så mycket att begära att få ett RIKTIGT bra zombie survival spel?

The Dead Linger?
Jag är hajpad till en lagom nivå. Det är så mycket som kan gå fel, men samtidigt så mycket som kan gå rätt

Jo det finns flera stycken som är på väg. Dead Linger, Dead State, State of Decay, DayZ Standalone osv. Problemet är det att alla de är ganska långt bort från release (Köpa in i alpha gills inte riktigt) och det finns fortfarande chansen att de går åt helvete dem med. De ser alla lovande ut, men de är inte här än. :,<

Medlem

Såg inte det där B:et i trailer som folk gillar att dra upp. (om dem inte menar grafiken såklart men kom igen nu va?!)

Ser fram emot att testa detta faktiskt.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Det enda jag kan klaga på är animationerna. Alla zombies gick som att dom innan förvandlingen dog puckelryggade. Grafiken kunde vara bättre med tänka på att det är 2013 nu men den är inte dålig. Ser trots allt fram emot det här liret

Medlem

Jag hade stora förhoppningar för detta spelet. Jag älskar Daryl från TV-serien och hoppades verkligen att detta spelet skulle ge mig möjligheten att spela en cool story med honom. Det verkar dock som att mina förhoppningar lika gärna kan kastas ut i havet.

Medlem
Skrivet av HogisGuy:

Såg inte det där B:et i trailer som folk gillar att dra upp. (om dem inte menar grafiken såklart men kom igen nu va?!)

Ser fram emot att testa detta faktiskt.

Jag håller helt klart med om att grafik är inte allt, men försök inte låtsas att det inte spelar roll alls. Om spelet ser ut som HL2 (utan mods!) och släpps 2013 så är det inte mer än rätt att det får skit för det. Vad gäller gameplay så har de inte visat mycket så det är lite svårt att kommentera på det. Fram tills de bevisar motsatsen med en ordentlig bit gameplay så förblir jag skeptisk.

Medlem
Skrivet av Zlither:

Nu har jag inte läst serietidningen eller spelat spelet, men vad jag vet så är inte tv serien så värst dålig. Följer den maniskt och det gör rätt så många andra med, på vilket sätt tycker du tv serien är dålig? Är det för att den inte alls är som tidningen? Well det är inget som visas som film eller serie, hur många filmer baserad på böcker tror du följer exakt det som står? Typ inga alls, the hunger games har missat en hel del från första boken vad jag fått höra flickvännen som läst dom.

Man kan aldrig bli riktigt nöjd men en serie eller film behöver ändå inte bli dålig bara för att den inte följer exakt en tidning/ bok.

Tycker inte TV-serien levererar det jag förväntade mig av den. Du får tycka vad du vill såklart, samma som jag. Men det känns som du försöker förlöjliga mig genom att förklara att det inte alltid är samma sak med olika medium för samma franchise - vilket är självklart? Vad gäller The Walking Dead så är det olika handlingar i samma värld/geografiska område. Men som jag började med att säga, jag tycker inte TV-serien förmedlar det på ett sätt som jag - som zombiefan och flitig läsare av seriesamlingen - tycker är värdigt namnet. Vad gäller min personliga relation till TV-serien så såg jag hela säsong ett, med väldigt blandade känslor. Slutade sedan kolla efter två avsnitt i säsong två där det hela bara blev en skugga av de sämsta handlingarna i genren. Tyvärr verkar detta spelet bygga helt på TV-serien, något som - FÖR MIG - inte lockar alls.

Vad gäller Telltales tolkning och förverkligande av The Walking Dead tycker jag de lyckades mycket bättre och är mer trogen till den känslan jag har när jag läser serien. Man lärde sig tycka om karaktärer, till skillnad från TV-serien när man hoppas att de flesta ska dö... så fort som möjligt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Trevligt att de fortfarande gör spel till playstation 2

Medlem

Vill inte vara den som är den. Men detta ser förjävligt ut..

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Zlither:

Nu har jag inte läst serietidningen eller spelat spelet, men vad jag vet så är inte tv serien så värst dålig. Följer den maniskt och det gör rätt så många andra med, på vilket sätt tycker du tv serien är dålig? Är det för att den inte alls är som tidningen? Well det är inget som visas som film eller serie, hur många filmer baserad på böcker tror du följer exakt det som står? Typ inga alls, the hunger games har missat en hel del från första boken vad jag fått höra flickvännen som läst dom.

Man kan aldrig bli riktigt nöjd men en serie eller film behöver ändå inte bli dålig bara för att den inte följer exakt en tidning/ bok.

Tycker inte TV-serien levererar det jag förväntade mig av den. Du får tycka vad du vill såklart, samma som jag. Men det känns som du försöker förlöjliga mig genom att förklara att det inte alltid är samma sak med olika medium för samma franchise - vilket är självklart? Vad gäller The Walking Dead så är det olika handlingar i samma värld/geografiska område. Men som jag började med att säga, jag tycker inte TV-serien förmedlar det på ett sätt som jag - som zombiefan och flitig läsare av seriesamlingen - tycker är värdigt namnet. Vad gäller min personliga relation till TV-serien så såg jag hela säsong ett, med väldigt blandade känslor. Slutade sedan kolla efter två avsnitt i säsong två där det hela bara blev en skugga av de sämsta handlingarna i genren. Tyvärr verkar detta spelet bygga helt på TV-serien, något som - FÖR MIG - inte lockar alls.

Vad gäller Telltales tolkning och förverkligande av The Walking Dead tycker jag de lyckades mycket bättre och är mer trogen till den känslan jag har när jag läser serien. Man lärde sig tycka om karaktärer, till skillnad från TV-serien när man hoppas att de flesta ska dö... så fort som möjligt.

(spoiler varning nu läs inte detta om ni inte sett säsong 3 av the walking dead!)

Nej jag försökte inte förlöjliga dig, så nu slipper du oroa dig för det. Och på vilket sätt blev det en sämre handling i säsong ? Tycker dom gjort det riktigt bra med allt, att bara hoppas på att alla ska du visar ju bara hur dåligt inne du var i serien, man lärde sig tycka karaktärerna i tv serien med. Jag tyckte bra om T-dog och fann det rätt sorgligt att han offrade sitt liv för en annan så hon skulle klara sig. Dom ha lyckats bra med att få en att tycka om vissa av karaktärerna sedan får du väl säga tvärt om då men du har ju visat att du inte ens visat engagemang att komma in i serien även fast det inte är svårt. Att bara säga att du hade blandande känslor för säsong 1 säger inte så värst mycket.

Ja tidningen är säkert bättre likaså spelet då men det bryr jag mig inte om

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Zlither:

Nu har jag inte läst serietidningen eller spelat spelet, men vad jag vet så är inte tv serien så värst dålig. Följer den maniskt och det gör rätt så många andra med, på vilket sätt tycker du tv serien är dålig? Är det för att den inte alls är som tidningen? Well det är inget som visas som film eller serie, hur många filmer baserad på böcker tror du följer exakt det som står? Typ inga alls, the hunger games har missat en hel del från första boken vad jag fått höra flickvännen som läst dom.

Man kan aldrig bli riktigt nöjd men en serie eller film behöver ändå inte bli dålig bara för att den inte följer exakt en tidning/ bok.

Tycker inte TV-serien levererar det jag förväntade mig av den. Du får tycka vad du vill såklart, samma som jag. Men det känns som du försöker förlöjliga mig genom att förklara att det inte alltid är samma sak med olika medium för samma franchise - vilket är självklart? Vad gäller The Walking Dead så är det olika handlingar i samma värld/geografiska område. Men som jag började med att säga, jag tycker inte TV-serien förmedlar det på ett sätt som jag - som zombiefan och flitig läsare av seriesamlingen - tycker är värdigt namnet. Vad gäller min personliga relation till TV-serien så såg jag hela säsong ett, med väldigt blandade känslor. Slutade sedan kolla efter två avsnitt i säsong två där det hela bara blev en skugga av de sämsta handlingarna i genren. Tyvärr verkar detta spelet bygga helt på TV-serien, något som - FÖR MIG - inte lockar alls.

Vad gäller Telltales tolkning och förverkligande av The Walking Dead tycker jag de lyckades mycket bättre och är mer trogen till den känslan jag har när jag läser serien. Man lärde sig tycka om karaktärer, till skillnad från TV-serien när man hoppas att de flesta ska dö... så fort som möjligt.

(spoiler varning nu läs inte detta om ni inte sett säsong 3 av the walking dead!)

Nej jag försökte inte förlöjliga dig, så nu slipper du oroa dig för det. Och på vilket sätt blev det en sämre handling i säsong ? Tycker dom gjort det riktigt bra med allt, att bara hoppas på att alla ska du visar ju bara hur dåligt inne du var i serien, man lärde sig tycka karaktärerna i tv serien med. Jag tyckte bra om T-dog och fann det rätt sorgligt att han offrade sitt liv för en annan så hon skulle klara sig. Dom ha lyckats bra med att få en att tycka om vissa av karaktärerna sedan får du väl säga tvärt om då men du har ju visat att du inte ens visat engagemang att komma in i serien även fast det inte är svårt. Att bara säga att du hade blandande känslor för säsong 1 säger inte så värst mycket.

Ja tidningen är säkert bättre likaså spelet då men det bryr jag mig inte om

Säsong två av tv-serien var det mest tydliga exemplet på budgetnedskärningar jag någonsin sett i tv-mediumets historia.

Grundstoryn i säsong två var att ett flickebarn var bortsprunget, varpå man spenderade 12x40min på kallprat på torpet varvat med små skogspromenader emellanåt.

Fruktansvärt, totalt jävla fruktansvärt dåligt. Jag förväntar mig bättre resultat av en avslutsningshow av en gymnasieklass inom teater.

Däremot så verkar AMC ha förstått potentialen i serien och höjde den tiotals snäpp till säsong 3 som faktiskt gick att titta på utan att lida.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Verkar vara lika bra spel som TV-serien...
Det enda som levererar är serietidningen och Telltales episoder.

De what? Serien är ju jättebra ju

Medlem

Inget PC??? Happ.. Såg helt okej ut. Lätt köp vid rea men men....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

12
Skriv svar