Grafikmaraton – 14 års pc-grafik på två timmar film

Robot
Grafikmaraton – 14 års pc-grafik på två timmar film

Minns du hur grafikdemos såg ut för 14 år sedan? Grafikutvecklingen mellan 2000 och 2013 kan du glatt beskåda under en långkörare på jootåb.


Medlem
Grafikmaraton – 14 års pc-grafik på två timmar film

Gamla 3dmark var ju coolt, med matrixgrejen och allt... det var typ sista gången en bechmark var coolt att kolla på.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Gamla 3dmark var ju coolt, med matrixgrejen och allt... det var typ sista gången en bechmark var coolt att kolla på.

Vill även minnas att det fanns ett spelläge där man kunde köra runt med bilen från första testet. Sån lyx skulle man aldrig få idag, utan nu måste man betala 200kr för ett opolerat test som är fyllt med smygreklam.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Hipshot:

Gamla 3dmark var ju coolt, med matrixgrejen och allt... det var typ sista gången en bechmark var coolt att kolla på.

Vill även minnas att det fanns ett spelläge där man kunde köra runt med bilen från första testet. Sån lyx skulle man aldrig få idag, utan nu måste man betala 200kr för ett opolerat test som är fyllt med smygreklam.

Och det laggar som katten!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Hipshot:

Gamla 3dmark var ju coolt, med matrixgrejen och allt... det var typ sista gången en bechmark var coolt att kolla på.

Vill även minnas att det fanns ett spelläge där man kunde köra runt med bilen från första testet. Sån lyx skulle man aldrig få idag, utan nu måste man betala 200kr för ett opolerat test som är fyllt med smygreklam.

Och det laggar som katten!

Köp lite bättre datordelar istället för budget

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Hipshot:

Gamla 3dmark var ju coolt, med matrixgrejen och allt... det var typ sista gången en bechmark var coolt att kolla på.

Vill även minnas att det fanns ett spelläge där man kunde köra runt med bilen från första testet. Sån lyx skulle man aldrig få idag, utan nu måste man betala 200kr för ett opolerat test som är fyllt med smygreklam.

Och det laggar som katten!

Köp lite bättre datordelar istället för budget

Har bra dator, men programmet är sjukt instabilt. Den man laddade ner på Guru 3D vägrade ens att starta. Var tvungen att ladda ner det genom Steam, och den kan få för sig att krascha mitt under ett test. Vilket är jävligt irriterande med tanke på att man måste betala för att kunna köra testerna individuellt. Att den dessutom ska köra ett demo innan testet gör inte saken bättre heller.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Hipshot:

Gamla 3dmark var ju coolt, med matrixgrejen och allt... det var typ sista gången en bechmark var coolt att kolla på.

Vill även minnas att det fanns ett spelläge där man kunde köra runt med bilen från första testet. Sån lyx skulle man aldrig få idag, utan nu måste man betala 200kr för ett opolerat test som är fyllt med smygreklam.

Och det laggar som katten!

Köp lite bättre datordelar istället för budget

Man var ju kung 2003


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

haha, gillade den för 2013 :>. slutet var ganska klockrent.

Medlem

mah 2 timmar lång trodde den var typ 10 min ^^

Medlem

Nice, har inte sett alla nVidia-demos förut, blir att göra en capture av dem senare... har själv spelat in en del techdemos och 3DMark osv (inkl en massa ATI-demos som inte fanns i denna video), finns att beskåda på

http://www.youtube.com/playlist?list=PLAAD14C8DFAB4BE95

Medlem

Något att titta på i bakgrunden samt väcka nostalgi och minnas känslor, när man inbillar sig att man pluggar dvs.

Medlem

Känns lite som utvecklingen tappat fart på senare år...

ZF
Medlem

kändes inte direkt linjär även om den nu var det. antar att det säger allt om att prestanda aldrig betyder allt, även om det alltid hjälper.

Medlem

Jag kollade båda två timmarna i sträck och hade stånd hela tiden.

Medlem

Den där lummiga landsbygdsdelen i 3Dmark 2001 är fortfarande riktigt snyggt. Vetefan om vad som kan jämföra sig med det...Witcher 2?

Medlem

Catzilla? Huh?

Medlem

Ahh 3DMark 2001, det var tider det, då man också satt i HLTV och lekte, var ju klockrent när man kunde ladda hem .dem(?) filer och kolla matcher från precis vilken synvinkel man ville
Sen kom Steam och förstörde.....

Medlem

Trodde jag skulle få se 3dfx VooDoo stuff!

Medlem
Skrivet av nibor79:

Jag kollade båda två timmarna i sträck och hade stånd hela tiden.

Pictures or it didn't happen


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

mycket bättre neo än skådisen =D


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

wtf oonoooes..i mitt huvud var ju matrix/Payne scenen det colaste jag någonsin sett....its al ruind now

1
Skriv svar