Valve och Abrams: "Vi vill göra Portal eller Half-Life-film"

Medlem

Blir det Gordon som blir huvudkaraktären så lär ju dialogen inte bli så lång ;D

Medlem

Ni vet att Gordon inte är mer än 27 i första spelet va? Så att casta någon gammal uv är inte mycket till nytta.

Medlem
Skrivet av izayoi:
Skrivet av Wiiga:

Gör ett nytt Half-Life spel istället. Or else....

3:an är ju änligen på väg, och ryktet säger att det kommer bli "open world".

Ser hellre hl3 som hur hl1 och 2 var, hl 3 som open world skulle kännas aningen skumt enligt mitt eget tycke. Visst hl2 var inte helt linjerat men det var inte heller open world och det tyckte jag passade bra

Medlem

Men! Inte Abrams! Han har redan förstört Star Trek.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Jag tyckte Ethan Hawke var väldigt lik Gordon Freeman i Sinister
https://i.chzbgr.com/maxW500/6693964288/h44516741

Haha tänkte exakt likadant då jag satt och såg filmen

Riktigt bra film för övrigt imo för er som inte sett den.

Medlem

*Watchlist* ^^


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

AW8
Medlem

Vad i Jesus helgade namn!?

Det låter ju riktigt roligt, men det viktigaste är givetvis att herrarna jobbar vidare på en viss Episode 3 och en viss Episode 7 först!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Skulle inte vilja se Hugh Laurie eller Bryan Cranston som Freeman, de är alldeles för gamla. Gordon är ju bara ca 27 år. Även Ethan Hawke är lite för gammal... Joseph Gordon Levitt kanske? Och Olivia Munn eller Kristin Kreuk som Alyx Vance.
Och jag tror att JJ Abrams bara kommer att producent eller liknande med tanke på allt han har att göra just nu, Star Wars mm.

Medlem

Va fan, HL3 istället din lata tjockis!

Medlem

hahahaa JAAA


signatur

SWWWWAAAAAAGGG

Medlem
Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Va fan, HL3 istället din lata tjockis!

Han har nog gjort mer för Sverige sen valet än den valda regeringen så, dra igen grötluckan.

Hitman blev ju ganska ok.

Dock hade en HL film fått vara typ lika lång som LOTR extended, siså 4 timmar för att verkligen linda en runt fingret med en bra story.

Medlem
Skrivet av Ufosxm:

Håller med. Och det unika i HL och HL2 är ju HUR storyn berättas. Så filmen skulle kunna berättas ur t.ex Barneys perspektiv, och att Gordon är med då och då.

Half-Life: Blue Shift?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Bara det att Gabe snackar om Half-Life

Medlem
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av Ufosxm:

Håller med. Och det unika i HL och HL2 är ju HUR storyn berättas. Så filmen skulle kunna berättas ur t.ex Barneys perspektiv, och att Gordon är med då och då.

Half-Life: Blue Shift?

Precis. Det skulle ju funka för då har man en huvudkaraktär som iaf kan ha dialoger med de andra vetenskapsmännen.

Medlem

Ännu en dålig film? Jippie.

Varför det aldrig har lyckats o bli BRA filmer när de utgår ifrån spel kan man ju undra. Men visst... något undantag finns det säkert?

Medlem
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av m_g_karlsson:

Va fan, HL3 istället din lata tjockis!

Han har nog gjort mer för Sverige sen valet än den valda regeringen så, dra igen grötluckan.

Hitman blev ju ganska ok.

Dock hade en HL film fått vara typ lika lång som LOTR extended, siså 4 timmar för att verkligen linda en runt fingret med en bra story.

Vad har Gabe Newell gjort för sverige och vad har Hitman med något att göra?

Medlem

Abrams att göra Half-Life film?! NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem

Där försvann ju den lilla respekt man hade kvar för Valve.


signatur

Den som sover levlar inte.

Coming soon in 2024!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Portal skit ,ur vägen för half-life.

Inaktiv

Om det står mellan HL och portal så gör en film om half-life då!

Medlem

signatur

remember

12
Skriv svar