Nytt Assassin's Creed avslöjat!

Medlem

Hör ljudet av att det mjölkas. Bäst att serien tillåts vila ett tag. Det behövs inte ännu en klon.

Härligt, aj lajk.

Hoppas på antingen Frankrike eller Ryssland, eller varför inte Asien? Finns hur mycket som helst att jobba med.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Det här med att göra 500 uppföljare på sina spel är en trend som måste dö.

Instämmer. Sett till försäljningssiffrorna så finns det uppenbarligen väldigt många som gillar att göra om samma sak hela tiden i spel som detta och CoD m fl.
Men dessa löpande bandet produkter dödar tyvärr kreativitet och innovation.
Därför var det skönt att läsa att CD Projekt nu lägger ned serien efter Witcher 3. Trots att den är bland de bästa i sin genre.
Det är skönt att inte alla utvecklare och utgivare endast har $$$ framför ögonen.

Medlem

Räcker det inte nu? :S

Medlem

MY gaaad !!! nu får de va slut på dessa mainstream spel!!! -.-

Medlem

Storymessigt så känns inte denna serien helt klar. Nu är det ju inte samma katastrof som väntar som i dom gamla. Ska detta skötas kronologiskt (nutids storyn) så kommer det bli väldigt intressant för vi som har lirat klart det som finns att lira vet ju vad som hänt och tror inte ens det går att spekulera hur det kommer fortsätta utan att avslöja nått för dom som inte lirat än. blev lite flummigt men sen så är det assassins creed vi pratar om också ^^

Medlem

Mjölka mjölka mjölka. Den här serien är snart värre än Fifa och CoD

Helst så skulle jag vilja ha någon annorlunda civilisation som tex mayarikets fall(alltså när spanjorerna kom och härjade)

Medlem

Asien (Kina/Japan)
Egypten
1:a / 2:a världskriget
Någon form av postapokalyps

Meen! Vem vet. Kan lika vara Afrika, klättra på giraffer och studsa på flodhästar!


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Jag tycker att de gjort bort sig! Jag tyckte att storyn som de påbörjade i första spelet var riktigt cool men istället började Ubisoft mjölka spelmotorn. Desmond skulle haft en betydligt större del i handlingen! Det senaste spelet var seriens sämsta.

Medlem

Kina/Japan hade vart riktigt fränt.
Eller första/andra världskriget... tänker t.ex tillbaka på uppdraget i CoD2 när man smyger runt i pipelinen inne i en stad.

Skrivet av Aresz:
Skrivet av Jozo:

Jag vet inte jag... AssCreed 3 var det första spelet i serien jag inte orkade spela igenom. Det var helt enkelt alldeles för monotont och tråkigt. Alla dessa skjutvapen förstörde spelets känsla...

För att inte snacka om allt man INTE fick göra själv utan bara titta på eller trycka på en knapp PRESS E TO AUTOFIGHT AND AUTOREGEN...suck

Agreed.
När jag först spelade AC3 så blev jag så in i bänken förbannad på att det var så otroligt "konsolifierat", kommer knappast att spela igenom det.

Medlem

Japan som ninja eller samurai eller varför inte kina å leka kungfu. Kina har värsta historian 7 riken eller vad det heter. Även japan med massor av klaner. Men Egypten skulle vara mera troligt då det inte är massa klaner eller riken där. Eller KIna mot Japan tvärttom. Det skulle bli kul, men vilka skulle vara templar? Kanske USA eller Ryssland? nå ja. Det kommer bli något "spännande" hoppas man i allafall.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

det luktar next-gen här...

Medlem

Fredrik skrev..."kommer släppas under räkenskapsåret 2014. Detta innebär alltså någon gång mellan maj 2013 och april 2014."

FEL!

Någon gång mellan 1 april 2013 och 31 mars 2014. Budgetåret löper mellan dessa datum.

(eller så har jag JÄTTEFEL... )

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Det här med att göra 500 uppföljare på sina spel är en trend som måste dö.

Äh, vadå, 500 är inte så farligt.

Medlem

Skulle satsa stålar på att det kommer bli ett AC med WW2 nångång. T.ex tyskarnas symbol järnkorset passar perfekt för tempelriddarna

Medlem

Har inget emot en fyra men det känns lite väl snart. Svårt å få ihop nånting vettigt kanske. Men jag är glad. Sjukt såld på den här serien. Å dom som tycker det räcker kan ju ge fan i å spela nå mer då

Medlem

Jag skulle föredra Kina och/eller Japan!

Skulle det hända så lovar jag att dom kommer inkludera den första kejsaren och hans grav. (terrakotta armén)
Skulle vara riktigt coolt!

Inaktiv

ac2 va seriens höjdpunkt

Medlem

Inte spelat något av dom, de känns lite överskattade? Hur många delar finns det? 3030303

Medlem
Medlem
Skrivet av snickerboa:

Har inget emot en fyra men det känns lite väl snart. Svårt å få ihop nånting vettigt kanske. Men jag är glad. Sjukt såld på den här serien. Å dom som tycker det räcker kan ju ge fan i å spela nå mer då

Med tanke på hur spelets kvalitet har sjunkit sen Brotherhood så får det räcka. Nästa del kommer helt säkert har lägre kvalitet än AC3 så som revelations och AC3 hade lägre kvalitet än AC2 och brotherhood.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Dumma uttorkad kossa!! Gillar inte sur mjölk -.-

Medlem

Jag hade gärna spelat som Haytham i London eller när han reser runt om i de brittiska kolonierna. Det hade varit kul att spela som en templar för att få ett annat perspektiv och jag gillade Haytham mer än någon av "de goda" i trean

Hm..just det... kanske lite mer från Templar sidan


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

jag vill mest se ett som utspelar sig under antiken, runt medelhavet.

Medlem

Jag kan inte fatta att dom inte gjort ett spel om Japan och Shogunatet. En tid då otroligt få men duktiga människor kunde ställa till med otroligt stora problem. Låt ta ett exempel, Sengoku perioden då "shogunatet", samurajer och yrkesmördare var ett enda stort kaos. Skull man just välja Sengoku perioden så kan man även slänga in den riktiga Hattori Hanzo någonstans i storyn. Vem skulle inte vilja lira som en yrkesmördare i 1600-talets japan?

Inaktiv
Skrivet av Döbringer:

AssCreed 4 kommer att utspelas i nutid. Om dom vill ta storyn framåt, vill säga. Jag har svårt att se någon annan vettig fortsättning, fast man vet ju förstås aldrig.

Suck... Nej, det kan utspelas när som helst så länge det inte är i framtiden, det alla diskuterar är vad förfäderns tid ska vara.

Medlem

Har dom inte redan avslöjat att det ska utspela sig i Brasilien?

Medlem

Ja visst snackade dom om sydamerika? Men vad kan hända där? Conquistadorer? (stavning) maya eller azteker? Finns ju mycket mystik runt dom gamla indianerna men jag vet inte vad det är för spelvärde. Skulle det kunna va mer från första civilisationen?

123
Skriv svar