Säljrekord för Diablo 3

Robot
Säljrekord för Diablo 3
Medlem
Säljrekord för Diablo 3

Även om det hade sina flaws så ångrar jag då inte mitt D3 köp. Upp till level 60 hade då i alla fall jag och de kompisar jag lirade med riktigt roligt!

Medlem

Sen borde de ta en titt på "average time played" utav alla deras sålda exemplar

P.S
Jag ser ingen källa i nyheten *arga blicken*

Medlem

Hoppas att folk kan hålla sig från att snacka skit om diablo 3 i denna artikel

Medlem

Spelade bara ut huvudstoryn, inte särskilt intresserad utav att jaga ny gear efter det, det var väl ok, inget särskilt men inte dåligt, övetglänstes bara av TL2 imo.

Medlem

Varför har ni en bild på en Balrog? Har för mig att LOTOR och Diablo inte är i samma universium.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv
Skrivet av MacNille:

Varför har ni en bild på en Balrog? Har för mig att LOTOR och Diablo inte är i samma universium.

Där har du fel!

Balrogs finns i Diablo 2.

Medlem
Skrivet av Farris:

Sen borde de ta en titt på "average time played" utav alla deras sålda exemplar

Jag skulle gissa att den är betydligt högre än för många andra spel.

Medlem
Skrivet av Isaacgood:

Hoppas att folk kan hålla sig från att snacka skit om diablo 3 i denna artikel

Givetvis, det räcker att de säger sanningen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Lätt nöjd med mitt köp av D3, blev många timmars gaming.

Medlem

Man var visserligen lite förbannad när man inte kom in de första timmarna av releasen, men ångrar inte mitt köp

Spenderat ungefär 200 timmar i spelet på min barbar och fler kommer det bli!

Quake-konnässsör

Över 100 timmar som DH sen dog man och fick börja om, sen blev det över 120 timmar Monk. Men den jäveln "is still going strong"

k3m
Medlem

Jobbig nyhet för mig, eftersom DIII är ett spel med ful-DRM och ful-transaktioner som toppat försäljningslistan förstår inte folk som accepterar sån skit.

Medlem

Fick även tjejen och brorsan att köpa D3 vid release så jag har personligen fixat 3 sålda ex till Blizzard. Så här i efterhand känns det inte riktigt bra att ha slängt 1500 spänn på ett antal dåliga designval från Blizzards sida.

Medlem

Säger egentligen inget om vad de som köpte det tycker om sitt köp. Mer intressant kommer att bli hur den kommande expansionen säljer, den kommer nog visa en mer rättvis bild över hur populärt Diablo 3 är.

Medlem
Skrivet av k3m:

Jobbig nyhet för mig, eftersom DIII är ett spel med ful-DRM och ful-transaktioner som toppat försäljningslistan förstår inte folk som accepterar sån skit.

ful-transaktioner ? du behöver inte använda RMAH. Det är jävligt friviligt.

Angående DRM så kunde jag inte bry mig mindre. Eftersom jag är uppkopplad 24/7 och varit så i många år. Och dom flesta spelen är online nu ändå.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av k3m:

Jobbig nyhet för mig, eftersom DIII är ett spel med ful-DRM och ful-transaktioner som toppat försäljningslistan förstår inte folk som accepterar sån skit.

ful-transaktioner ? du behöver inte använda RMAH. Det är jävligt friviligt.

Angående DRM så kunde jag inte bry mig mindre. Eftersom jag är uppkopplad 24/7 och varit så i många år. Och dom flesta spelen är online nu ändå.

Bara för att man själv har uppkoppling konstant innebär inte detta att servern har det. Ansluter sig för många till en server kommer den inte längre kunna svara eller om någon utsätter den för en DDoS attack så kommer detta innebära att man inte kan spela sitt spel.

Medlem

Är väl inte välförtjänt i mitt tycke, många gick ju på hype och Blizzards rykte - och det de brukade stå för; kvalité, som numer tyvärr verkar visa att glansdagarna är förbi.

Det är inget jättedålig spel per se, men ändå med de förhoppningar man hade kunde man inte annat än bli besviken över resultatet. Samtidigt har blivit förtvivlad gång på gång över i princip alla uppföljare senaste året/åren.

Nu är man skeptisk till allt egentligen. Sitter som ung vuxen och är redan bitter.
Enda stora titeln man sätter sitt hopp till är Rome II. Fan tro´t om de inte skiter sig där också...


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Mitt nr 1 sämsta spelköp senaste 5+ åren.

Jag spelade till ca LvL 13 och sen fick det vara nog med fånigheterna som Diablo 3 presenterade på min dator skärm.

Medlem
Skrivet av Salami:

Mitt nr 1 sämsta spelköp senaste 5+ åren.

Jag spelade till ca LvL 13 och sen fick det vara nog med fånigheterna som Diablo 3 presenterade på min dator skärm.

Good on you.

k3m
Medlem
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av k3m:

Jobbig nyhet för mig, eftersom DIII är ett spel med ful-DRM och ful-transaktioner som toppat försäljningslistan förstår inte folk som accepterar sån skit.

ful-transaktioner ? du behöver inte använda RMAH. Det är jävligt friviligt.

Angående DRM så kunde jag inte bry mig mindre. Eftersom jag är uppkopplad 24/7 och varit så i många år. Och dom flesta spelen är online nu ändå.

bla bla bla.. skitsnack fungerar inte på mig. Försök övertyga någon annan.

Medlem

Jag blev överhypad och gjorde misstaget att köra betan.
kunde inte röra spelet på månader, men nu har jag hittat det igen och älskar det!

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av k3m:

Jobbig nyhet för mig, eftersom DIII är ett spel med ful-DRM och ful-transaktioner som toppat försäljningslistan förstår inte folk som accepterar sån skit.

ful-transaktioner ? du behöver inte använda RMAH. Det är jävligt friviligt.

Angående DRM så kunde jag inte bry mig mindre. Eftersom jag är uppkopplad 24/7 och varit så i många år. Och dom flesta spelen är online nu ändå.

Bara för att man själv har uppkoppling konstant innebär inte detta att servern har det. Ansluter sig för många till en server kommer den inte längre kunna svara eller om någon utsätter den för en DDoS attack så kommer detta innebära att man inte kan spela sitt spel.

Men hur ofta sker detta?

Tror jag aldrig varit med om att Blizzards servrar har varit nere för något annat än underhåll och patchning.

Och om det nu sker någon gång att servern är nere. Så finns det annat här i livet än att spela spel


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Roligt en genomspelning men jag blev riktigt besviken...

Större områden tack... Mer variation... Spelet är ju skit litet... Klarade ut det på bara ett par timmar.

Diablo 2 + LOD expansionen hade ju skit stora miljöer man kunde springa omkring i.

Fy fan.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Tyckte det var bra. Blev lite för tungt bara när man kom till sista svårighetsgraden då man var tvungen att grinda pengar som en idiot så då tröttnade jag och slutade spela

Folk som gnäller en massa och jämför med Diablo 2 glömmer ofta bort att Diablo 2 var rätt värdelöst första året tills LoD släpptes. Det var först då det blommade ut och blev riktigt kul. Tror D3 med tiden kan bli mycket bättre. Har inte spelat det på ett halvår men det verkar som att de åtgärdat en hel del av problemen redan.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Tyckte det var bra. Blev lite för tungt bara när man kom till sista svårighetsgraden då man var tvungen att grinda pengar som en idiot så då tröttnade jag och slutade spela

Folk som gnäller en massa och jämför med Diablo 2 glömmer ofta bort att Diablo 2 var rätt värdelöst första året tills LoD släpptes. Det var först då det blommade ut och blev riktigt kul. Tror D3 med tiden kan bli mycket bättre. Har inte spelat det på ett halvår men det verkar som att de åtgärdat en hel del av problemen redan.

Problemet är att folk (inkl mig själv) romantiserar gammla spel eftersom minnet gör det med gammla minnen, samma sak med lumpar minnen... sanningen är att de spelen hade sina problem och faktisk ofta inte alls var så speciellt stora, det är människors hjärnor som blåser upp minnet av spelen. och sedan förväntarsig något grandiost mirakel av det nya spelet, precis som du var inne på.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Är väl inte välförtjänst i mitt tycke, många gick ju på hype och Blizzards rykte - och det de brukade stå för; kvalité, som numer tyvärr verkar visa att glansdagarna är förbi.

Det är inget jättedålig spel per se, men ändå med de förhoppningar man hade kunde man inte annat än bli besviken över resultatet. Samtidigt har blivit förtvivlad gång på gång över i princip alla uppföljare senaste året/åren.

Nu är man skeptisk till allt egentligen. Sitter som ung vuxen och är redan bitter.
Enda stora titeln man sätter sitt hopp till är Rome II. Fan tro´t om de inte skiter sig där också...

Problemet för Blizzard är att dom har så extremt stor spelarbas och hypen som var kring D3 hade inte gått att rädda på något sätt hur "bra" spelet än hade varit pga just detta.

När det kommer upp i dessa siffror är det omöjligt att hålla folk nöjda.
Finns ett stort gäng som yrkar på att det gått för långt från D2 och samtidigt en annan grupp som tycker det är för likt.
Vi har en grupp som tycker det är för grindigt.
En grupp som tyckte det var för lätt och en annan som grinade för att det var för svårt på inferno.

hur ska dom styra upp det?

Dom har precis samma problem med WoW och till viss del SC2.

Det finns ingen statistik som visar att det hade haft mer spelare om det varit mer likt D2 tex.

Inaktiv
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Castor.T:

Är väl inte välförtjänst i mitt tycke, många gick ju på hype och Blizzards rykte - och det de brukade stå för; kvalité, som numer tyvärr verkar visa att glansdagarna är förbi.

Det är inget jättedålig spel per se, men ändå med de förhoppningar man hade kunde man inte annat än bli besviken över resultatet. Samtidigt har blivit förtvivlad gång på gång över i princip alla uppföljare senaste året/åren.

Nu är man skeptisk till allt egentligen. Sitter som ung vuxen och är redan bitter.
Enda stora titeln man sätter sitt hopp till är Rome II. Fan tro´t om de inte skiter sig där också...

Problemet för Blizzard är att dom har så extremt stor spelarbas och hypen som var kring D3 hade inte gått att rädda på något sätt hur "bra" spelet än hade varit pga just detta.

När det kommer upp i dessa siffror är det omöjligt att hålla folk nöjda.
Finns ett stort gäng som yrkar på att det gått för långt från D2 och samtidigt en annan grupp som tycker det är för likt.
Vi har en grupp som tycker det är för grindigt.
En grupp som tyckte det var för lätt och en annan som grinade för att det var för svårt på inferno.

hur ska dom styra upp det?

Dom har precis samma problem med WoW och till viss del SC2.

Det finns ingen statistik som visar att det hade haft mer spelare om det varit mer likt D2 tex.

Spelade själv D3 i ungefär 40h sedan lade jag ner det och kommer aldrig röra det igen efter det. Och det skulle aldrig falla mig in att använda RMAH. Och ja Blizzard fick in många p.g.a. sitt rykte, ett rykte som snabbt är på väg ner. Jag har ingen respekt kvar till Blizzard med tanke på hur de behandlar sina spelare och har gjort den senaste tiden. För min del blir Titan sista chansen för blizzard att visa vad de går för, skulle det visa vara mediokert, för likt wow, nerdummat etc så är det hej då Blizzard.

Medlem

Diablo3 säljer bara bra för att folk tror att spelet ska vara minst lika bra som Diablo2, Men det är inte i närheten utav lika bra så spelare slutar spela nästan direkt efter att dom klarat ut spelet.

Medlem

Många förbokade en digital edition bara för att få pre-access och sedan en fysik utgåva för att få en box. Undrar hur många ex det hade varit om alla bara beställde ett ex var?

Sedan var det väldigt många som köpte det bara för att D2 var bra, jag är en av dom...

// edit

Varför är Skylanders och CoD kopplat till nyheten?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar