Testa War of the Roses

Robot
Testa War of the Roses

Fatsharks medeltida multiplayerspel nu som demo.

#war-of-the-roses, #fatshark


Medlem
Testa War of the Roses

Blir nog testa till helgen.

k3m
Medlem

Inget spel för mig, men demos är trevligt. Önskar fler skulle släppa demos.

Medlem

Blir å testa då jag verkligen gillade chivalry, skulle dock tro att det här inte riktigt faller mig i smaken.

Medlem
Skrivet av Posuic:

Blir å testa då jag verkligen gillade chivalry, skulle dock tro att det här inte riktigt faller mig i smaken.

Att slåss i War of the Roses känns lite som om Chivalry hade en "speciell" kusin, de försöker hävda att det är mer realitiskt och "krävande" men känns bara som om ens gubbe går på starka lugnande mediciner alt hackar man bara som en psykfall med andra vapen(kniven) då det inte finns någon stamina i spelet. Visserligen inte spelat sen det kom och några veckor efter och ska ha blivit lite ändringar men hoppas inte på mycket.

Så om man gillar chivalry är det ens nån ide o testa?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Så om man gillar chivalry är det ens nån ide o testa?

Omöjligt att säga. Men de skiljer sig stort då framför allt med stridssystemet.

Mer flyt i chivalry, men jag tycker att roses stridssystem är smartare på den aspekten men inte roligare.. typ.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Så om man gillar chivalry är det ens nån ide o testa?

nix

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Så om man gillar chivalry är det ens nån ide o testa?

Nein,
Köpte båda vid release och körde WotR i betan. Så fort jag dök in i Chivalry betan fastanade jag där totalt. Har lagt ca 5 timmar i WotR och runt 100 i Chivalry.

De som gillar wotr menar ofta på att chivalry inte har djup vilket är fel, chivalry har en hel del djup men ett mer uppenbart flöde. Intensiteten i strider och hur det fungerar i chivalry *känns* mycket mer realistiskt än det klunkiga stridssystem som de försöker återskapa i WotR.

testade i 5 minuter.... kommer inte göra det igen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag gillar både chiv och wotr, det bästa vore om de låg med varandra och fick en liten bastard med det bästa av båda spelen.. känns som chiv ger fler alternativ i attacker men att wotr känns tyngre och har mounted combat. Ban designen i chiv är lite ojämn, där tycker wotr är bättre.. vilket fall som helst väl värt att testa, gärna lite mer än i 5 min så man ser mer än 1 karta & 1 klass...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Märkte direkt att de hade massa fräna grejer som saknas i chivalry... så som hästar, executions, man blöder, och sättet man laddar om på

men usch vad stelt och fjantigt man fäktades på


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar