Adblock problem

Medlem
Adblock problem

Min adblock addon blockar även den nya scroll grejen i början av sidan, det ser ut såhär [http://img806.imageshack.us/img806/1337/captureub.jpg] jag har undrat lite varför det är en stor grå blob, men tänkte att det är antagligen på väg att bli bättre. Men fortfarande idag så såg jag detat. Nu så testade jag att stänga av min adblocker och då syntes den för första gången.

Jag kommer inte stänga av min adblocker bara för att få se den så om ni har nåt sätt att få adblockers att inse att det inte är en add, så skulle det vara grymt.

Medlem

Ifall man klickar på adblock ikonen uppe i högra hörnet kommer en lista upp. Har lagt till adserver.adtech.de som tillåt och sen panel.researh-int.se saken. Då kan man se bilderna

Medlem

Ifall man klickar på adblock ikonen uppe i högra hörnet kommer en lista upp. Har lagt till adserver.adtech.de som tillåt och sen panel.researh-int.se saken. Då kan man se bilderna

Redaktör

Vi kikar på det.

Men kom ihåg - utan reklam, inget FZ. Reklamen är det som finansierar sajten, vi är därför måttligt förtjusta i annonsblockerare. Det borde även läsare som månar om en gratis spelsajt av någorlunda kvalitet vara.


signatur
Medlem

tack för snabbt svar, jag tar och väntar och ser om det kommer någon fix,

och tja jag kommer aldrig att trycka på en ad ändå så det spelar ingen roll då det enda som händer är att jag får en sämre upplevelse.

Kommer nog ta ett tag tills jag uppskattar den nya designen.

Antikvitet

pippen: De som annonserar på FZ betalar per visning, inte per klick. När du använder annonsblockerare ger du oss en kostnad, men ingen intäkt. Och utan intäkter, inget FZ.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Sen är antalet totala besökare minst lika viktigt, och om ni tror att ni kan forcera folk från att sluta använda adblockers så är ni helt ute och cyklar. Slutet blir bara att ni dör för att INGEN kommer in och ens tittar på sidan längre om det inte fixas.
Dessutom får ni väl göra som all annan omoralisk media (aftonbladet, expressen, metro, gamespot, ign) och börja med produktplaceringar och ta betalt för att skriva positiv skit om skräpiga spel.

Tyvärr tror jag helt enkelt annonsfinansierat kommer dö. Varför inte ett premium membership istället? HD videos, ingen reklam, plus lite andra features för en 50-lapp i månaden?

Skägg.
10 Chambers

Dagen vi låter våra recensioner och åsikter köpas är dagen då hela redaktionen avgår, den kan jag lova dig.


signatur
Medlem

spiken; Jag köper det. Det är därför jag är trogen FZ. Men mitt resonemang om att ni måste börja prova andra vägar än bara annonsfinansierat står fast. Varför inte en SMS-kod för 20 spänn för en månads premium? Lätt, FÖR lätt, att bli premium medlem då.
Jag tror det finns massor med folk som VILL stödja FZ och samtidigt slippa reklam - det är just dessa människor som i dagsläget inte har något alternativ.

Redaktör

Problemet med ett betalmedlemskap för att slippa reklam är att annonsörerna inte är ett dugg intresserade av en sån lösning. Då riskerar vi att tappa annonsintäkterna, vilket vi verkligen inte har råd med. Så länge vi inte har garantier att ett betalmedlemskap ger samma inkomster som reklamen kommer nog inte en sån lösning på fråga är jag rädd.


signatur
Medlem

Egmont har väl stålar?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Lite bättre placering av annonserna skulle nog uppskattas. Om ni måste placera annonserna mellan nyhetsfönstret, populärt-fönstret etc. så bör de åtminstone vara smala på höjden (likt en banner) så att de smälter in lite bättre i den övriga designen. De lite större ligger bra på högerspalten bland bloggarna och forumet.

Just nu mår jag dock nästan illa av Kane & Lynch-reklamen och eftersom jag använder Chrome kan jag inte blocka enskilda annonser verkar det som.

Redaktör

Möjligt, men inget företag har något intresse av att lägga pengar på något som går med förlust.


signatur
Medlem

nu så fungerar det

Skägg.
10 Chambers

Reklamen har dels ny placering och dels en bigbang (den omkringliggande) så jag kan förstå chocken. I antal är det bara en mer (om vi bortser den tillfälliga bigbangen). Vi kommer att utvärdera all feedback och se vad vi kan göra. Som kollegorna resan påpekat, utan reklam stänger vi ner på en vecka.


signatur
Frilansare

What he said!

1
Skriv svar