Tomb Raider har gått guld

Robot
Tomb Raider har gått guld

"Vi har verkligen gett allt, och jag är säker på att vi skapat något som utforskar Tomb Raiders historia samtidigt som vi testat gränserna för interaktivt berättande och design."

#tomb-raider, #crystal-dynamics


FM-guru
F.d. Sisyr
Tomb Raider har gått guld

Ser ut som en kille på den där bilden!

Medlem

Känns lovande detta spel!

Medlem

Kommer bli intressant, blir att se recensioner och sedan möjligt ett test!

Förövrig undrar jag hur lång tid det tar innan vi får en komplett genomgång på youtube hur många gånger Lara stönar, skadar eller slår sig. Bara av Trailerna som släppts verkar hon plågas rätt rejält!


signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:

Ser ut som en kille på den där bilden!

En väldigt feminin kille kanske med smal käke.

Medlem

"... samtidigt som vi testat gränserna för interaktivt berättande och design."

Ja, mycket snack för ett spel som säkert blir en av dussintalet "press X to jump"-spel med ton av småfilmer som hela tiden avbryter ditt spelande, och en speldesign som är anpassad för en lobotomerad kräfta. Sådana här påståenden sägs ofta när de själva är osäkra på sitt spel och kvaliteten på det. För de spelen som verkligen skapar spelhistoria behöver ofta inte ha någon som skall försöka övertyga köparna att det är bra.

Upp till bevis!

Medlem
Skrivet av mrpijey:

"... samtidigt som vi testat gränserna för interaktivt berättande och design."

Ja, mycket snack för ett spel som säkert blir en av dussintalet "press X to jump"-spel med ton av småfilmer som hela tiden avbryter ditt spelande, och en speldesign som är anpassad för en lobotomerad kräfta. Sådana här påståenden sägs ofta när de själva är osäkra på sitt spel och kvaliteten på det. För de spelen som verkligen skapar spelhistoria behöver ofta inte ha någon som skall försöka övertyga köparna att det är bra.

Upp till bevis!

Kom igen, en till grej kan du nog klaga på om du verkligen försöker och tänker i lite negativare banor!
Jag tror på dig!


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Vet inte hur länge du har hållit på med spel, men en som håller på mycket med spelrecensioner och gått på massor av spelmässor osv så hör jag ofta sådana här uttalanden, och ofta så brukar det bara vara snack. De bra spelen säljer sig själva, att en "kontorspolitiker" säger att just deras spel tänjer på gränserna osv är ju standard, sedan om det verkligen gör det är det är en annan sak som sällan syns. Så jag är inte negativ, bara realistisk och går inte på PR-tricken.

Medlem
Skrivet av Profan55:
Skrivet av Sisyr:

Ser ut som en kille på den där bilden!

En väldigt feminin kille kanske med smal käke.

Haha tror att han sett för mycket på Yohio på melodifestivalet.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Hoppas att det blir bra, vore kul med ett nytt bra Tomb Raider-spel.

Inaktiv
Skrivet av electric8:
Skrivet av Profan55:
Skrivet av Sisyr:

Ser ut som en kille på den där bilden!

En väldigt feminin kille kanske med smal käke.

Haha tror att han sett för mycket på Yohio på melodifestivalet.

Jojo

http://www.expressen.se/gt/kultur/schlagern-far-killarna-att-...

Suck säger jag bara...

OT: Inväntar en recension och lite reaktioner innan jag beslutar mig för ett köp.

Medlem

Många löften, får se om dom håller dom!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Profan55:
Skrivet av Sisyr:

Ser ut som en kille på den där bilden!

En väldigt feminin kille kanske med smal käke.

Ja, precis.

Medlem

Jag är fruktansvärt pepp på det här spelet faktiskt. Jag tror det kommer bli det bästa Tomb Raider spelet vi sett sedan de riktigt gamla.

k3m
Medlem

Jag hoppas det är ett toppspel. Tiden får utvisa.

Skrivet av Sisyr:

Ser ut som en kille på den där bilden!

eh...nej!


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av mrpijey:

"... samtidigt som vi testat gränserna för interaktivt berättande och design."

Ja, mycket snack för ett spel som säkert blir en av dussintalet "press X to jump"-spel med ton av småfilmer som hela tiden avbryter ditt spelande, och en speldesign som är anpassad för en lobotomerad kräfta. Sådana här påståenden sägs ofta när de själva är osäkra på sitt spel och kvaliteten på det. För de spelen som verkligen skapar spelhistoria behöver ofta inte ha någon som skall försöka övertyga köparna att det är bra.

Upp till bevis!

Ja precis. Man kan reflektera lite av hur skadade av skräpspel vi blivit när man nuförtiden blir oroad av att en utvecklare säger "interaktivt berättande"..

Ser man på spel som beyond:two souls och kanske även detta, så kan man fundera på om, vad som verkar vara bra story och manus, måste svepas in i simpla spelmoment. Som om de inte vågar satsa sin story på ett riktigt spel, utan istället något som farmor ska kunna åka med på.

Men som sagt, vi får väl se när det kommer ut.


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av mrpijey:

"... samtidigt som vi testat gränserna för interaktivt berättande och design."

Ja, mycket snack för ett spel som säkert blir en av dussintalet "press X to jump"-spel med ton av småfilmer som hela tiden avbryter ditt spelande, och en speldesign som är anpassad för en lobotomerad kräfta. Sådana här påståenden sägs ofta när de själva är osäkra på sitt spel och kvaliteten på det. För de spelen som verkligen skapar spelhistoria behöver ofta inte ha någon som skall försöka övertyga köparna att det är bra.

Upp till bevis!

Så jävla rätt skrivet, hade inte kunnat skriva det bättre själv!
1+

Medlem
Skrivet av mrpijey:

"... samtidigt som vi testat gränserna för interaktivt berättande och design."

Ja, mycket snack för ett spel som säkert blir en av dussintalet "press X to jump"-spel med ton av småfilmer som hela tiden avbryter ditt spelande, och en speldesign som är anpassad för en lobotomerad kräfta. Sådana här påståenden sägs ofta när de själva är osäkra på sitt spel och kvaliteten på det. För de spelen som verkligen skapar spelhistoria behöver ofta inte ha någon som skall försöka övertyga köparna att det är bra.

Upp till bevis!

mrpijey (Homer): How dare you have high ambitions with your game?! Don't you know almost NOBODY can make an interactive story??

CD (Bart): Well at least we're trying - what are you doing?

mrpijey (Homer): Why you little!!!

Det är skumt att just dessa bilder inte alls ser ut som tjejen i spelet eller trailers, vore ju bättre om hon såg likadan ut...

Medlem

Bra nu kan Crystal Dynamics börja med ett nytt Legacy of Kain
Men givet vis ska jag köra Tomb Raider

Medlem

Få se nu

Far Cry 3 = Crap
Dead Space 3 = Crap
Alien CM = öööh Crap
Tombraider the early years = ohm CRAP!

Så varför inte skapa ett spel som heter CRAP från början så slipper man iaf att bli besviken!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Älskar Tomb Raider, men såg lite gameplay för länge sedan från nått event och intrycket jag fick då är typ 60% cutscenes 40% gameplay, vilket består mestadels av "PRESS B TO (X)" vilket jag hatar.

Blir att följa detta vidare dock, och se om jag får en annan uppfattning av spelet.

Medlem

Underbart! vi syns på min födelsedag, Lara


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar